Hjælp til SME server
Fra : Due

Dato : 10-09-07 16:59

Hejsa

Jeg søger nogen tools til SME server som f.eks. kan vise mig
systeminfo omkring serveren.

Jeg har prøvet at installere phpinfo (tror jeg det hed), men det giver
mig ikke noget resultat i den i-bay jeg har lavet til formålet.

Nogen der har gode tips?

Fra : Jesper Holck

Dato : 10-09-07 17:09

Due wrote:
> [...]
>
> Jeg har prøvet at installere phpinfo (tror jeg det hed), men det giver
> mig ikke noget resultat i den i-bay jeg har lavet til formålet.

Hvad med hwinfo:
http://forums.contribs.org/index.php?topic=38352.0

Fra : Due

Dato : 10-09-07 17:40

On 10 Sep., 18:09, Jesper Holck
<jesper.ho...@pleaseskipthis.mobilixnet.dk> wrote:

> Hvad med hwinfo:http://forums.contribs.org/index.php?topic=38352.0

Hej igen

Det ser interessant ud, men når jeg prøver at installere rpms får jeg
en fejl:

Error missing dependency: lshw is needed by package smeserver-hwinfo

Kan i hjælpe mig videre

Fra : Søren A Christensen

Dato : 10-09-07 19:05

Due wrote:

> [...]
> en fejl:
>
> Error missing dependency: lshw is needed by package smeserver-hwinfo

installer lshw også ... og evt. andre pakker den måtte sige den mangler.
Jeg ved ikke hvordan SME's pakke installer virker, men du kan
formentligt angive flere pakker på samme kommandolinie.

/SAC

Fra : Due

Dato : 10-09-07 19:23

On 10 Sep., 20:04, Søren A Christensen <s...@post3.tele.dk> wrote:

> [...]
> Jeg ved ikke hvordan SME's pakke installer virker, men du kan
> formentligt angive flere pakker på samme kommandolinie.

Oki...jeg har fået det installeret! Tak for hjælpen.

Mangler blot noget til egentlig diskhåndtering da der ikke er nogen
oplysninger om ledig plads.

Kom endelig med input.

Fra : Søren A Christensen

Dato : 10-09-07 19:56

Due wrote:

> Oki...jeg har fået det installeret! Tak for hjælpen.
>
> Mangler blot noget til egentlig diskhåndtering da der ikke er nogen
> oplysninger om ledig plads.
>
> Kom endelig med input.

I terminalvinduet: df -h
giver didskfree i "human readeble form", -k giver i kilobytes

/SAC

Fra : Jørgen

Dato : 12-09-07 19:18

Due wrote:

> Mangler blot noget til egentlig diskhåndtering da der ikke er nogen
> oplysninger om ledig plads.
>
> Kom endelig med input.

Jeg kører lavpraktisk.
Da jeg bruger KDE skriver jeg i Konqueror smb://xxx.xxx.xxx.xxx/ibaynavn og
ser så mine iBays som almindelige kataloger og kan derfor med højre
musetast spørge på egenskaber - og i al almindelighed benytte mine iBays på
lige fod med mit lokale disksystem.

Hilsen
Jørgen

Fra : Peter Bohn

Dato : 10-09-07 21:46

Hej! Hva' mener du med "det giver mig ikke noget resultat i den i-bay jeg
har lavet til formålet"?
Det virker fint her!

Mvh Peter

Fra : Due

Dato : 12-09-07 13:00

On 10 Sep., 22:45, "Peter Bohn" <peter.b...@slettesbgg27.dk> wrote:
> [...]
>
> Jeg har prøvet at installere phpinfo (tror jeg det hed), men det giver
> mig ikke noget resultat i den i-bay jeg har lavet til formålet.

I-bay er helt tom. Så jeg kan ikke se info nogen steder.

Mvh Jesper

Fra : Peter Bohn

Dato : 12-09-07 15:42

> I-bay er helt tom. Så jeg kan ikke se info nogen steder.

> Mvh Jesper

Hvis du, på serveren, kikker i mappen
/home/e-smith/files/ibays/<dit_ibay_navn>/html er der så ingen filer?

Jeg kan umiddelbart se 3 scenarier:
A) Mappen er tom: Så har du gjort noget forkert. Prøv at installere igen
B) Der ligger kun en mappe: Fyr følgende af i din browser
<server_navn>/I-bay_navn/mappe_navn/index.php
C) Der ligger både en index.html og en index.php i mappen: Slet
index.html og fyr følgende af i din browser
<server_navn>/I-bay_navn

Mvh Peter