Redning af en stakkels kat på QXL?
Fra : Siri

Dato : 13-09-07 10:16

Kære katte-venner
Hanne med Mega-MCO har gjort mig opmærksom på, at der er en stakkels kat
til salg på QXL, den er sat på for 2. gang, og det er altså synd!
Vi overvejer et redningskøb (og ja, jeg ved godt at det er diskutabelt,
men det gør vi altså), men mangler et godt hjem til katten.
Her er den, som den står på OXL
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?...leCondition=-1

sød perser exotic (kort håret) pige sælges, hun er en sød, venlig og
selvfølgelig renlig mis, som vi kun sælger fordi vores mopser ikke kan
lade hende være, hun sælges med stambog og har fået 3 x ormekur og er
selvfølgelig loppe behandlet. billedet er ikke det bedste for hun har de
smukkeste orange øjne men det trækker ind af vinduet så hun kniber
øjnene sammen, hun er på vej ind i løbe tid. HUN SKAL SÆLGES NU FOR
HUNDENE ER SÅDAN EFTER HENDE

Vi vil gerne være sikre på, at hun ikke ender som forpint fødemaskine
hos en BYB'er, så det er noget med nyt hjem og neutralisering.
Jeg bidrager gerne med en klat kroner og råd om perser/exotic pasning
gives, hvis nogen har et trygt hjem til denne dejlige missepige?
Hun er sat på for anden gang og er ikke dyr for en perser (at de ikke
skammer sig!)
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Eva

Dato : 13-09-07 11:16

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gives, hvis nogen har et trygt hjem til denne dejlige missepige?
> Hun er sat på for anden gang og er ikke dyr for en perser (at de ikke

Siri, jeg tror, at Mega har fundet en, der gerne vil købe katten.

Ja, de nuværende ejere burde skamme sig - de er vist ligeglade hvor katten
havner,, bare de kommer af med den.

De skulle prøve at opdrage lidt på deres hunde - det ser ud til at være
tiltrængt.

Jeg bliver både ked af det og gal, når folk skriver, at de skal af med deres
kat(te), fordi de nu har fået hund.
Kattene var der først, altså er det da hunden, der må ud igen, hvis ikke
folk evner, at få dyrene til at kunne leve sammen.

mvh Eva

Fra : Siri

Dato : 13-09-07 11:53

> Eva skrev:
> Siri, jeg tror, at Mega har fundet en, der gerne vil købe katten.

He he, det er mig, der har "fundet" den nye ejer - hun er her i gruppen,
men har problemer med at skrive på siden.

> Ja, de nuværende ejere burde skamme sig - de er vist ligeglade hvor katten
> havner,, bare de kommer af med den.

Men nu får hun et kærligt, perservant hjem, hvor en sød misse trænger
til en ny legekammerat

> [...]
> Kattene var der først, altså er det da hunden, der må ud igen, hvis ikke
> folk evner, at få dyrene til at kunne leve sammen.

Vi er enige, Eva - men det var også problemet for Belle, at der kom
hunde, og så måtte hun flytte - tsk tsk!
Katten på QXL er frikøbt, der er fundet transport, og nye 'slave' melder
nok tilbage, så snart hun kan....

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 13-09-07 12:18

> [...]
> hunde, og så måtte hun flytte - tsk tsk!
> Katten på QXL er frikøbt, der er fundet transport, og nye 'slave' melder

Hej Siri og Mega

godt gået!!

Ang. hunde og katte: jeg har altid haft begge dele samtidigt, og det har
aldrig voldt nogen som helst problemer, men jeg er også altid efter hundene
for at lære dem, at kattene ikke må jages - og selv min seneste lab. Sia på
snart 8½ mdr. har nu omsider lært det - og er derfor ikke længere nødt til
at sove i bur om natten )

Venlig hilsen, Anelise

Fra : lh

Dato : 13-09-07 13:15

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lab. Sia på snart 8½ mdr. har nu omsider lært det - og er derfor ikke
> længere nødt til at sove i bur om natten )

