pris på kattepasning ?
Fra : jytte jensen

Dato : 09-09-07 19:29

Jeg kender et lille firma som tilbyder at tage ud og tage sig lidt af
katten i eget hjem, bakketømning osv, hvis man er på ferie. En halv
time i hjemmet koster 260 kr. det dobbelte på søn - og helligdage.

Well - selvfølgelig opnår firmaet ikke en timeløn på 512 kr. men
alligevel. Det bliver tæt på 2000 kr. for en uge.

Jeg er altså lidt forarget.

Hvad mener I ??

VH
Jytte

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-09-07 20:19

jytte jensen (slet OVG10) wrote:
> [...]
>
> Well - selvfølgelig opnår firmaet ikke en timeløn på 512 kr. men
> alligevel. Det bliver tæt på 2000 kr. for en uge.

Bortset fra den temmeligt høje pris, kunne jeg ikke drømme om at
lukke fremmede ind i mit hus når jeg var bortrejst. Jeg synes
efterhånden man hører om så mange kedelige ting der kan ske. Måske
er det mig der er mistænksom, men nej - det kunne jeg altså ikke
tænke mig.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 09-09-07 20:26

Tove Krieger skrev:

<klip>

> [...]
> hører om så mange kedelige ting der kan ske. Måske er det mig der er
> mistænksom, men nej - det kunne jeg altså ikke tænke mig.

Du har så vidt jeg husker også familie inden for rækkevidde, du kan
trække på om nødvendigt. Det har jeg mildt sagt ikke.. hvis jeg skal ud
i mere end 24 timer, og min søn på 17 også er på weekend (eller i USA i
fem uger, som han var her i sommerferien), så er jeg simpelthen nødt til
at finde en kattepasser.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-09-07 20:44

Benedikte Brisson wrote:
> [...]
> weekend (eller i USA i fem uger, som han var her i sommerferien),
> så er jeg simpelthen nødt til at finde en kattepasser.

Ja, jeg er så heldig at have min datter et par hundrede meter
herfra, men alligevel ville jeg foretrække en kattepension, hvis jeg
ikke havde den mulighed jeg har nu.

Man kender jo ikke de mennesker man giver nøglen til sit hjem. Det
synes jeg er meget letsindigt. Hvis man får katten passet i en
pension, så ved man i det mindste at den bliver passet ordentligt,
selvfølgelig under den forudsætning at det er en pension man kender
og har tillid til.

Jeg synes ikke, at det er så længe siden der blev skrevet om et
kattepasningsfirma her i gruppen, som ikke engang var dukket op i
det hjem, hvor de skulle passe katte. Det var et rent tilfælde at
det blev opdaget, ellers var kattene døde af sult. Jeg fik i hvert
fald kuldegysninger da jeg læste det. Der må være andre end mig der
kan huske det indlæg.

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 09-09-07 20:20

> [...]

> Well - selvfølgelig opnår firmaet ikke en timeløn på 512 kr. men
> alligevel. Det bliver tæt på 2000 kr. for en uge.

Jeg svæver mellem "rimeligt" og "decideret billigt". Firmaet skal jo
også administrere pasningen, har transporttid og -udgift osv.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Jan Nielsen

Dato : 09-09-07 22:25

jytte jensen (slet OVG10) skrev:
> [...]
>
> Well - selvfølgelig opnår firmaet ikke en timeløn på 512 kr. men
> alligevel. Det bliver tæt på 2000 kr. for en uge.

Synes det lyder som en ok pris.

Det er 208kr efter momsen er betalt, hvis de er heldig/hurtig kan de
måske nå 3 på 2 timer, dvs. 312kr per time.

Hvis vi antager en timeløn på 120kr + 12.5% ferie tillæg = 135kr så er
der 177kr tilbage til kørsel, forsikring, firmaets kontor,
administration (der skal jo bl.a. laves regnskab) og ikke mindst overskud.
Deres søndags takst er måske lidt pebret, men i forhold til så mange
andre er det ikke galt, en elmand tager gerne 300kr for 15minutters
arbejde på en hverdag, ved længere perioder bliver det naturligvis
billigere da han/hun allerede er kørt ud.

