et rigtigt labrador-temperament
Fra : Battlefield's

Dato : 10-09-07 15:45

En lille film, der viser det helt rette Labrador-temperament:
http://www.youtube.com/watch?v=d_EZDBVuOk4

Hilsen Vibeke, og de 3 Labradordrenge

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-09-07 15:57

Battlefield's wrote:
> En lille film, der viser det helt rette Labrador-temperament:
> http://www.youtube.com/watch?v=d_EZDBVuOk4
>
> Hilsen Vibeke, og de 3 Labradordrenge

Årh, hvor er de altså dejlige begge to. Der bliver passet på så det
vil noget, sikken en vidunderlig barnepige. Mon de to elsker
hinanden ?

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Linnea

Dato : 10-09-07 16:07

"Battlefield's" <battlefield@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> En lille film, der viser det helt rette Labrador-temperament:
> http://www.youtube.com/watch?v=d_EZDBVuOk4
>
> Hilsen Vibeke, og de 3 Labradordrenge

Åh nej hvor er den bare kær.
Det er jo fuldstændigt Rhodo når der er børnebesøg.

Sjovt som man kan ændre mening om en lab... Når Rhodo hugger aftensmaden
(vores), spiser snegle og jokker mig over tæerne for at få mad så sværger
jeg at jeg ikke skal have en lab, men når man så ser sådan en video, så
ændrer det sig lige med det vuns!

Hilsen Linnea.

Fra : Hm

Dato : 10-09-07 16:38

sødt klip, med dejlig musik
Hanne

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 10-09-07 16:59

"Battlefield's" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> En lille film, der viser det helt rette Labrador-temperament:
> http://www.youtube.com/watch?v=d_EZDBVuOk4
>
> Hilsen Vibeke, og de 3 Labradordrenge

Hej Vibeke

tak for et dejligt link, som jeg fluks har sendt til min yngste hunds
opdrætter.

Hilsen, Anelise og de 2 labradortøser

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 10-09-07 18:04

"Battlefield's" <battlefield@mail1.stofanet.dk> writes:

> En lille film, der viser det helt rette Labrador-temperament:
> http://www.youtube.com/watch?v=d_EZDBVuOk4

Når jeg ser sådan en film, så bliver jeg ekstra glad for, at det barn
jeg venter, skal vokse op sammen med en fantastisk hund.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 10-09-07 21:18

> Når jeg ser sådan en film, så bliver jeg ekstra glad for, at det barn
> jeg venter, skal vokse op sammen med en fantastisk hund.

Det er også sådanne øjeblikke der gør hele "besværet" værd..
men som winther også noterer, så skal man også lære ungerne at respektere
hunden (og alle andre dyr), Jeg har selv haft fat i nogle af mine egne
ungers kammerater, som har overskredet mine hundes grænser med flere skridt,
for sådan gør de da "altid" med deres egen hund derhjemme...Jeg ville have
det meget skidt, hvis det en dag sagde haps, selv om mine er glade for børn,
er det stadig levende væsner med skarpe tænder, som bør og skal behandles
derefter.

Mvh. Marie

Fra : JB

Dato : 10-09-07 21:32

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46e5a65a$0$21924$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> glade for børn, er det stadig levende væsner med skarpe tænder, som bør og

Mine hunde får ikke mere lov til at hilse på fremmede børn. Ikke fordi
hundene har noget i mod det, men jeg har flere gange været ude for at børn
har opført sig helt forfærdeligt overfor hundene. Så jeg siger nej, hvis
nogen spørger. Jeg vil ikke udsætte mine hunde for den behandling, tænk hvis
en af dem satte tænderne i. Heldigvis er der jo børnebørnene, som de kan
lege med.

Men en sød film, det var det.

Hilsen
Jytte

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-09-07 13:38

writes:

> [...]
> er det stadig levende væsner med skarpe tænder, som bør og skal behandles

Jeg har heller ikke altid været lige populær hvor vi boede før, netop
fordi jeg gerne irettesætter andre folks børn, når de ikke opfører sig
ordentligt overfor hunden. Og det er altså ikke alle forældre der
synes det er i orden.

Jeg har altid selv lært, at man aldrig går hen til en bunden hund. Men
vi har flere gange oplevet en flok børn stå rundt om Siri, når vi har
været inde nogle steder. Og hun er jo altså ikke en lille diskret
hund. At jeg så ikke altid selv er lige god til at holde mig fra en
glad bunden hund er en anden sag. Jeg kan godt læse lidt hundesprog,
men det kan en 6-årig ikke.

Og bare rolig, jeg skal nok opføre mig ordentligt og vise mine egne
børn et godt eksempel. :)

Mvh Trine

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 11-09-07 16:30

> [...]
> fordi jeg gerne irettesætter andre folks børn, når de ikke opfører sig
> ordentligt overfor hunden. Og det er altså ikke alle forældre der

Ind i mellem har jeg også taget mig selv til hovedet med himmelvendte øjne
når jeg har set hvordan børn kan være overfor dyr (og hinanden), det vil jeg
ski.. på, om de synes at jeg er en skrapsak, jeg gør ihvertfald hvad jeg
kan, for at forklare dem evt. konsekvenser for deres handlinger, den dag de
møder en hund der ikke er så tolerant.

> [...]
> hund. At jeg så ikke altid selv er lige god til at holde mig fra en
> glad bunden hund er en anden sag. Jeg kan godt læse lidt hundesprog,

jeg kan kun være helt enig i det hele..

> Og bare rolig, jeg skal nok opføre mig ordentligt og vise mine egne
> børn et godt eksempel. :)

glæder mig til at følge sagen..(-;

Mvh. Marie

Fra : Winther

Dato : 10-09-07 20:51

"Battlefield's" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> En lille film, der viser det helt rette Labrador-temperament:
> http://www.youtube.com/watch?v=d_EZDBVuOk4
>
> Hilsen Vibeke, og de 3 Labradordrenge

Ja, og den næste hund han møder bider ham måske. Mener vi også skal sikre
hunde mod overlast fra diverse smårollinger.

Fra : Leyna

Dato : 11-09-07 07:45

On Mon, 10 Sep 2007 21:51:04 +0200, "Winther" <nobody@home.dk> wrote:

>"Battlefield's" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

>Ja, og den næste hund han møder bider ham måske. Mener vi også skal sikre
>hunde mod overlast fra diverse smårollinger.

Jeg er sg* glad for at der er NOGEN der nævner det. Min første
reaktion var, at sådan fik en unge sg* ikke lov til at behandle mine
hunde. Tænk, jeg finder det ikke "sødt" at ungen bare smider sig
ovenpå hunden. Jeg finder det respektløst. Min egen Vaks har da osse
pænt fundet sig i at barnebarnet har været lidt hård ved ham, og Vaks
var lige så beskyttende overfor ham, som hunden i filmen, men derfor
skulle knægten da alligevel lære at det altså ikke var i orden at hive
i ører og pels.

I dag er mit barnebarn 4½ år og god til at omgåes hunde, men "bedste"
har osse været oppe at markere et par gange.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : qfha

Dato : 11-09-07 18:06

On 10 Sep., 16:44, "Battlefield's" <battlefi...@mail1.stofanet.dk>
wrote:
> En lille film, der viser det helt rette Labrador-temperament:http://www.youtube.com/watch?v=d_EZDBVuOk4
>
> Hilsen Vibeke, og de 3 Labradordrenge

Det er i sandhed en typisk retriever. Det er jo derfor, at vi elsker
dem.
mvh
qfha