Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Oplagring af fotos
Fra : Lisbet Laursen

Dato : 10-09-07 12:43

Vi skal tilbringe 3 måneder i en lille autocamper i Australien og vil
selvfølgelig tage en masse fotos med vores Canon Ixus 70. Vi skal ikke
have bærbar computer, så vi vil gerne have nogle tips mht. hvordan vi
kan oplagre billederne. Er der ikke andre muligheder end
hukommelseskort?

--
Venlig hilsen
Lisbet

Fra : ;o\)-max-

Dato : 10-09-07 12:59

"Lisbet Laursen"
> [...]
> gerne have nogle tips mht. hvordan vi kan oplagre billederne. Er der ikke andre

Der findes forskellige modeller og kapasiteter, husk at køb et
auto stik med og evt. et ekstra batteri.. De større modeller har
indbygget radio, harddisk recorder (tv/video) og en masse andet..
http://www.toci.de/xtcommerce/index.php/cat/c61_VP-2160.html

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 10-09-07 14:05

"-max-" skrev:

> [...]
> auto stik med og evt. et ekstra batteri.. De større modeller har
> indbygget radio, harddisk recorder (tv/video) og en masse andet..

Mange tak for tip og henvisning. Desværre forstår jeg ikke så godt tysk.
Hvad hedder sådan et apparat på dansk/engelsk?

--
Venlig hilsen
Lisbet

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 10-09-07 13:48

Lisbet Laursen wrote:

> [...]
> vil selvfølgelig tage en masse fotos med vores Canon Ixus 70. Vi
> skal ikke have bærbar computer, så vi vil gerne have nogle tips

Uanset hvilket løsning I vælger, så sørg for at I ikke lægger alle
billederne et enkelt sted. Resten er detaljer.

Et muligt bud: Tag forbi en netcafe engang imellem. Brænd billederne på
DVD og send dem hjem. Lav to kopier og send den ene på et andet
tidspunkt og til et andet sted end den anden.
--
JPEGCrops 0.7.5 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 10-09-07 14:16

"Toke Eskildsen" skrev:

> Et muligt bud: Tag forbi en netcafe engang imellem. Brænd billederne
> på
> DVD og send dem hjem. Lav to kopier og send den ene på et andet
> tidspunkt og til et andet sted end den anden.

Tak for ideen, som jeg faktisk også har overvejet, men kom i tvivl om
netcafeer har software til at åbne hukommelseskort?

--
Venlig hilsen
Lisbet

Fra : Hans Kruse

Dato : 10-09-07 14:39

"Lisbet Laursen" <lisbet.ol@gmail.com> wrote in message

> Tak for ideen, som jeg faktisk også har overvejet, men kom i tvivl om
> netcafeer har software til at åbne hukommelseskort?

Jeg vil råde dig til at købe to af de hard disk dimser, som Max linkede til.
Hver gang kortet tømmes skal det så ske til begge. Opbevar dem så
forskellige steder.
F.eks. to af denne
http://www.toci.de/xtcommerce/product_info.php/info/p155_Vosonic-X-Drive-II--VP-2160---80-GB.html
med 80GB hard disk og kortlæser til alle typer kort. Den kører på indbyggede
batterier og oplader følger med. Til en Canon Ixus kan du have rigtigt mange
billeder på den. Når du er hjemme kobles den til PC'en via en USB port og så
optræder den som en hard disk på din computer. Så kan man kopiere billederne
over på din PC.
Den kan også købes her
http://www.photoshop.dk/products/productinfo.aspx?ProductID=2410&MenuItemID=263,
men den er dyrere her. Men det kræver altså ikke de store tyskkundskaber for
at bestille den derfra.
Mvh,
Hans

Fra : John T.

Dato : 10-09-07 18:39

> Et muligt bud: Tag forbi en netcafe engang imellem. Brænd billederne på
> DVD og send dem hjem. Lav to kopier og send den ene på et andet
> tidspunkt og til et andet sted end den anden.