Udover det risikere de ansatte at komme ud til arrige katte, eller
steder hvor kattene har været lidt for aktive og der skal alves nogle
nødløsninger.

Udover det hvis kattene normalt lever af tørkost og vand kan de da godt
nøjes med et besøg hver anden dag, sålænge det kun er en uge

/Jan

Fra : Bjarne

Dato : 10-09-07 07:39

> [...]
>
> Well - selvfølgelig opnår firmaet ikke en timeløn på 512 kr. men
> alligevel. Det bliver tæt på 2000 kr. for en uge.

Prisen er ikke urimelig, hvis pasningen er god nok.
Det svære er at sikre sig på forhånd, at man kan stole på, at det lille
firma kommer som aftalt, er omhyggelige med at katten ikke slipper ud,
at de tager sig godt af den lille, at de ved, hvad de skal gøre, hvis
katten bliver syg, at der er klare aftaler om pasningen osv.
Det lyder for mig som næsten umuligt at sikre sig dette.

Bjarne

Fra : Martin

Dato : 10-09-07 11:41

> Well - selvfølgelig opnår firmaet ikke en timeløn på 512 kr. men
> alligevel. Det bliver tæt på 2000 kr. for en uge.
>
> Jeg er altså lidt forarget.

Jeg mener at der ikke er noget at være foragret over.

"hverdags-taksten" er helt fin. Tænk på at der skal altså en mand ud og der
skal startes en bil som skal forsikres og have benzin osv osv + lønnen til
arbejderen + der skal dækkes husleje, kaffe osv osv i firmaet.

Dobbelt op i weekenden er ganske normalt. Der har folk normalt fri og det
kan derfor være svært at finde nogen til opgaven, og så hjælper det som
regel at firmaet tilbyder den pågældende medarbejder dobbelt op på lønnen
for det. Ja og så er der alt det administrative som også skal passes og det
hele koster.

Så det er en fin løsning til dem som ikke har familie "lige ved hånden". Så
er der argumentet om at lukke "fremmede" ind i ens hjem - hellere sende på
kattepension. Det er så der JEG bliver lidt forarget. Hvorfor skulle en kat
have det bedre i et bur et helt fremmed sted end i sine vante
omgivelser?!??! Og så den med at en fremmed har nøglen til sit hus... helt
ærligt. Hvis man ikke kan have så lidt tillid til et andet menneske... Altså
det er ikke forbudt at researche på et firma inden man benytter det. Hvis
normalen for et sådan firma var at man måske gik og "små-rapsede" lidt af
hvad der måtte være af værdigenstande så ville der nok ret hurtigt bliver
himlet op om det og firmaet ville nok ikke kunne bestå ret længe vel.

Det er egenligt underligt så mange danskere som er så mistænksomme omkring
at have "fremmede" i deres hus - uha de er da banditter alle sammen og tager
min ting.... - eller hvad gør de dig bare den tjeneste at passe din kat og
passer deres arbejde som alle andre?

Jeg har selv adgang til hen i mod 150 huse fordi jeg fører tilsyn med
udlejnings-sommerhuse. Det kan være alt fra at der har været et indbrud,
over at der er gået en kaffemaskine i stykker, til at der ligger en tom
øldåse på bunden af poolen. Eller blot aflæse en elmåler. Derfor har jeg
adgang til rigtigt mange huse over hele Sjælland. Firmaer som beskæftiger
sig med den slags er man simpelthen "nød" til at have tillid til. Det er
hele deres foretningsgrundlag så jeg tror altså ikke de kunne finde på at
rende med fjernsynet osv!

Når det så er sagt så jo så har jeg da i forbindelse med job "stjålet" i
husene: Jeg har været på toilettet og brugt af vand og toiletpapir. Jeg har
også haft tændt lyset. Jeg har også lånt en tændstik ved brændeovnen til at
tænde min smøg. Jeg har også tilladt mig at fylde vand i spaen og fyre op
for boblerne på fuld styrke. Det samme gælder en evt sauna. Jeg har også
tømt både køleskab og fryser hvis der var efterladenskaber deri! Uha jeg er
en værre en var?

