gusen...
Fra : majbrit nielsen

Dato : 13-09-07 09:07

gusen er hos dyrlæge rolf i dag...
fordi han skal finde ud af om han skal ha en anden insulin, som er
længere tid i kroppen.
desværre ved dyrlæger ikk så meget om sukker syge hos katte siger han,
men..
vi har nemlig fundet ud af at den han får nu kun lige virker kort tid,
håber bare ikk han siger vi skal stikke ham tre gange i døgnet for det
blir et problem.
men.. vi håber på gode nyhedder

Med venlig hilsen
majbrit nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 13-09-07 09:38

> [...]
> vi har nemlig fundet ud af at den han får nu kun lige virker kort tid,
> håber bare ikk han siger vi skal stikke ham tre gange i døgnet for det

Kære Majbrit
Med fare for at få hug for at anbefale andet end gruppen....
Der kan jo være lidt stille her ind i mellem, folk har meget at se til
osv (sådan har jeg selv haft det i nogle uger) - så vil jeg anbefale dig
at spørge på www.dekatten.com, som er et meget venligt og kyndigt forum.
Masser af erfarne opdrættere og en rigtig god tone. Flere fra gruppen er
flygtet derover, da der jo ind i mellem godt kan komme mere negative
røster her i gruppen.
Jeg foretrækker overskueligheden her, men henter af og til ekstra råd i
DeKatten.
Der kan man også søge i deres tråde efter specielle emner, også
sukkersyge/diabetes.
Krydser fingre for Gusen....
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : majbrit nielsen

Dato : 13-09-07 14:10

> [...]
> DeKatten.
> Der kan man også søge i deres tråde efter specielle emner, også

tusind tak for dit råd, håber alle forstå at når det gælder liv har man
brug for alle de råd man kan få... tak igen du er en stjerne

Fra : Mariann Juhl

Dato : 13-09-07 09:45

> [...]
> vi har nemlig fundet ud af at den han får nu kun lige virker kort tid,
> håber bare ikk han siger vi skal stikke ham tre gange i døgnet for det

Hej Majbrit

Nu ved jeg ikke så meget om sukkersyge hos katte, men har det selv som
menneske Jeg bruger en insulintype, som er relativ ny, ved navn
Lantus, der bliver i kroppen 24 timer. Dvs. at jeg kun skal have Lantus
en gang i døgnet. Jeg er superglad for det. Måske er det netop den
insulin-type din dyrlæge har kig på til Gusen? Det kunne da ihvertfald
gøre livet meget lettere for ham/dig, hvis I kunne nøjes med det
Hvad for en insulin-type får han nu? Sørger du for, at kosten bliver
tilpasset insulinen?

Med venlig hilsen
Mariann Juhl
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : majbrit nielsen

Dato : 13-09-07 14:17

> [...]
> gøre livet meget lettere for ham/dig, hvis I kunne nøjes med det
> Hvad for en insulin-type får han nu? Sørger du for, at kosten bliver

jeg ved ikk endnu om hvad han skal ha, men han snakkede om menneske
insulin.
den han får nu hedder caninsulin vet og han får 7 enheder nu morgen og
aften.
han har fået natures best indtil nu men dyrlægen vil ha ham over på
noget der hedder M/D men alt blir gidet i råd af ham.

Fra : Mariann Juhl

Dato : 13-09-07 20:11

> [...]
> han har fået natures best indtil nu men dyrlægen vil ha ham over på
> noget der hedder M/D men alt blir gidet i råd af ham.

Hej igen

Jeg vidste slet ikke, at der var forskellige slags insulin til katte og
mennesker Men ved os mennesker er det ihvertfald sådan, at man ofte
i starten, når man lige har fået konstanteret diabetes, skal prøve flere
forskellige slags insulin, før man finder den, som passer til ens
aktivitetsniveau og hverdag. Det er helt almindelig, at man er nødt til
at eksperimentere lidt, før det hele falder på plads. Lyder som om at
Gusen er i den fase lige nu. Når først det hele er, som det skal være,
tror jeg, at det bliver meget nemmere for dig. Bare giv det lidt tid -
kroppen skal lige finde sig selv igen.

Bare sådan af nysgerrighed - Hvad gør man egentlig, hvis katten får for
lavt blodsukker og er alene hjemme? Vi andre spiser jo selv druesukker,
men det kan katten vel ikke sådan helt finde ud af

Med venlig hilsen
Mariann Juhl
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Mariann Juhl

Dato : 13-09-07 20:12

Fra : lh

Dato : 13-09-07 11:49

"majbrit nielsen" <gusenmilleKATTE@BAKKEofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vi har nemlig fundet ud af at den han får nu kun lige virker kort tid,
> håber bare ikk han siger vi skal stikke ham tre gange i døgnet for det

Bruger du en ganske almindelig dyrlæge? Ellers kunne jeg anbefale dig
dyrlægeklinikker, der ved lidt mere om hvad der kan gøres eller ikke gøres.
Jeg selv har haft stor glæde af Karlslunde Dyreklinik, som også er en
henvisningsklinik, hvor der er flere dyrlæger med ekspertise på forskellige
områder. Man føler virkelig de ved hvad de taler om. Det koster ikke noget
at snakke med dem i første omgang.

lh

Fra : majbrit nielsen

Dato : 13-09-07 14:24

> [...]
> områder. Man føler virkelig de ved hvad de taler om. Det koster ikke noget

ja jeg bruger vores egen dyrlæge,men han sammen arbejder med
landbrughøjskole
og han er en rigtig go dyrlæge han ringer rundt og høre sig til nyt
og han ringer også uden for deres lukketid for at høre hvordan det
går.men jeg kan da prøve at høre om han har snakket med dem..
men rigtig mange tak for dit råd.

Fra : ^#^

Dato : 14-09-07 16:34

majbrit nielsen wrote:
> [...]
> længere tid i kroppen.
> desværre ved dyrlæger ikk så meget om sukker syge hos katte siger han,

Majbrit, et godt råd. Tilmeld dig yahoo-grupperne; Fanciershealth og
CatsHealthandBehaviour. De kan give dig rigtig mange god råd og vejledning i
alverdens sygdomme og adfærd for katte, inkl diabetes. Grupperne har
passionerede katteejere, opdrættere og dyrlæger mm som medlemmer. Tilmelding
via yahoo.com

Lad os håbe det bedste for Gusen
/M