Hjælp til SQL Server/netværksproblem
Fra : Henrik René Poulsen

Dato : 10-07-01 13:36

Scenario:
Jeg anvender et Client/Server Flexsystem (til registrering af medarbejderes
daglige timetal) med en
tilknyttet SQL-Server 2000 Enterprise til lagring af data. Hver aften
udregnes dagens flex for hver
medarbejder ved at tage mødetidspunkt og gåtidspunkt og sammenholde dette
timetal med det nominerede
timetal. Hver medarbejders timesaldo opdateres med denne +/- differencen.
Men ofte får jeg fejl ved denne
udregning, disse er:

"Read failure.
General SQL error.
[Microsoft][ODBC SQL Server Driver]Communication link failure."

Ovenstående kan jeg kun trykke 'OK' til. Denne besked fremkommer som regel
for hver medarbejder, der er ansat.

"General SQL Error.
[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][Shared Memory]ConnectionWrite
(WrapperWrite()).
[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][Shared Memory]General network error.
Check your network documentation."

Ovenstående vises til sidst én gang og jeg kan igen kun sige 'OK' til denne.

Umiddelbart tyder disse beskeder i retning af netværksproblemer på den
pågældende server, men dette kan jeg ikke
forstå idet begge programmer ligger på samme server. Serveren er en Compaq
Proliant ML370 med OS windows
2000 Server installeret. Alle rettigheder er sat op på SQL-serveren, således
alle medarbejdere kun kan
foretage de ændringer i systemet, som de skal, dvs. indsætte, slette og
opdatere i SQL-2000 databasen. ODBC er oprettet på serveren og bruger "Named
pipes" - til brugerne bruges TCP/IP

Hvis der er én, som har været ude for samme eller har en ide til hvad der er
galt, hører jeg meget gerne tilbage fra vedkommende, svar blot på denne
adresse.

På forhånd tak / Henrik