Men jeg har også stået og rodet i maddiker og alt muligt ulækkert møg når en
overforbrugende familie har sat 5-6 sække ved siden af skraldespanden og en
flok ræver derefter har haft sig lidt af et festmåltid - men det er folk jo
pisseligeglade med når de er rejst - lige til den næste familie ankommer til
et hus hvor der er spredt div skrald over hele grunde og selvfølgelig
brokker sig.

Er jeg så en mistænkelig "bandit-type" som man ikke bør betro nøgler til
eller gør jeg i virkeligheden bare folk en tjeneste ved at passe deres huse
når de ikke selv kan eller vil? Det samme gælder for kattepasser-firmaerne.

Så skulle jeg selv på ferie uden familie ved hånden til at fodre kattene så
ville jeg trygt overlade det til et sådan firma.

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-09-07 12:05

Martin wrote:

> [...]
> lidt forarget. Hvorfor skulle en kat have det bedre i et bur et
> helt fremmed sted end i sine vante omgivelser?!??!

Det er vist de færreste pensioner der decideret har kattene i bure
som på et internat. Der findes mange gode pensioner, hvor katten har
sit eget rum med legetøj, kradsebræt, og en kurv at sove i, og
adgang til løbegård og samvær med andre katte. Så de lider vist
ingen nød udover, at deres ejer mangler. Jeg ved godt at en kat
helst vil være i vante omgivelser, men der mangler ejeren jo også
hvis han er taget på ferie.

> [...]
> ville der nok ret hurtigt bliver himlet op om det og firmaet
> ville nok ikke kunne bestå ret længe vel.

Nu er din forargelse jo nok en del "farvet" i kraft af at det er dit
erhverv at føre tilsyn. Jeg har haft indbrud et par gange og fået
stjålet en del værdigenstande (også nogle med affektionsværdi), og
har det derfor ikke så godt med fremmede i mit hus. Hvorfor skulle
de dog stjæle? Det skrev jeg intet om. Jeg var mere bekymret for, om
de i det hele taget dukkede op, som en anden skrev om tidligere i et
indlæg.

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-09-07 12:32

Tove Krieger wrote:

> [...]
> intet om.
> Jeg var mere bekymret for, om de i det hele taget dukkede op, som

Undskyld, jeg kom til at trykke på "send" inden mit indlæg var
færdigt

Overreagerer du ikke blot en smule ? Der er stor forskel på et tomt
sommerhus, og et hus med levende dyr der skal fodres og have frisk
vand.

Dit "synderegister" kan ligesom ikke bruges til noget i denne
sammenhæng.

Jeg vil da formode, at det delvis er det du får din betaling for, og
i et udlejet sommerhus vil de fraflyttede sikkert blive afkrævet en
ekstra betaling, hvis de efterlader stedet i den forfatning. Det
plejer da at være almindelig kutyme.

Jamen, det er der da vist heller ikke nogen der gør indsigelser
imod. Vi har alle ret til vore synspunkter.

Fra : Martin

Dato : 11-09-07 14:32

> Overreagerer du ikke blot en smule ? Der er stor forskel på et tomt
> sommerhus, og et hus med levende dyr der skal fodres og have frisk
> vand.

Seføli er der forskel. Kattene brokker sig ikke i telefonen hvis de ikke
mener at arbejdet er gjort godt nok. Deri har du ret. Men der er stadig tale
om fremmede i ens hus når man ikke selv er til stede. - Og i mit tilfælde
har jeg faktisk adgang døgnet rundt jeg har ikke bare nøglerne til "låns"
som en kattepasser ville have. Jo hvis jeg ville så ved jeg da hvor alle
fladskærmsfjernsynene står og jeg kunne også sagtens evt kopiere nøglerne
som det passede mig det ville da være smart at have adgang til et hus i alle
byerne i nærheden... men det gør jeg bare ikke hehe.