Ja, det ER den bedste metode !!!!!!!!!!!
Jeg var i Thailand og fik så brændt foto på en skive,
(som jeg tog med hjem i kufferten)
Jeg mistede mit kamera i flyet, (glemte det) men nu
havde jeg jo skiven.
Du kan jo også købe en USB-HUB med et par GB.
og på netcafeen overføre fotos, det ER altså ganske
få kufferter der forsvinder helt.
Anden mulighed:
Du aftaler med en person at du sender fotos, han/hun gemmer billederne,
men det skal næste ske dagligt da mailboksen hurtigt bliver fyldt op,
så det kræver at der er en netcafé i nærheden så du kan gøre det
om aftenen når du skal slappe lidt af.
Rigtig god tur !!!!!
Mvh. John

Fra : Bo Bjerre

Dato : 10-09-07 14:22

Lisbet Laursen wrote:
> [...]
> have bærbar computer, så vi vil gerne have nogle tips mht. hvordan vi
> kan oplagre billederne. Er der ikke andre muligheder end hukommelseskort?

Jeg kender ikke detaljerne omkring kameraet, men med ca 7Mpix kommer
billederne til at fylde ca 2Mby på kortet (det checker Du lige på PC'en).

Derfor kan der på et 8Gby kort være lidt over 4.000 billeder. Sådan et
kort kan fås til ca 600 kr. Med 80 billeder om dagen i 100 dage, kan Du
nøjes med to kort. Det koster derfor nogenlunde det samme som en
harddisk, men det kræver ikke strøm og kabler, og det fylder og vejer
ganske få gram. Kortene er også mere robuste mod stød og slag.

Bo //

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 10-09-07 15:55

"Bo Bjerre" skrev:
> [...]
> harddisk, men det kræver ikke strøm og kabler, og det fylder og vejer
> ganske få gram. Kortene er også mere robuste mod stød og slag.

Jeg synes det lyder som en rigtig god ide. Men hvor finder man et 8Gby
kort til 600 kr.? Jeg har søgt på nettet, men finder kun nogen der
koster betydeligt mere.

--
Venlig hilsen
Lisbet

Fra : ;o\)-max-

Dato : 10-09-07 16:05

"Lisbet Laursen"

http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?suche=transcend+cf+8gb&sourceid=mozilla-search

Fra : Niels Jespersen

Dato : 10-09-07 16:53

-max- skrev:
> "Lisbet Laursen"

> http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?suche=transcend+cf+8gb&sourceid=mozilla-search

Nu er det til et ixus 70, så compactflash er ikke relevant.

SD og/eller SDHC finder du priser på her (dansk):

http://edbpriser.dk/Products/Showsubcategory.asp?Parent=2&ID=14

Niels

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 10-09-07 17:43

";o\)-max-" <max@bamarzone.dk> skrev :

>http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?suche=transcend+cf+8gb&sourceid=mozilla-search

Hmm, det kan da gøres billigere herhjemme.

Fx.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=196171, hvor
det i Tyskland koster fra ¤ 111,99 + forsendelse.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Bo Bjerre

Dato : 10-09-07 18:15

Kerim Ellentoft wrote:

> Hmm, det kan da gøres billigere herhjemme.
>
> Fx.
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=196171

....liige med det forbehold at Canon IXUS-70 IKKE kan bruge compactflash,
men skal have et SD eller SD/HC kort...

Bo //

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 10-09-07 18:20

Bo Bjerre <Bo@fjernes-sarek.dk> skrev :

>...liige med det forbehold at Canon IXUS-70 IKKE kan bruge compactflash,
>men skal have et SD eller SD/HC kort...

Havde jeg ikke undersøgt, men Max linkede til CF-kort og det var
det, jeg svarede på.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Bo Bjerre

Dato : 10-09-07 17:11

Lisbet Laursen wrote:

> Jeg synes det lyder som en rigtig god ide. Men hvor finder man et 8Gby
> kort til 600 kr.? Jeg har søgt på nettet, men finder kun nogen der
> koster betydeligt mere.