Jeg sendte di (Siri) en privat mail at jeg måske kunne give katten et
perservant hjem også men jeg kan så forstå den er afsat.
Til det andet med hunde og katte, så fatter jeg ved gud heller ikke at folk
ikke opdrager deres hunde til at lade kattene være i fred. Jeg har altid
haft hunde og katte sammen uden problemer og den sidste nye hun kom i marts
og hun har også lært at vi alle skal være her. Kattene skal ikke jages, de
skal være i fred og de har deres mad i fred (på et hjørne af et køkkenbord!)
og hunden har sin mad. Ingen problemer. Nu er det sådan at jeg har en dejlig
bamse af en rød perserkat, og den og hunden kan lege sammen så det er en
fryd at se på. Katten/kattene sætter selv en grænse med en klo hvis det går
for hårdt for sig. Og omvendt kan katten sagtens selv lægge op til leg ved
f.eks at bide min hund i benet.....
Det er smadder synd at "glemme" kattene når nye beboer kommer i huset. Men
det er ikke første gang man høre det. Kattene må ud af huset når hunden
kommer til (ikke altid, ved det godt) og hunden må ofte ud af huset når en
baby kommer til...........

med hilsen

lh

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-07 13:27

> [...]
> lab. Sia på snart 8½ mdr. har nu omsider lært det - og er derfor ikke
> længere nødt til at sove i bur om natten )

Vi arbejder stadig med Bingo og vores katte. Bingo er jo en genbrugshund og
har også ville jage kattene, men efter næsten et års træning kan hun nu sove
sammen med dem:

http://tjekmig.dk/galleri/images/Buffy/94201841.jpg

http://tjekmig.dk/galleri/images/Buffy/94201856.jpg

http://tjekmig.dk/galleri/images/Buffy/912193623.jpg

Der mangler stadig lidt, når vi er udenfor, men det er hun også ved, at
lære, da kattene ofte følger med på gåturene, så det kan altså sagtens lade
sig gøre, men det kan tage lidt tid, så man skal være tålmodig.

Hvis man har hunden fra hvalp, er det dog nemt nok, at lære den, at omgås
kattene - synes jeg...

Siri- der var da vist mange katte, inde på QXL, så vidt jeg kunne se ?
Hvorfor lige redde denne mis ?
Synes helt sikkert, at det er godt, at missen får et nyt hjem. Er bare
nysgerrig...

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Siri

Dato : 13-09-07 14:25

> [...]
> Hvorfor lige redde denne mis ?
> Synes helt sikkert, at det er godt, at missen får et nyt hjem. Er bare

Fordi det var en fertil race-hun, der risikerede en grum skæbne: At
blive solgt som fødemaskine til en killingefabrik under kummerlige
forhold!
Derfor
Og fordi Birgit netop gik og sørgede over at have mistet en perser,
gerne ville have voksen kat, og hendes Sisse savnede selskab.
Alle misser fortjener gode hjem - men fertile racehunner risikerer
direkte mishandling. Derfor
Missepigen er på vej hjem til Birgit nu, vil blive neutraliseret og
møg-forkælet

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-07 15:05

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Missepigen er på vej hjem til Birgit nu, vil blive neutraliseret og
> møg-forkælet

Ok, tak for svar. Dejligt at missepigen nu får et godt hjem.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Siri

Dato : 13-09-07 14:25

Fra : Eva

Dato : 13-09-07 14:51

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Katten på QXL er frikøbt, der er fundet transport, og nye 'slave' melder
> [...]

Dejligt at det hele har løst sig på bedste vis for katten,
den fortjener at få et hjem, hvor den er værdsat.

Tak til dig Siri for din andel i, at katten nu kan få
et godt liv.

mvh Eva

Fra : Siri

Dato : 14-09-07 20:34

> [...]
> den fortjener at få et hjem, hvor den er værdsat.
>
> Tak til dig Siri for din andel i, at katten nu kan få

Tak, tusind tak.
Anerkendelse varmer
Og skal vi så også lige være opmærksomme på, at der er andre katte på
QXL - det er en skandale! Af de alvorlige!
Andre fertile racekatte, som skruppelløse mennesker (denne ofte
skrækkelige race) vil misbruge for ussel mammon!
Kan du - ja, dig, der læser dette - gøre noget for at stoppe det, så gør
det! Gør, hvad du kan. Bare lidt. Lidt har også ret!
F eks:
Skriv et læserbrev.
Indfang en journalist, måske een, du kender, og gør opmærksom på det
uhyrlige i at sælge et dyr til højestbydende - bordet fanger, om det så
er en kendt dyremishandler!
Find et godt hjem, og løskøb en kat til det. Til et godt katteliv, der
gør alle glade.
Red de fertile fra et uhyrligt liv hos BYB'er/killingefabrikker.
Ja, jeg ved godt, at det er endeløst.
Det er enhver kamp for det gode - men derfor skal vi kæmpe den alligevel!
Tænk, hvis det var din kat......!
Og fortæl alle dine venner om, at man kan sætte en kat, eller et andet
dyr på internet-auktion, forpligtet til at sælge til højestbydende.
Alle, jeg har fortalt om det, er rystede og målløse over, at det er
lovligt i DK!!!
Det bør det ikke være fortsat!
Og du kan gøre dit - det være sig nok så lidt, bare du gør det.
Hvis QXL for alvor får et image-problem over det, så vil de stoppe med
det - det er kun de allerstørste multinationale firmaer, der kan slippe
over en massiv mediestorm!
Let's raise a storm - for kattene, vores venner!