> Dit "synderegister" kan ligesom ikke bruges til noget i denne
> sammenhæng.

Nej ok jeg kan så forstå at du ikke var så meget bekymret over at der var
fremmede i huset men over om de rent faktisk dukkede op og gjorde hvad der
skulle gøres... eller hvad?

> [...]
> i et udlejet sommerhus vil de fraflyttede sikkert blive afkrævet en
> ekstra betaling, hvis de efterlader stedet i den forfatning. Det

Ja jeg får betaling for at rode med skrald. Men nej de får ikke en regning.
De havde jo oprindeligt stilt det i sække de kunne jo ikke vide at en flok
ræve ville komme forbi efter de var kørt. Og kunderne bliver som regel også
sure hvis de får en ekstra-regning og man vil jo gerne have at de lejer
samme sted en anden gang osv osv .... så det gør jeg bare og det ryger på
tabs-kontoen. Nå men nu er vi vel ret OT ;)

Men nu vi alligevel er OT så vil jeg alligevel lige give et eksempel på
sommerhusejere/lejere og deres forskelligheder bare lige kort:

Hus 1

Man har møgtravlt og spæner derfor i gennemhuset med en støvsuger, fjerner
den gamle mælk i køleskabet osv sådan totalt tempo-agtigt, og kan derfor let
overse en nullermand...

Hus 2

Idag har man god til og kan godt huske man glemte at støvsuge under sengene
sidst man var der pga travlhed så det gør man lige også.

Gæt hvem der brokker sig????

..
..
..
..
..

Ja Hus 2. Hus 1 er nemlig en børnefamilie så så snart de ankommer kan de
ikke kende forskel på om det er noget ungerne har slæbt med ind (hvad der nu
måtte være snavset i huset) eller om det har været sådan hele tiden. De
brokker sig stort set aldrig og er gode kunder.

Hus 2 derimod. Der blev gjort en ekstra indsats. Men her har vi at gøre med
en rig forstads-sippet kone som også er emsig. Hendes mål i livet ser udtil
at være at finde så mange fejl og "missere" ved mit arbejde som muligt. Jeg
havde et hus normeret til 2 timers rengøring men gav det 3 for jeg vidste at
ejerene var "sådan en type". På trods af det lykkedes det hende at finde EN
nullermand under det ene sofa-ben. Jo og så brokkede hun sig. Firmaet vil
MÆGTIGT gerne holde på kunder så ja hvad blev jeg sat til. Jo køre de samme
25 km tilbage for at fjerne en nullermand... ARGH sir jeg bar. Jo jeg får
penge for det så på den måde kan jeg ikke pive men altså... hvor sølle kan
folk lige blive bare fordi de er rige?

Nå nu er vi HELT OT så jeg stopper her ;)

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-09-07 15:17

Martin wrote:

> [...]

> der var fremmede i huset men over om de rent faktisk dukkede op
> og gjorde hvad der skulle gøres... eller hvad?

Det var det lige netop, det er der som du læste i Henriette's indlæg
tydeligt bevis for. Når man tilmed har haft indbrud nogle gange
bliver man en smule paranoid, men det kan man nok ikke vente
forståelse for hvis man ikke selv har prøvet det. Det sidste indbrud
kostede indirekte min ene dejlige kat livet, så det sætter sine
spor.

SNIP EN MASSE OT.......

> [...]
> nullermand... ARGH sir jeg bar. Jo jeg får penge for det så på
> den måde kan jeg ikke pive men altså... hvor sølle kan folk lige

Sådan er det desværre bare

> Nå nu er vi HELT OT så jeg stopper her ;)

Jeg kan nu altså godt li' at du skriver *vi* LOL

Fra : Martin

Dato : 12-09-07 17:54

> Jeg kan nu altså godt li' at du skriver *vi* LOL

Hehe... jeg tog dig med ud på "sidesporet" ;)

Fra : HSLK

Dato : 10-09-07 13:52

jytte jensen sendte dette med sin computer:
> [...]
>
> Well - selvfølgelig opnår firmaet ikke en timeløn på 512 kr. men
> alligevel. Det bliver tæt på 2000 kr. for en uge.

