Ram til bærbar
Fra : Sibber

Dato : 10-09-07 08:50

Hvad er forskellen på en klods der hedder 1GB PC-4200 Kingston Special
Ram Industristandard, og på 1GB PC-4200 Kingston Special Ram designet to
deliver maximum performance to (indsæt producent af bærbare her)
laptops? De har begge to samme specifikationer i forbindelse med CL osv.
Rammen som de påstår passer perfekt til et specifikt mærke af bærbare er
bare dyrere.

Fra : Virtus

Dato : 10-09-07 14:59

Foreskellen er den samme i stort set alle tilfælde..
Du får dog med det dyrere ram, et smart klistermærke på din klods med et
logo.. ;)

Cheers
Virtus
http://splashgame.org

Fra : Esben

Dato : 10-09-07 17:40

"Sibber" <jaypizz@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> de påstår passer perfekt til et specifikt mærke af bærbare er bare dyrere.

Der er større chance for at den der er specifikt tilpasset virker i den
bærbare PC.

--
Esben

Fra : Sibber

Dato : 10-09-07 18:04

> Der er større chance for at den der er specifikt tilpasset virker i den
> bærbare PC.

Jeg begynder at tro at det er samme boldgade som ved f.eks. en producent
af bundkort skriver "we recommend blabla which has been tested with our
boards", hvor jeg tit har brugt helt andre mærker ram uden problemer.
Har bare kun oplevet af det var bundkorts producenten der anbefalede
ram, og ikke producenten af rammen der anbefalede de blev brugt i en
bestemt bærbar.

Fra : Gamle

Dato : 10-09-07 21:30

Sibber wrote:
> [...]
> laptops? De har begge to samme specifikationer i forbindelse med CL
> osv. Rammen som de påstår passer perfekt til et specifikt mærke af

Industristandard betyder at rammen kan bruges til alle bundkort der bruger
den type ram. Men køber du en ramblok nu og een igen efter f.eks. 3 mdr. er
det ikke sikkert de kan køre sammen.
Men den der er anbefalet af bundkortfabrikanten og produceret efter bestemte
specifikationer, er garanteret at kunne køre sammen også selvom der går
f.eks 6 mdr mellem køb af de to ramblokke.
Det er ret vigtigt, når der kan køres dual ram med samme type (størrelse).
Køber du to ramblokke (industristandard) på een gang kan de køre dual ram,
hvilket du kan se i specs. for rammen.

Mvh.
Torben