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-09-07 22:00

Siri wrote:
> [...]
> Indfang en journalist, måske een, du kender, og gør opmærksom på
> det uhyrlige i at sælge et dyr til højestbydende - bordet fanger,

I november 2006 havde Inge's Kattehjem en kampagne igang for at få
stoppet netauktioner med levende dyr. Det kan gøre mig aldeles
rasende at det stadig er tilladt her hjemme, når det tilsyneladende
er forbudt i Frankrig, Norge, Sverige og England.

Jeg mener også, at jeg skrev mig på i en underskriftindsamling,
enten i hundegruppen eller her, hvor man protesterede over
lovgivningen angående det ovennævnte.

Vi har et par ugeaviser her i området hvor man ikke kan få optaget
salgsannoncer der drejer sig om salg af levende dyr i deres
"Rodekasser", "Genbrugsmarkeder", eller hvad de nu kalder dem. De
var hårdt presset af læserne, og besluttede derfor at stoppe den
trafik.

Jeg fatter simpelthen ikke at vores lovgivning er så slap som den
er. Selv Breth Hansen er det meget svært at stoppe (ifølge "Basta"
på TV). Det fjols fra fødevarestyrelsen der var på skærmen var helt
utilladeligt "vattet" når han sagde, at der skulle mange sager til
førend man kunne fratage en dyrlæge hans levebrød. Jamen jeg vil da
tillade mig at mene at 3 domme og et utal at klager må være nok, men
nej - det er det tilsyneladende ikke. Jeg var grædefærdig over at
høre hvordan man var blevet behandlet hos ham. Han skulle spilleme'
have samme omgang som han giver de værgeløse dyr. Magen til
inkompetence skal man vist lede længe efter.

Hvor er det dog sandt det Mahatma Gandhi citat som er i Marianne's
signatur. Vi sku' skamme os sku' vi, eller rettere sagt vore
politikere, som har det overordnede ansvar for, at vore dyr bliver
behandlet anstændigt.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Siri

Dato : 15-09-07 19:10

> [...]
> signatur. Vi sku\' skamme os sku\' vi, eller rettere sagt vore
> politikere, som har det overordnede ansvar for, at vore dyr bliver

Tak, Tove. Man tuder og bliver harm på een gang. Det kan jo ikke være
rigtigt, det der. Du har helt ret mht ham skurken - han sku ha af sin
egen "medicin"!
Når man tænker på, hvis det var ens egen misse - jeg ved ikke, hvad jeg
ville gøre, men pænt ville det ikke blive.
Og jeg er færdig med at lade mig skræmme af bøller!

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-09-07 19:58

Siri wrote:

> [...]
> hvad jeg ville gøre, men pænt ville det ikke blive.
> Og jeg er færdig med at lade mig skræmme af bøller

Noget af det man faktisk kan blive endnu mere vred over er, at godt
nok har vi en dyreværnslov. Ja, vorherrebevares den er ikke det
papir værd den er skrevet på. Når man læser den igennem tænker man
juhuu !! det er vel nok dejligt at dyremishandlere *kan* blive
straffet med så og så streng en straf. Og hvad bliver de ? Nul og
nix. Der sker aldrig en bønne. Hvad søren skal vi med en lovgivning
der ikke bliver efterlevet. En bøde på mange tusinde kroner til
sådanne kujoner ville ikke være for meget, for fængslerne er jo
desværre i forvejen overfyldte.

Det ville da være dejligt hvis vi, som der står i en anden tråd,
kunne få et dyrepoliti, og stor respekt for DF hvis de virkelig
kunne få det igennem, men det sker sikkert aldrig. Hvis det er
ordenspolitiet der skal varetage så stor en opgave, så ser det da
først helt håbløst ud. De har ikke engang ressourcer til at klare
alle de anmeldelser de får hver dag, hvor det drejer sig om vold mod
andre mennesker. Jeg bebrejder dem ikke, jeg ville nødigt være ansat
ved politiet.

