min pc vil ikke starte op.
Fra : Mona og Kim

Dato : 12-09-07 07:06

Hej.

Min pc vil ikke starte op når jeg trykker på on knappen.
Det statede for nogen tid siden hvis pc'en frøs. Så holdt jeg knappen inde
til den slukkede og der efter ville den ikke starte op, dog efter at have
trykket en del gange på den kom den til sidst. De gange hvor windows har
fået lov til at lukke ned på normal vis har der ikke været noget problem at
starte op igen.
Igår startede konen den op og lukkede den igen uden problemer. Så starte jeg
den op og fortrød og holdt knappen inde mens bios loadede for ikke at vente
på at windows skulle starte op. Og nu vil den ikke mere.
Nogen ide om hvad der er galt?
Jeg tror selv at det er kabinet, bundkort eller strømforsygning som er
problemet men hvor dan kontrolerer jeg de forskellige dele?
Jeg bruger xp pro
den består af disse dele
strømforsygning http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=820106
sikring ok har kigget.
kabinet http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=810628
bundkort http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=310761
grafik http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=340784
ram http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=350381 x2

Kim Jensen

Fra : Pico

Dato : 12-09-07 22:05

Mona og Kim wrote:
> [...]
> efter at have trykket en del gange på den kom den til sidst. De gange
> hvor windows har fået lov til at lukke ned på normal vis har der ikke

Det lyder fuldstændig som om CPU bliver for varm, det er den måde Pc'en
reagere på når den bliver for varm. Efter at have kølet af vil den starte
igen. Har du kontrolert at kølningen sider som den skal og ikke er fuld af
støv, prøv forsigtig at støvsuge karbinettet og de forskellige propeller,
dem skal du dog holde på mens du støvsugeer så de ikke løber så stærkt rundt
at lejerne tager skade.

> [...]
> starte jeg den op og fortrød og holdt knappen inde mens bios loadede
> for ikke at vente på at windows skulle starte op. Og nu vil den ikke

Det lyder så ikke som varmeproblem. Det er da også en hårhændet metode efter
min mening, jeg lader altid windows loade før jeg slukker. Er det en rimelig
ny maskine kan den snilt være nået længere end du tror

--
MVH
Pico

Fra : Mona og Kim

Dato : 13-09-07 18:16

Mona og Kim wrote:
> [...]
> Jeg tror selv at det er kabinet, bundkort eller strømforsygning som er
> problemet men hvor dan kontrolerer jeg de forskellige dele?

Fejlen var strømforsyningen. Den er nu skiftet og det virker igen.

Kim