Fyrværkeriangst
Fra : Bente Andersen

Dato : 11-09-07 09:14

Hej derude!

Er der nogen der ved, hvor man kan købe en CD med fyrværkerilyde?
Jeg har en Border Collie hvalp på 4 mdr. som jeg gerne vil gøre fortrolig
med fyrværkeri mens den er hvalp og har læst et eller andet sted, at man kan
tilvænne den lydene ved hjælp af denne CD.
Er der nogen, der har erfaring med dette?

Mange hilsner Bente

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-09-07 10:00

Bente Andersen wrote:
> [...]
> andet sted, at man kan tilvænne den lydene ved hjælp af denne CD.
> Er der nogen, der har erfaring med dette?

Hej Bente

Du skulle kunne købe cd'en på nettet her:

http://www.korsgadedyreklinik.dk/Nytaarsangst%20hund.htm

Jeg synes at jeg i en tidligere tråd har læst, at sådan en cd ikke
hjælper, men jeg tror nu nok at jeg ville gøre et forsøg. Det er
bare så synd for de hunde, der er helt ude af den nytårsaften, de
kan jo ikke gøre for at de er bange.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 11-09-07 10:04

> [...]
> synd for de hunde, der er helt ude af den nytårsaften, de kan jo ikke gøre

Jeg har nu hørt flere positive reaktioner på CD`en.
Det er nok også en nødvendighed at følge anvisningerne slavisk, og ikke
begynde for sent på året, ting tager tid, specielt når det er angst vi taler
om.
Mvh. Marie

Fra : Pølsesnak

Dato : 14-09-07 14:46

> Du skulle kunne købe cd'en på nettet her:
> http://www.korsgadedyreklinik.dk/Nytaarsangst%20hund.htm

Hmmm.....den har jeg også overvejet at købe, men det er dæleme en heftig
pris! Synes faktisk at det er det rene optrækkeri for 2 snollede cd'er.

M.v.h.
Henrik.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 14-09-07 15:42

"Pølsesnak" <poelsesnak@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hmmm.....den har jeg også overvejet at købe, men det er dæleme en heftig
> pris! Synes faktisk at det er det rene optrækkeri for 2 snollede cd'er.

Det er muligt, men er prisen dyr, hvis angsten hos hunden kan afhjælpes?
Sådan kan man også vende den.. (-;

Mvh. Marie

Fra : JB

Dato : 14-09-07 16:03

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46ea9d71$0$7604$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> "Pølsesnak" <poelsesnak@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er muligt, men er prisen dyr, hvis angsten hos hunden kan afhjælpes?
> Sådan kan man også vende den.. (-;
>
> Mvh. Marie

Nogen af vores venner havde en hund, der var meget bange for skud. (Hunden
er nu død af alderdom). Den var totalt ligeglad med CDen uanset hvor højt
den blev spillet.

Hilsen
Jytte

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 14-09-07 16:17

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er nu død af alderdom). Den var totalt ligeglad med CDen uanset hvor højt

jeg har også hørt fra begge sider, men kan bare nogle hjælpes over den
angst, er det vel et forsøg værd!

Mvh. Marie

Fra : Søren LH

Dato : 11-09-07 20:02

"Bente Andersen" <benefine@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan
> tilvænne den lydene ved hjælp af denne CD.
> Er der nogen, der har erfaring med dette?

Det vigtige er at du er uanfægtet, når der er fyrværkeri. Du må for alt i
verden ikke fare sammen eller på nogen anden måde reagere på fyrværkeriet.
Når det starter på gader og veje i december, så ud og træne det en hel
masse. Jeg har ingen erfaring med CD'er.

Mvh
Søren

Fra : Kasper

Dato : 11-09-07 22:05

> [...]
> Når det starter på gader og veje i december, så ud og træne det en hel
> masse. Jeg har ingen erfaring med CD'er.

Jeg startede sidste år så hurtigt jeg kunne få fat på nogle hundepropper og
så træne med at være lang væk og skyde og så tættere på o.s.v
(Han skal dog også trænes til jagt)

Men til brugsprøve forige søndag rørte han ikke måsen overhovedet ved signal
pistolen :)

Kasper

Fra : Søren & Anita Anders~

Dato : 12-09-07 07:17

Hejsa Bente
Den cd. du efterlyser, er kanon god.
Vi forhandler den også, og den kan sendes.
Du er altid velkommen til at henvende dig.
www.torsted-hundepension.dk

Mvh
Anita

Fra : Bente Andersen

Dato : 12-09-07 20:10

hej igen!

Tak for jeres svar og gode råd. Jeg tror nu nok at jeg vil prøve den CD. Jeg
skal nok komme med en tilbagemelding efter nytår om, hvordan det er gået.

Mange hilsner Bente