hunde bur til bilen, Drente han :)
Fra : Lars Bisgaard

Dato : 11-09-07 15:33

Hej, jeg skal til at lave et bur til at have min saxo i, det er en Drente
som i følge standarten bliver ca. 58 til 63 cm i skulderhøjde.
Hvor stort skal jeg lave buret ?
højde / brede og længde ?

Bilen det skal være i er en 4x4 på gule plader så det skal jeg ikke tage
hensyn til.
Men hvad er bedst med størelsen, den er desværre ikke alt for glad for at
køre bil og derfor har jeg den stadig til at sidde foran højre forsæde. (
gode råd til at få den gjort glad for at køre vil modtages gerne )

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : Hm

Dato : 11-09-07 16:19

"Lars Bisgaard" <lcbfjern@dettemail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej, jeg skal til at lave et bur til at have min saxo i, det er en Drente
> som i følge standarten bliver ca. 58 til 63 cm i skulderhøjde.
> Hvor stort skal jeg lave buret ?
> højde / brede og længde ?

Hej
Mit bur til min 60 cm schæfertæve
højde 70 cm bredde 55 cm lgd 100 cm.

Nu har mine hunde;fra den første dag, haft bur i bilen, og de er faktisk
altid med, når jeg køre, så jeg har aldrig haft nogle problemer, men jeg
tror jeg ville prøve dette:

Hunden skal altid være i buret når i køre.
Kør mange korte ture gerne til et sted som hunden kan lide.
Når I er hjemme så giv et dejligt kødben i buret, luk buret og lad
bagsmækken stå åben.
Hvis bilen står på lukket grund, så lad buret være åbent, når i går og laver
noget, læg noget godt deri.
Luk hunden i buret i forskellige korte tidsrum,
..
Hanne/ hvis hund elsker at være i sit bur

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 11-09-07 16:29

"Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Luk hunden i buret i forskellige korte tidsrum,
> .
> Hanne/ hvis hund elsker at være i sit bur
-------------------------------------

Da jeg hentede min nye lab.hvalp i februar måned på Sjælland, hylede og
jamrede hun i buret hele vejen hjem, og så føles 2½ time altså meeeget lang
- og jeg tænkte, at hun nok fik så megen afsky for buret, at det ville
blive svært at vænne hende til det.
Men det er gået fint, nok også fordi turen til stranden, hvor hun elsker at
komme, kun er på 2,5 km. Og på lidt længere ture lægger hun sig til at sove
ligesom min voksne lab, der snorker højlydt et halvt minut efter, jeg har
drejet startnøglen

Venlig hilsen, Anelise

Fra : jopa

Dato : 11-09-07 18:28

> [...]
> Hej, jeg skal til at lave et bur til at have min saxo i, det er en
> Drente som i følge standarten bliver ca. 58 til 63 cm i skulderhøjde.

Buret skal ikke være større end hunden ikke kan rumle rundt men gerne ligge
nogenlunde fast også ved opbremsninger.

Mit eget ser således ud. http://jp-web.dk/milobil.jpg

Et er et 1,5 størrelse altså til ca halvlanden schæfer
Min hund er rimelig stor. Ca 50+ kg og 74cm høj.
Buret er Bredde 70 cm, højde 68 cm, dybde 92 cm og passer perfekt.

Sikkerhedsmæssigt er bur ultimativt fremfor fritflyvende hunde i bilen.

Købte mit her til næsten foræringspris:
http://www.hakon-profil.dk/default.asp

Som en har skrevet smid gerne et kødben i boxen.
Desuden et af dens tæpper.
Start i det små med at putte den deri og efter et stykke tid hopper den selv
derind og lægger sig.
Det gjorde min.

ps krykken ved siden af buret er min jeg er nemlig krykhusar pt efter
knæoperation

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 11-09-07 19:58

> [...]
> køre bil og derfor har jeg den stadig til at sidde foran højre forsæde.
> ( gode råd til at få den gjort glad for at køre vil modtages gerne )

Mit hundebur er 70 x 70 x 100 cm, det er meget rigeligt til min schæfer på
60 cm/25 kg. For kortere ophold kan det sagtens være en del mindre.

Lad fodring ske i bilen (i buret). Først bare fodre i bilen nogle dage. Så i
nogle køre et lille stykke op ad vejen, og så fodre. Så køre længere og
længere, evt. i forbindelse med et ærinde.

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 11-09-07 21:01

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> Mit hundebur er 70 x 70 x 100 cm, det er meget rigeligt til min
> schæfer på 60 cm/25 kg. For kortere ophold kan det sagtens være en
> del mindre.

Søren du kunne vel egentlig nøjes med en lille sportstaske til sådan en
lille pjevs

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 11-09-07 21:11

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse

> Søren du kunne vel egentlig nøjes med en lille sportstaske til sådan en
> lille pjevs

Ja, og hvad bilen angår kunne jeg for hundens skyld såmænd sagtens have haft
en sportsvogn. Jeg skulle alligevel have købt den Triumph TR4 jeg altid har
ønsket mig .

Det er fordelen ved en grå schæfertæve .

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-09-07 21:16

Lars Bisgaard wrote:

> gode råd til at få den gjort glad for at køre vil
> modtages gerne

Vi har et trådbur stående i stuen (med åben dør) samt et canvasbur i
soveværelset, de bruges i stedet for hundekurv
Charlie (beagle) sover fast i canvasburet om natten
Der er tæpper den kan rode med osv, det er nemlig sagen at "rede" seng :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!