Hejsa

Det kommer nok også an på hvor mange katte man har hvis jeg skulle have
alle mine i pension ville det hurtigt koster 5000 kr pr uge på de 2000
er billigt.
Jeg har så meget dårlig erfaring med at få et firma til at passe
kattene dem jeg havde bestilt sidste år til påske kom aldrig :-@
heldigvis opdagede min svigermor det hurtigt og over tog så de led igen
nød
Nu har vi fundet en ung kvinde som vi har tillid til og kattene er
super glade for hende til en rigtig rimelig pris så jeg er ikke
bekymret når vi rejser , men jeg SAVNER misser når vi er afsted !!!

knus Henriette.

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-09-07 14:22

HSLK wrote:

> [...]
> kattene dem jeg havde bestilt sidste år til påske kom aldrig :-@
> heldigvis opdagede min svigermor det hurtigt og over tog så de

Det var lige netop det indlæg jeg refererede til i mit tidligere
indlæg. Man kan gyse ved tanken om, at din svigermor måske ikke var
kommet.

> [...]
> super glade for hende til en rigtig rimelig pris så jeg er
> ikke bekymret når vi rejser , men jeg SAVNER misser når vi er

Det er dejligt for jer. Den løsning er også den allerbedste. Jeg kan
da godt se, at mange mennesker ikke har et netværk som de kan trække
på. Hvis jeg ikke havde min datter, har jeg to søde naboer der
hellere end gerne ville gå herind og fodre, så jeg hører til de
heldige, men nu er vi yderst sjældent hjemmefra, så det er vist mere
mig der passer datterens og andres katte når de er på ferie.

Fra : HSLK

Dato : 10-09-07 17:02

Hejsa

> Det var lige netop det indlæg jeg refererede til i mit tidligere indlæg. Man
> kan gyse ved tanken om, at din svigermor måske ikke var kommet.

Jeg tør ikke tænke den tanke til ende :'(

> [...]
> hjemmefra, så det er vist mere mig der passer datterens og andres katte når

her bor famillien ikke helt tæt på og svigermor er ikke så gald for at
passe dem og så kan jeg heller ikke lide at skulle være afhægning af
andres hjælp så vil jeg heller betale mig fra det
Mine børn er ikke så store endnu at de kan blive alene hjemme men det
kommer nok en dag lol

knus Henriette.

Fra : Siri

Dato : 11-09-07 21:03

Hej katte-venner
Det er en spændende tråd.
Jeg skal ikke bidrage til diskussionen, men blot røbe, at jeg går og
"lusker" med tanker om en katte-passer-service i rimelig omegn.... Og at
jeg ikke har regnet på priser, men at der altså også skal lægges til, at
man skal vidt omkring og bruge tid på det, hvis de små skatter, der skal
passes, ikke lige ligger på samme kant.
Og jo, det kræver gensidig tillid.
Men jeg tager jo som bekendt kattenes velfærd alvorligt.
Giv mig et praj, hvis du står og mangler en kattepasser. Så kan vi jo se
ad på forsøgsbasis: Jeg får prøvet af, om det er noget for mig som job -
og du får passet dine katte seriøst godt.
Om ikke andet, så er den ene tjeneste vel den anden værd.
Katte-kærlig adfærd inkluderet....

Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : jytte jensen

Dato : 12-09-07 11:11

Hej Siri.

Jeg er interesseret ! Jeg skal bare ikke have passet kat lige nu.

Så vidt jeg husker bor du på frederiksberg ? Vi havde nemlig
dette emne op i foråret, men da boede jeg i Esbjerg.

Det vil være ret oplagt at lave en kattepassergruppe ud fra
gruppen her.

Da jeg boede i es. kom via gruppen i kontakt med Anja som flere
gange tog sig af Helena da jeg skulle opereres, og det er jeg
hende dybt taknemmelig for. Desværre kom jeg aldrig til at gøre
gengæld.

VH
Jytte