OK, jeg kan osse finde nogle der er dyre

Max bruger svjh Transcend og er godt tilfreds. Jeg har en del af dem og
har ikke noget at klage over.

http://edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=14&Parent=2&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=&Equal32374=299962&Direction167=2&Sorted167=8589934592&True6143=&Trueval6143=42110&True2297=&Trueval2297=30932&True12644=&Trueval12644=94859&Submit.x=20&Submit.y=4&Direction35590=2&Sorted35590=&Direction35591=2&Sorted35591=

http://www.computerne.com/p/229287.htm
-jeg har ingen erfaring med nævnte bix, men kan se at den er E-mærket.

for en sikkerheds skyld: Der er så mange korttyper nu om dage, sø check
inden Du køber noget, at kameraet kan bruge det.

-og HUSK: det med at have backup er en rigtig god ide, så overvej
kombinationen med en harddisk også

Bo //

Fra : mcloud

Dato : 10-09-07 17:27

"Lisbet Laursen" <lisbet.ol@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Vi skal tilbringe 3 måneder i en lille autocamper i Australien . Er der
> ikke andre muligheder end hukommelseskort?

Hej Lisbet
Prøv at se her:Annonce på fotokritik.dk
http://www.fotokritik.dk/?x=/salg.html_vid=30134&ll=1
mvh mcloud

Fra : mcloud

Dato : 10-09-07 17:29

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 11-09-07 19:56

"Lisbet Laursen" skrev:
> [...]
> have bærbar computer, så vi vil gerne have nogle tips mht. hvordan vi
> kan oplagre billederne. Er der ikke andre muligheder end

1.000 tak for de mange gode forslag og råd.
Jeg ville godt lige høre om der er nogen der har erfaringer med
internetcafeer og "fremkaldelse" af digitalfotos?

--
Venlig hilsen
Lisbet

Fra : John T.

Dato : 11-09-07 21:04

> [...]
> Jeg ville godt lige høre om der er nogen der har erfaringer med
> internetcafeer og "fremkaldelse" af digitalfotos?

Du skal bare bé dem om at brænde dine fotos
fra dit hukommelseskort, såre simpelt !
Mvh. John T.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 11-09-07 22:25

John T. wrote:

> Du skal bare bé dem om at brænde dine fotos
> fra dit hukommelseskort, såre simpelt !

Hmm... hvis Lisbet beder om at få brændt sine fotos, så skal det nok gå
galt...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : John T.

Dato : 11-09-07 22:42

> Hmm... hvis Lisbet beder om at få brændt sine fotos, så skal det nok gå
> galt...

HA-HA!!

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 12-09-07 14:43

"John T." skrev:

> Du skal bare bé dem om at brænde dine fotos
> fra dit hukommelseskort, såre simpelt !
> Mvh. John T.

Ja, for dem der ved besked, er alt såre simpelt

Det jeg var i tvivl om, var om der var software hertil på netcafeer alle
steder. Hvis der er det, må det også være muligt sådan et sted at
overføre billederne til en usb-nøgle?

--
Venlig hilsen
Lisbet

Fra : John T.

Dato : 12-09-07 17:38

> [...]
> steder. Hvis der er det, må det også være muligt sådan et sted at overføre

Når en usb-nøgle (hub) isættes, vises den som et drev og man
kan derfor på enhver pc kopiere mapper/filer (fotos) til nøglen,
de trækkes bare over på nøglen med musen
du skal så investere i en nøgle med nogle GB.
Jeg ved ikke hvor mange GB man kan få i dag, men jeg har
da set 2 GB.
Snuppet fra nettet:
Når man sætter USB nøglen i en anden pc, dukker den oprindelige computer op,
helt ned til baggrundsbilledet på skrivebordet. Efter arbejdet ved gæstepc’en
skal man blot huske USB nøglen – så slettes alle spor. Hjemme igen
synkroniserer den installerede Migo software pindens indhold med
arbejdsmaskinen. Det er smart, hvis man er studerende eller har forkærlighed
for netcafeer og lufthavnslounges.

Håber du kan bruge dette.
Mvh. John

Fra : John T.