Webcam starter kun periodisk
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 12-09-07 09:53

Hey

For nogle måneder siden købte jeg mig et Creative Live! IM Pro webcam, men
har faktisk ikke brugt det meget. Det skyldes mest, at det ikke virker 4 ud
af 5 gange.

Hvis jeg smider kameraet i USB-porten, finder maskinen det - men højst
sandsynligt ikke! Det virker ret periodisk, så det er svært at fejlfinde.
Jeg har selvfølgelig googlet en del, men uden det store held!

Dog har jeg læst et par steder, at det måske kan skyldes, at der ikke er
USB-power nok til at starte kameraet. Jeg har derfor flået alle andre
USB-enheder ud af systemet, men fejlen er der stadig lige periodisk.

Forslag?

Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek
www.familiendudek.dk

Fra : Thunder (4920 Sølles~

Dato : 14-09-07 02:03

"Bo Kamp Dudek" <bo@FJERNfamiliendudek.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> USB-power nok til at starte kameraet. Jeg har derfor flået alle andre
> USB-enheder ud af systemet, men fejlen er der stadig lige periodisk.

Vista eller XP?
Bærbar eller PC?
USB 1.1 eller 2.0?

Garanti?

Jan

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 15-09-07 07:43

[...]

> Vista eller XP?
XP SP2

> Bærbar eller PC?
stationær

> USB 1.1 eller 2.0?
USB2.0

> Garanti?
yup, masser

Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek
www.familiendudek.dk

Fra : Rado

Dato : 14-09-07 21:51

On Wed, 12 Sep 2007 10:52:30 +0200, Bo Kamp Dudek
<bo@FJERNfamiliendudek.dk> wrote:

> [...]
>sandsynligt ikke! Det virker ret periodisk, så det er svært at fejlfinde.
>Jeg har selvfølgelig googlet en del, men uden det store held!

Har du altid brugt den samme USB port som du brugte første gang du
brugte det? Ellers kan der godt gå kuk i USB i Windows.

--
Rado

You can always tell the pioneers - they're the ones with arrows in their
backs.

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 15-09-07 07:43

[...]

> Har du altid brugt den samme USB port som du brugte første gang du
> brugte det? Ellers kan der godt gå kuk i USB i Windows.

nix, jeg har forsøgt lidt at hvert.. hvordan 'nulstiller' jeg så?

Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek
www.familendudek.dk

Fra : Rado

Dato : 16-09-07 16:48

On Sat, 15 Sep 2007 08:43:29 +0200, Bo Kamp Dudek
<bo@FJERNfamiliendudek.dk> wrote:

>[...]
>
>nix, jeg har forsøgt lidt at hvert.. hvordan 'nulstiller' jeg så?

Godt spørgsmål. Nogle siger man blot kan slette alt under USB i
Enhedshåndtering og genstarte (uden noget i USB portene), men jeg
synes ikke jeg har kunnet få det til at virke. Det var dog i Win2000,
har ikke prøvet med XP.

Jeg laver altid et image at mit system inden jeg tilslutter nogen form
for USB tilbehør, bliver der problemer kører jeg så bare det ind igen,
så er alt nulstillet igen. Men generelt så sørger jeg for altid at
bruge de samme porte til de forskellige enheder, så det er sjælden der
er problemer i den retning.