MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hvordan kan man udpakke en exe fil?
Fra : BRSF-DK

Dato : 12-09-07 19:39

Se emne!

Bjarne

Fra : Bjarne Chr

Dato : 12-09-07 19:45

"BRSF-DK" <bjafa@dbmail.dk> skrev i en meddelelse
news:46e83285$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> Se emne!
>
> --
>
> Med venlig hilsen
> Bjarne

Hvordan udpakke? Du dobbeltklikker på den så sker der sikkert noget
spændende
--
venlig hilsen
Bc

Fra : BRSF-DK

Dato : 12-09-07 19:50

"Bjarne Chr" <No@> skrev i en meddelelse

> Hvordan udpakke? Du dobbeltklikker på den så sker der sikkert noget
> spændende
> --
> venlig hilsen
> Bc

Godaften

nej det du gør med dobbeltklik er installation

Jeg ønsker at udpakke exefilen for at se indholdet i form af diverse filer
UDEN at skulle installere

Bjarne

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 12-09-07 20:02

On Wed, 12 Sep 2007 20:50:15 +0200, BRSF-DK wrote:

> nej det du gør med dobbeltklik er installation
>
> Jeg ønsker at udpakke exefilen for at se indholdet i form af diverse filer
> UDEN at skulle installere

Så skal du nok have fat i et eller andet cracking-site. En af de mere
kendte men sikkert forældede er Fravias:

http://en.wikipedia.org/wiki/Fravia

(links til forskellige mirrors på wiki-siden).

Måske en søgning efter kombinationer af +cracking, +installshield (eller
hvad den nu bruger), +reverse-engineering mm. i google kan give resultater.

Lidt googling gav mig dette forum hvor du givetvis kan finde svaret:
http://www.reteam.org/board/index.php?s=ab39e7d945d6d84c5b3a90e2f91b5c08

Fra : BRSF-DK

Dato : 12-09-07 20:05

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> resultater.
>
> Lidt googling gav mig dette forum hvor du givetvis kan finde svaret:

Tak for indlæg, men som du kan se i mit svar til Ivan, vil jeg væbne mig med
tålmodighed og afvente svar fra Nikon support

Bjarne

Fra : Rado

Dato : 13-09-07 16:54

On Wed, 12 Sep 2007 20:50:15 +0200, "BRSF-DK" <bjafa@dbmail.dk> wrote:

>Jeg ønsker at udpakke exefilen for at se indholdet i form af diverse filer
>UDEN at skulle installere

Det kan man i mange tilfælde gøre ved at åbne den i WinZIP eller
WinRAR.

--
Rado

You can always tell the pioneers - they're the ones with arrows in their
backs.

Fra : emj

Dato : 13-09-07 20:12

Rado skrev:

>Det kan man i mange tilfælde gøre ved at åbne den i WinZIP eller
>WinRAR.

Den kan kun udpakkes, hvis det er en pakket fil.
En setup.exe er er installation fil

Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-09-07 00:56

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> Den kan kun udpakkes, hvis det er en pakket fil.
> En setup.exe er er installation fil

Vrøv!....

www.tersgov.dk/setup.exe

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-09-07 00:58

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev

> Vrøv!....
>
> www.tersgov.dk/setup.exe

Se hvad der sker, hvis man omdøber den til zip og eksempelvis bruger windows
commander.

Claus

Fra : Rado

Dato : 14-09-07 02:44

On Thu, 13 Sep 2007 21:11:32 +0200, emj <emj@> wrote:

>Den kan kun udpakkes, hvis det er en pakket fil.
>En setup.exe er er installation fil

Ja men nu tales der om EXE filer og pakkede filer er også tit
selvudpakkende EXE filer. Disse kan normalt åbnes med WinZIP eller
WinRAR.

Hvis det er en decideret installationsfil så er det korrekt at den
generelt ikke kan åbnes med WinZIP og WinRAR (der kan være
undtagelser, der skal jeg ikke kunne sige).

Fra : emj

Dato : 14-09-07 10:38

Rado skrev:

>Ja men nu tales der om EXE filer og pakkede filer er også tit
>selvudpakkende EXE filer. Disse kan normalt åbnes med WinZIP eller
>WinRAR.

De kan udpakkes blot ved at klikke på dem.
Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : Rado

Dato : 14-09-07 22:08

On Fri, 14 Sep 2007 11:38:11 +0200, emj <emj@> wrote:

>De kan udpakkes blot ved at klikke på dem.

