Hvor stor skal hundesengen være?
Fra : Psycho Cowboy

Dato : 10-09-07 22:58

Hej med jer,

Der er jo regler / retningslinier for alle mulige mærkelige ting, så jeg
tænkte lige på, om der findes noget omkring, hvor stor en hundeseng bør være
i forhold til hunden?
Vores beagle-tæve har sådan en oval plastic-sag, som er ca. 70x50 cm. Når
hun har det koldt, ligger hun som en reje og fylder dårligt nok halvdelen af
sengen, men når hun har det varmt og sover tungt, ligger hun med panden mod
den ene ende og bagdelen mod den anden. Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt den
er for lille, selvom hun elsker den og bruger den flittigt, når hun en
sjælden gang vil have fred og ro.
Når hun ligger i haven og napper en middagslur i solen, ligger hun nogle
gange helt udstrakt med poterne foran snuden, og bagbenene vendende bagud.
Skal denne mystiske soveposition også være mulig i sengen mon?

--
Jacob Christiansen
Beagleejer - fordi alle kan kalde en labrador til sig!

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 11-09-07 08:18

"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> gange helt udstrakt med poterne foran snuden, og bagbenene vendende bagud.
> Skal denne mystiske soveposition også være mulig i sengen mon?

hej Jacob

jeg har lige bestilt to sækkesenge til mine to labtæver og fik at vide hos
Østrand, at jeg skulle måle hunden fra snudespids til halerod og så lægge
10-15 cm til. Det skulle være længdemålet på sækkesengen. Så jeg har bestilt
to senge med målene 85 x 115 cm.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-07 09:30

>Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt den er for lille, selvom hun elsker den og
>bruger den flittigt, når hun en sjælden gang vil have fred og ro.

Vores hunde ( pånær Bingo ) kan sove udstrakt på siden, i de to hundekurve
vi har. De sover dog mest alle mulige andre steder og bruger mest
hundekurven, når de gnasker ben.

> Når hun ligger i haven og napper en middagslur i solen, ligger hun nogle
> gange helt udstrakt med poterne foran snuden, og bagbenene vendende bagud.
> Skal denne mystiske soveposition også være mulig i sengen mon?

Nej, det tror jeg ikke. Så vil jeg i hvert fald have et problem med Biva,
der er meget kortbenet og lang og også ligger sådan ind imellem.

Hvis din hun kan ligge udstrakt på siden og sove, så er sengen / kurven imo
ok ellers skal du nok have den et nummer større.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Anette

Dato : 11-09-07 22:36

Psycho Cowboy wrote:
> Jeg er
> lidt i tvivl om, hvorvidt den er for lille, selvom hun elsker den og
> bruger den flittigt, når hun en sjælden gang vil have fred og ro.

Når hun er glad for sin kurv, og hun bruger den , så er den vel okay?

Vores hunde sover i telt ( transport-telte, tror jeg man kalder dem)- men de
kan sove udstrakt på siden i teltene. Der er de nu mest når de vil have lidt
fred for hinanden. Ellers sover de alle mulige andre steder - om natten ved
siden af eller under vores seng. Da vi havde kurve, brugte de dem aldrig.

> [...]
> nogle gange helt udstrakt med poterne foran snuden, og bagbenene
> vendende bagud. Skal denne mystiske soveposition også være mulig i

Det er vist ikke nødvendigt. Philana ligger også i den "frø-position" med
bagbenene, men det er mest når hun er ved at lægge op til leg, hygger med
kødben eller når maven skal køles af på nygravet jord, på en varm dag.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 14-09-07 12:39

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> Når hun er glad for sin kurv, og hun bruger den , så er den vel okay?

Tjae, jeg har bare tit tænkt på, om hun har behov for at kunne strække sig i
kurven, eller at have lidt mere plads. Men jo større kurven er, jo mere
ryger selvfølgelig "rede-følelsen" som hun tilsyneladende også godt kan
lide, da hun tit ligger helt krøllet sammen i den ene ende af kurven.