Hunden Bella fra Hørning
Fra : UG

Dato : 11-09-07 10:19

Jeg følger næsten hver dag med på hjemmesiden:

http://www.routh.dk

Jeg håber sådan at hun snart bliver fundet.

Hvis jeg boede i Århus-området ville jeg tage ud og kigge efter hende.

Her er hun sidst blevet set:
Søndag den 9. sep. Set ved Bytoften i Galten kl.11.

Søndag den 9. sep. Set Fiskehuset ved Mosgård kl. 10, gik op til
kiosken og tilbage.

Jeg håber at alle, som bor i området kigger efter hende!

Fra : UG

Dato : 16-09-07 08:29

Her er sidste nyt omkring Bella
15-09-07 Endnu engang meldinger om at Bella løber rundt omkring Moesgård -
de forsøgte at kalde hende til sig - men forgæves - hvis der er nogle der
har sin gang i området og ser hende så forsøg at holde hende hen óg kontakt
os omgående - vi kommer med det samme. Hun er set ved kiosken 2 gange
omkring samme tidspunkt så det kan jo være hun lever i området og gemmer
sig - iflg skovfogeden behøver en hund kun at gå på jagt hver 3.die dag for
at kunne overleve - da mange mangler mobiltlf og vores tlf.nr når de ser
hende så hav det tæt på jer - 28345611 eller 28345609 så kommer så hurtigt
vi kan - det kan jo være svært at lokke med mad og lokke hende ind i et
udhus i området da der ikke er mange skure/huse. Vi tror meget på at hun er
her da hun er en vandhund og der er masser af føde i skoven og masser af
vand. Kunne vi bare få et spor hurtigst muligt så har vi en chance - vi
kommer altid for sent.

Har ikke glemt Stautrup og Galtenområderne da vi ikke kan være sikker på
noget som helst - men 3 steder på een gang kan hun ikke være - kunne vi
bare få nogle spor der var mere præcise - så alt er muligt

Fra : UG

Dato : 22-09-07 12:21

Her er hvad der er skrevet i Bellas gæstebog i går:

"Skrevet af nn, d. 21-09-2007
Hej!
Jeg har været i kontakt med en mand der luftede en hund der ligner jeres
meget, den havde også samme navn, det kan selvfølgelig være en tilfældighed,
hvis ikke det var fordi at den pågældende ikke altid har haft hund, og først
for nyligt er begyndet at lufte den.
Jeg vil ikke konfrontere ham med det, da han virker psykisk ustabil, men jeg
har hans adresse : dunhammervej nr 9 8260 viby j.
Prøv at se om det er jeres hund han har taget til sig. "

Jeg håber at det er den efterlyste Bella!
Ellers er det en ondskabsfuld joke.
Hilsen
Ulla

Fra : UG

Dato : 22-09-07 13:09

Jeg kan se at meddelelsen er blevet slettet fra gæstebogen, så det har nok
været en ondsindet joke.
Synd for Bella og ondskabsfuldt overfor beboeren på den pågældende adresse!
Hilsen
Ulla

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-09-07 13:23

"UG" <famgerlach@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det har nok været en ondsindet joke.
> Synd for Bella og ondskabsfuldt overfor beboeren på den

NEJ altså, hvor kan man blive vred :-@

Er der mon snart nogen grænse for hvor ondskabsfuld nogle mennesker
kan være. Det er selvfølgelig én der har noget imod den person, som
lige ville benytte sig af lejligheden til at genere vedkommende.

Jeg håber og be'r til at stakkels Bella vil blive fundet. Det må
være forfærdeligt at skulle leve med den uvished. Jeg krydser stadig
fingre for at det ender godt - det *skal* det simpelthen. Man kan
kun håbe, at hun er blevet taget ind af nogle gode mennesker, som så
bare ikke har fået checket endnu, om hun hører til et sted. Det er
jo set før.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Hm

Dato : 22-09-07 16:48

> "UG" <famgerlach@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

Det er dog utroligt hvor onde folk kan være, de må da aldrig have haft et
dyr de holdt af.
For man er jo hel hudløs over den situation man er i - tænk ikke at vide
hvor ens hund er - ganske forfærdentlig. Håber at I snart finder den.

Hanne/ som føler med jer

Fra : x Vuf x

Dato : 22-09-07 22:25

On Sat, 22 Sep 2007 14:08:43 +0200, "UG" wrote:

> [...]
>været en ondsindet joke.
>Synd for Bella og ondskabsfuldt overfor beboeren på den pågældende adresse!

Ja undskyld Ulla, men kun den, der ejer gæstebogen,
kan slette noget i den!

