Problem med 2 SATA HD i samme PC
Fra : Peter Heide

Dato : 12-09-07 14:50

Prøver også i denne gruppe :

Min gamle SATA Western Digital HD gik (vist) død for nogle
uger siden. Kunne overhovdet ikke komme i kontakt med den.
Ingen livsgivende knitrende lyde fra den. Stendød !

Men jeg har ikke givet op selvom det er tæt på.

Købte en ny SATA WD 350GB og satte i. Den virker som den
skal.

I dag har jeg så sat den gamle i ( den nye er tilsluttet samtidig ) Starter
PCen op ; den giver besked om der er fundet nyt hardware og .....
fryser totalt fast. Slukker PCen ved at trække strømstikket ud.
Piller diverse stik fra den gamle HD fra og starter op igen og
og PCen virker fint igen via den nye HD.

Sidste chance ; jeg ved der noget med sætte den ene HD til at
være slave osv. Er det også gældende med SATA harddiske ?

Og HVIS : hvordan gør man det ?

Ved godt der skal sidde en lille hvid dippedut bag på HD'en men
hvordan finder man ud af hvor den skal sidde ?

Fra : Peter Heide

Dato : 12-09-07 14:51

Ignorer. Sorry osv

Fra : Peter Heide

Dato : 12-09-07 14:54

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i meddelelsen
> Ignorer. Sorry osv

det var min syge undulat der trykkede på den forkerte tast.