Fra piiiiw til miauw ?
Fra : Bonnie

Dato : 09-09-07 14:56

Hej NG

Jeg tænker lidt over, hvornår en han-killing får "stemmen i overgang" ? Jeg
har en killing på 18 uger, som efterhånden er ved at være stor bamse på 3
kg.

Men hvornår begynder de at miauwe ? Siden vi fik ham da han var 12 uger han
har snakket meget men det er i form af piv-lyde og ikke rigtig miauw.

Hvis der er nogen der har en idé, så sig til

VH Bonnie

Fra : Jan Rudkøbing

Dato : 09-09-07 15:16

Øh... er lidt bange for at tage håbet fra dig...
Tjalfe går på sit elvte år og sige IIIIIIIIIIIIIIIVV, når han virkelig vil
gøre sig bemærket

Ann

www.annk-butik.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 09-09-07 15:52

> [...]
> han har snakket meget men det er i form af piv-lyde og ikke rigtig miauw.
>
> Hvis der er nogen der har en idé, så sig til

hmm jeg har altså også en stor dreng der heller aldrig har sagt miawwww, men
også kun "miv`er" sagte.
tilgengæld kan de to øvrige bræge op..

Mvh. Marie

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 09-09-07 20:24

Bonnie wrote:

> Men hvornår begynder de at miauwe ? Siden vi fik ham da han var 12 uger han
> har snakket meget men det er i form af piv-lyde og ikke rigtig miauw.

Jeg må tilslutte mig koret af uopmuntrende stemmer :)

Vores han gik "i overgang" kort efter neutralisering og har nu et fint,
men sagte miauv. Hunnen derimod har stadig sit squeekie "iiiiv", lyder
som om hun er ved at dø, men det ved vi jo heldigvis, at hun ikke er.
Måske det hænger sammen med neutraliseringen, det har jeg i hvert fald
læst engang.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-07 20:35

> [...]
> han har snakket meget men det er i form af piv-lyde og ikke rigtig miauw.
>
> Hvis der er nogen der har en idé, så sig til

Stemmen er der nok men så er det om han vil bruge den.

Jeg blev slemt overrasket da jeg første gang hørte en dyb jammerstemme fra
en lille killing.
Så de har stemmen til de dybe lyde.

Mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-09-07 20:59

Allan wrote:
> [...]
>
> Stemmen er der nok men så er det om han vil bruge den.
>
> Jeg blev slemt overrasket da jeg første gang hørte en dyb

Ja tak, det kan jeg skrive under på.

Jeg havde for en del år siden mistet min kat af sygdom, og skulle
hente en ny på Inge's Kattehjem. Min datter og jeg var helt væk i en
meget stor kulsort hankat, der sad i sit bur og så meget majestætisk
ud. Den så os lige i øjnene og sagde *MEOOOW* med den dybeste stemme
jeg nogen sinde har hørt en kat have. Hvor var den altså bare skøn,
men den var vist nok reserveret, så det blev til dejlige Mivser i
stedet for, og det fortrød jeg aldrig.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : ^#^

Dato : 09-09-07 20:47

Bonnie wrote:
> Men hvornår begynder de at miauwe ? Siden vi fik ham da han var 12
> uger han har snakket meget men det er i form af piv-lyde og ikke
> rigtig miauw.

Ingen opmuntring herfra
Har stadig en kat, der primært "miiver" og piver på fjerde år. Så det er
genetikken, der afgør det. Man vænner sig for det meste til sine kattes
miiiven (piven) og miaven - og lærer at holde af den

/M

Fra : Bonnie

Dato : 09-09-07 21:38

Tak for jeres svar, hvor det enstemmigt lyder til, at jeg skal vænne mig til
min pivende Stoffer. Det bliver sgu noget af et syn når han er fuldvoksen,
og en stor bamse på 8 kg eller noget, kommer med et piiiiiw i et meget højt
c. Men han er jo sød alligevel

/Bonnie

Fra : Siri

Dato : 11-09-07 10:53

> [...]
> og en stor bamse på 8 kg eller noget, kommer med et piiiiiw i et meget højt