Et dyrepoliti skal være en etat for sig selv, men med de samme
beføjelser som ordenspolitiet har. Man kan mange gange godt forstå
de mennesker der griber til selvtægt hvis de ser mishandling af dyr.
Man kan altså godt en gang imellem skamme sig over at tilhøre
menneskeracen som burde vide bedre.

Et stort skulderklap til jer der reddede den lille mis på QXL fra en
grum skæbne, og til Birgit et stort tillykke med den lille ny mis.
Herligt at der findes sådanne mennesker som jer, og jeg er sikker på
at lille Milde sidder ved Regnbuebroen og glæder sig på sin mors
vegne.

Fra : Siri

Dato : 15-09-07 21:34

> [...]
> der ikke bliver efterlevet. En bøde på mange tusinde kroner til
> sådanne kujoner ville ikke være for meget, for fængslerne er jo
Nemlig - det er på pengepungen, at man virkelig kan ramme folk - især
dem, der tjener penge på dyrs lidelser - BYBere (Killlingefabrikker
*GYS*) og Breth-Hansen.
Bøder, store bøder, og fratagelse af bestalling! Sådan.

> [...]
> først helt håbløst ud. De har ikke engang ressourcer til at klare
> alle de anmeldelser de får hver dag, hvor det drejer sig om vold mod
Nej, og vold mod mennesker straffes stadig langt mindre end såkaldt
'økonomisk kriminalitet' Med andre ord - det er i retssystemet værre at
begå forbrydelser mod den hellige ejendomsret end at mishandle andre
levende væsener, mennesker såvel som dyr! Fnys! Se, det er skandalen!

> [...]
> de mennesker der griber til selvtægt hvis de ser mishandling af dyr.
> Man kan altså godt en gang imellem skamme sig over at tilhøre

Enig...
> [...]
> Herligt at der findes sådanne mennesker som jer, og jeg er sikker på
> at lille Milde sidder ved Regnbuebroen og glæder sig på sin mors

Tak, Tove - jeg skal viderebringe til Hanne og Sisse - og jeg tror, at
lille Milde også glæder sig på Annes vegne og over, at de alle har det
godt. Nu er jeg måske ude i det, som nogle ville kalde Disneyficering og
antropomorficering. Men pyt - vi ved, at katte også har 'sjæl og
hjerte'. Regnbuebro eller ej.
Go nu nat - - katte og venner

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 13-09-07 14:26

Den Thu, 13 Sep 2007 12:16:07 +0200 skrev Eva:

> De skulle prøve at opdrage lidt på deres hunde - det ser ud til at være
> tiltrængt.

> mvh Eva

Er I "kattefolk" ikke meget dobbeltmoralske?
Det er da naturligt for en hund at katte skal jages.
I en anden tråd her i gruppen, kan man læse om katte der kommer hjem med
alle slags pæne søde små fugle, men der er kommentaren blot "den er jo
desværre en dræber, den søde lille mis" - ikke direkte citeret, men
meningen er der ikke tvivl om.
Jeg har selv katte, 2 voksne og 3 10 uger gamle killinger, så jeg beklager
ikke at katte jager fugle, den ene kravler endda op i træerne til rederne
og snupper fugleunger. Men jeg synes det er temmelig dobbeltmoralsk at
sige det er ok at katte jager fugle, men ikke ok at hunde vil jage katte.
Det var bare min mening om det.

Karl Erik

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 13-09-07 16:33

Den Thu, 13 Sep 2007 15:55:17 +0200 skrev Eva:

> Jamen de små fugle bor jo ikke sammen med kattene, vel?
>
> Eva

I bund og grund bor vi jo alle på denne på denne klode. Fuglene er bare så
"uheldige" at bo i kattenes have, så på en måde bor de jo sammen. En
skriver jo også at de lukker kattene ud om natten - hvad mon de så laver?
- kattene altså. Det er da også dobbeltmoralsk at bare fordi man ikke ser
det, så er det ikke eksisterende. En kat er nu engang et rovdyr - en jæger
om du vil - så vi ved jo alle at den snupper fugle(unger). Bliver det ok
fordi vi mennesker elsker vore katte?
Egentlig er det vores skyld, vi holder dyr med dyriske instinkter som
kæle(hus)dyr - det synes jeg er lige så umoralsk som at have dyr i zoo,
men katten er jo ikke en truet art. Vore "bløde" hjerter løber en gang i
mellem af med os. Vi fik vores ene kat fordi, hvis ikke min datter ville
have killingen, skulle den aflives. Hvordan forklarer man lige en 11-årig
pige det?
Det var ikke et angreb på dig Eva, snarere et "angreb" på alle os, der har
"vilde" dyr som kæledyr.

Karl Erik