--
Mvh Sonja http://www.sonpet.dk sonpet(at)pc.dk

En nations storhed og moralske fremgang kan bedømmes udfra, hvordan de behandler deres dyr.
Mahatma Ghandi

Fra : UG

Dato : 23-09-07 08:45

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse

> Ja undskyld Ulla, men kun den, der ejer gæstebogen,
> kan slette noget i den!
> Mvh Sonja http://www.sonpet.dk sonpet(at)pc.dk

Har jeg påstået andet?
Hvad mener du??
Jeg har ikke anden andel i denne sag end at den berører mig dybt. Det er her
i gruppen at jeg blev opmærksom på Bellas forsvinden, og siden har jeg hver
dag fulgt sagen.
Med forundret hilsen
fra Ulla og mine 4 hunde i Tønder ( langt fra Århus)

Fra : UG

Dato : 24-09-07 05:55

Sakset fra Bellas hjemmeside:

Her er sidste nyt omkring Bella
23-09 Fik melding om at en hund der ligner Bella rigtig meget er set i
Faarvang ved Hammel lørdag eftermiddag. Vi har derfor besøgt området og de
naboer der bor tæt op af møbelfabrikken Gangsø hvor hun er set, - håber
dermed at der er nogle som vil tage sig af hende såfremt hun kommer tilbage
til området.

Moesgård besøger vi jævnligt i håbet om at der er nogle spor vi kan gå
efter - løber rundt i området hvor hun er set og kalder på hende - men
uden resultat indtil videre, - har ligeledes delt sedler ud og talt med
lokalbefolkningen - og sat skilt op med tlf.nr

Fik Århus stiftstidende til her i weekenden at indsætte en notits om at
Bella stadig er savnet og med tlf.nr som mange har efterlyst - står i
tillægget søndag med et billede af hende. Vi ved det bliver
koldt snart og vi håber med annoncen at mange stadig er opmærksom på at hun
ikke er kommet hjem endnu.

Mht hvad vi ellers foretager os for at få Bella hjem - så besøger vi
jævnligt de områder hvor vi får meldinger om at hun er set sidst og så
hurtigt som vi kan kører vi ud til stederne - desværre er det ofte først
dagen efter vi får meldingerne så hun er over alle bjerge. Det vi håber er
at vi kan indkredse hvor hun er - for derefter at lokke hende til os så vi
kan få hende med hjem.

Stautrup - Galten - Lyngby - Moesgård - Faarvang eller andre steder - intet
er udelukket - vi kan kun sige at vi kører ud med det samme i de områder
hvor vi får meldinger - hvis vi har bare den mindste ide` om at det er
Bella !!!!

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-09-07 07:45

> [...]
> er udelukket - vi kan kun sige at vi kører ud med det samme i de områder
> hvor vi får meldinger - hvis vi har bare den mindste ide` om at det er

Jeg vil foreslå, at man på et par af de steder, man ved hunden kommer....
Lægger noget af ejernes tøj, som man så skifter dagligt.... På den måde,
fortæller man så hunden, at der stadig ledes, og den vil forhåbentligt søge
til disse steder for at sove, for gennem tøjet, at være tæt på sine
mennesker..... Hvilket igen, vil give jer meget større håb, for at finde
hunden, medens den er på stedet.... I stedet for som nu, at i leger hund
efter hare.... Gør noget, for at fastholde hunden på bestemte steder. Håber
i syntes min ide er brugbar, og Held og Lykke med foretagendet...

M.V.H....Benny..

Fra : UG

Dato : 24-09-07 09:21

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Håber
> i syntes min ide er brugbar, og Held og Lykke med foretagendet...

Rigtig god idé, som jeg har videresendt til Bellas ejere

Mange hilsener fra
Ulla

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-09-07 09:34

> [...]
> efter hare.... Gør noget, for at fastholde hunden på bestemte
> steder. Håber i syntes min ide er brugbar, og Held og Lykke med

Hej Benny.

Den idé er jo ligefrem genial. Utroligt at der ikke er blevet tænkt
på den mulighed noget før.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-09-07 11:53

> Hej Benny.
>
> Den idé er jo ligefrem genial. Utroligt at der ikke er blevet tænkt
> [...]

Hej Tove..

Jamen jeg håber da den er lige så effektiv, som min primitive hjerne tror
den er....

Det er hvad jeg ville gøre, for at fastholde hunden, inden for et begrænset
område.
Som så igen vil gøre den lettere at indfange. Men også dette, er forkert,
for jeg ved jo godt... At jeg aldrig vil kunne fange en hund..... Altså må
jeg gøre det modsatte.... Nemlig gøre hunden interesseret i at fange mig.
Den letteste måde, at fange sin hund på, har jo altid været, at løbe væk fra
hunden, eller gemme sig for den. .