Hej Bonnie
Ja, det er pudsigt, når sådan et stort flot "han"dyr kun kommer med små
bløde miuu-lyde.
Men det gør store skønne Jason også. Han har allerede taget en smule på
- men ser stadig 'lille og tynd' ud, som han sidder her på bordhjørnet
og kigger (jeg er på det nye job) - lidt a la Nuser som rovfugl
Jason er jo en stor dreng, der burde veje ca 8 kg nu. Men jeg tror ikke,
at hans stemme vil ændre sig af, at han tager på.
Glæd dig over, at han ikke driver dig til vanvid med højlydt brægen
Tillykke med Stoffer og hans blide røst
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Steen Eugen Poulsen

Dato : 09-09-07 22:39

Bonnie skrev:
> Jeg tænker lidt over, hvornår en han-killing får "stemmen i overgang" ? Jeg
> har en killing på 18 uger, som efterhånden er ved at være stor bamse på 3
> kg.

Katte har helt utrolige stemmer, de desvære kun meget begrænset bruger,
så jeg tror ikke det handler om overgang eller aller.

> Men hvornår begynder de at miauwe ? Siden vi fik ham da han var 12 uger han
> har snakket meget men det er i form af piv-lyde og ikke rigtig miauw.
>
> Hvis der er nogen der har en idé, så sig til

Ignorer den (med modehold) så den lære at piww ikke er en god kontakt
lyd, så vil den smarte kat finde andre metoder til at få sin vilje, men
der er "hit and miss" det er ret svært at træne.

Min egen er lidt af et kreativt sludder chatol, men der er ikke noget
Meow! over det. Han fortæller lange historier i stedet. Tror det er
fordi han har for meget adgang til mig og at vi ikke er helt enige om at
katte kun kan bruge hovedøren når side døren står åben. Så han er lidt
mere kreativ når han skal sukker snakke.

Fra : Anette

Dato : 09-09-07 23:22

Bonnie wrote:
> Hej NG
>
> Jeg tænker lidt over, hvornår en han-killing får "stemmen i overgang"
> ? Jeg har en killing på 18 uger, som efterhånden er ved at være stor
> bamse på 3 kg.

Hej Bonnie
Som andre allerede har skrevet er det meget forskelligt
Jeg har en hun-kat der altid bare knirker - som en gammel dør der hænger i
hængslerne. Hun hedder selvfølgelig, Knirke, og det bliver vist aldrig
anderledes. En anden tæve, Tillie, kan vræle så hjertesønderrivende et
MIIOOWWW, så nakkehårene stritter på en, bare hun mener der er gået ca 15
sekunder for lang tid med madens servering. Mine to hanner er vist lige gode
om at vrænge et højt MMEEOOOWWW af sig, når de trænger til opmærksomhed. Den
yngste laver en IIakiiakk smaske lyd når der er noget han synes er rigtigt
godt

Men ellers er min fornemmelse at de vælger den lyd, de mener giver størst
effekt. Hvis man reagerer rigtigt - efter kattens mening - på xx-lyd, så er
det xx-lyd der bliver brugt hver gang.....medmindre der virkelig er noget
man SKAL se lige nu-agtigt, så ændrer lyden sig.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Ragna

Dato : 10-09-07 09:14

Hej Bonnie!
Hvis du er i tvivl om hvilke lyde din lille missekat er i stand til at
frembringe, så prøv at tage den med i en transportkasse på en biltur!
Vi har lige været på en uges ferie i sommerhus med vores to katte og
collien, hvilket betød næsten tre timers indespærring for de små.
I begyndelsen udstødte vores et-årige killing, Piv, så høje løvebrøl, at man
knapt nok kunne forestille sig, at de kom fra den ellers så stilfærdigt
kurrende eller let "mivende" lille fyr.
Den 6-årige Fufu tog det mere roligt, da han havde prøvet turen flere gange
før, men af og til fik vi alligevel en lille koncert i stereo.
Efterhånden faldt der dog ro over bagsædet, og på hjemvejen var der kun
beklagelser lige efter starten.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-07 20:47

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gange før, men af og til fik vi alligevel en lille koncert i stereo.
> Efterhånden faldt der dog ro over bagsædet, og på hjemvejen var der kun

HeHe jeg snakker også med mine, stakler, når de køres på pension.
Sikke en jammerkoncert der er i bilen

Tricket er vist at lade som ingen ting, men men.

Mvh allan
Mvh Allan