M.V.H....Benny..

Fra : Kim Christensen

Dato : 24-09-07 19:34

On 24 Sep., 08:45, "Benny Mortensen" <in...@brugbar.dk> wrote:

> [...]
> fortæller man så hunden, at der stadig ledes, og den vil forhåbentligt søge
> til disse steder for at sove, for gennem tøjet, at være tæt på sine

Efter så lang tid tror jeg ikke at bella vil reagere på lugten af sine
folk. Hunde lever mere i nuet, og en hund der strejfer omkring vil
først og fremmest have i tankerne hvordan og hvor den får det næste
måltid.
Det er ikke ualmindeligt at internater oplever at hunde knapt nok
kender deres mennesker når de genforenes efter bare 14 dages
adskillelse. Genkendelsen kommer så først senere, og derfor tvivler
jeg på at tricket vil have den tilsigtede virkning.
men hvis det var min hund der strejfede rundt ville jeg nu nok også
prøve alle tænkelige trick, uden at skele til hvor store eller små
chancerne for succes måtte være.

Hilsen Kim

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 24-09-07 20:57

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]

men hvis det var min hund der strejfede rundt ville jeg nu nok også
prøve alle tænkelige trick, uden at skele til hvor store eller små

njaa..det skal du nu ikke sige så sikkert. Her har i år, i vores område
været et eksempel på en hund der var blevet set strejfe omkring i længere
tid, den var så sky, at ingen kunne komme til den, der var en del omtale om
sagen, og på et tidspunkt meldte en familie sig, som der tidligere havde
ejet hunden, men på grund af særlige omstændigheder havde været nødsaget til
at lade den omplacere, de gjorde et sidste forsøg på at få den indfanget,
ellers ville den blive skudt, da ingen ejer havde meldt sig.
Og de fik altså ret hurtigt hunden til sig.
Så det er altså muligt at den kan genkende ejerne.
Min egen tidligere gravhund, mødte en dag en yderst elsket person, efter 7
år hvor han ikke havde set personen, og der var ingen tvivl overhovedet om
at han kunne kende vedkommende igen, hunden lå på ryggen vred sig som en
orm, og tissede af glæde... hvilket han kun gjorde overfor ganske få
personer i hans lille verden.

Mvh. Marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-09-07 21:29

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse
> [...]
> hunden lå på ryggen vred sig som en orm, og tissede af glæde...
> hvilket han kun gjorde overfor ganske få personer i hans lille

Jeg er ikke utilbøjelig til at give dig ret Marie. I morgen tv idag
hvor der var et par med to skønne Golden Retrievere (den ene var med
i studiet) der skulle omplaceres på grund af deres lille datters
allergi, deltog også Irene Jarnved (er det ikke det hun hedder ?).
Hun fortalte at hun engang havde omplaceret en lille hvalp, og da
hun så den igen efter meget meget lang tid, genkendte hunden hverken
hendes stemme eller udseende, men da den kom hen og snusede til
hende, gik den helt amok af glæde. Det kan altså lade sig gøre. Jeg
har også oplevet det med en dejlig hund, som jeg ikke havde set i
flere år. Jeg behøvede bare at sige dens navn, så var jeg genkendt
og glæden ville ingen ende tage. Det var bare sådan en dejlig
oplevelse.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-09-07 11:36

> [...]

men hvis det var min hund der strejfede rundt ville jeg nu nok også
prøve alle tænkelige trick, uden at skele til hvor store eller små

Hej Kim

Ja en hund lever i nuet.... Men det betyder jo ikke, at en hund er uden
hukommelse.
Ellers var der jo ingen plan i at træne hund... Den ville jo alligevel, have
glemt det en time senere.

Jeg er helt sikker på, at hunden husker duften af sine ejere.... Det
forstærkes yderligere, hvis man anbringer noget, af det, som var hundens
normale foder, og evt legetøj.... Når det så skiftes dagligt, så er jeg
sikker på, at hunden skal nok vente på, at næste skifte sker..... Ja den
kommer næsten til tiden.... Hunde siges normalt, ikke at have
tidsfornemmelse, hvad der næppe er helt rigtigt.... Men den opfatter ikke
tiden, på samme måde som os.... Men man ser jo aldrig, en sporhund, som går
den forkerte vej.... Altså ved den, om sporet bliver friskere, eller
ældre.... Så jo, den forstår tiden... Men det er ikke altid, at folk forstår
hunden.

M.V.H....Benny..