Ja, men hvis man vil nøjes med at se hvad der er i dem uden at pakke
dem ud (det var det der blev spurgt om) må man bruge WinZIP eller
winRAR.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-09-07 00:52

"BRSF-DK" <bjafa@dbmail.dk> skrev

> Jeg ønsker at udpakke exefilen for at se indholdet i form af diverse filer
> UDEN at skulle installere

*nogle gange* kan man omdøbe den til zip og så er det muligt at få en
filkigger til at se i filen.

Claus

Fra : Jørgen E.

Dato : 15-09-07 13:03

> Godaften
>
> nej det du gør med dobbeltklik er installation

Det kommer jo an på om det er et installationsprogam, det kan
i princippet være så meget andet der gøres.
I øvrigt er det højst tænkeligt, at en exe-fil ikke indeholder
seperate programmer men er en kompileret samling af en
masse funktioner. Så skal du have decompileret filen. Winrar
kan i øvrigt i nogen tilfælde udpakke exe-filer, men det kommer
meget an på typen.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 12-09-07 19:49

On Wed, 12 Sep 2007 20:39:14 +0200, BRSF-DK wrote:

> Se emne!

Normalt sker det hvis man kører exe filen. Ellers se om winrar vil sluge
den, det vil den engang imellem:
http://www.rarlab.com/

Fra : BRSF-DK

Dato : 12-09-07 19:52

> Normalt sker det hvis man kører exe filen. Ellers se om winrar vil sluge
> den, det vil den engang imellem:
> http://www.rarlab.com/

Hej Thomas

Jeg har prøvet med winrar 3.7 men den vil ikke

Bjarne

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-09-07 19:53

BRSF-DK skrev:

>Hvordan kan man udpakke en exe fil?

Hvis det skulle være en exe fil der kan udpakkes, så kan du da prøve med
7zip, men normalt skal man ikke pakke en exe fil ud, prøv at
dobbeltklikke, så skulle den køre.
http://www.7-zip.org/

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : BRSF-DK

Dato : 12-09-07 19:54

> Hvis det skulle være en exe fil der kan udpakkes, så kan du da prøve med
> 7zip, men normalt skal man ikke pakke en exe fil ud, prøv at
> [...]

Hej Ivan

Jeg vil netop gerne undgå installation, og jeg har prøvet at udpakke både
med 7 zip og winrar

Bjarne

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-09-07 19:58

BRSF-DK skrev:

>Jeg vil netop gerne undgå installation, og jeg har prøvet at udpakke både
>med 7 zip og winrar

Hvad er det for en fil

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : BRSF-DK

Dato : 12-09-07 20:03

> Hvad er det for en fil
>
> --
> Ivan V. Klattrup
> http://klattrup.dk

Det er en exe fil som indeholder et nyt Nikonprogram til billedbehandling,
men som ved installation giver konflikt med anden Nikon software.

Dette skulle det ikke jf. installationsvejledning. Jeg har skrevet til Nikon
om problemet, men endnu ikke fået svar.

Havde håbet der måske var en readme fil eller lignende som fortalte noget.

Jeg tror vi stopper her og jeg må afvente svar fra Nikon support

Tak for råd fra jer alle

Bjarne

Fra : Jon

Dato : 12-09-07 21:20

> Det er en exe fil som indeholder et nyt Nikonprogram til billedbehandling,
> men som ved installation giver konflikt med anden Nikon software.

Hvor ved du det fra ?

Har du allerede prøvet ?

Mvh.
Jon.

Fra : ai

Dato : 12-09-07 20:14

brug en DECompiler,
hvis filen er skrevet med Borland CommandlineCompiler
er det en smal sag, men hvis du ikke forstår programmeringssproget,
får du ikke noget ud af indholdet.
//ani

Fra : BRSF-DK

Dato : 12-09-07 20:36

"ai" <anixyr@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvis filen er skrevet med Borland CommandlineCompiler
> er det en smal sag, men hvis du ikke forstår programmeringssproget,

Ja tak for indlæg, men det forstår jeg intet af så jeg må vente på svar

Bjarne

Fra : Gamle

Dato : 12-09-07 21:28

BRSF-DK wrote:
> "ai" <anixyr@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Ja tak for indlæg, men det forstår jeg intet af så jeg må vente
> på svar

Hent Totalcommander. Det er en 100% virkende shareware udgave. Det er et
filbehandlingssystem a'la Norton Commander.
Du markerer exe.filen og trykker ctrl + page down og den åbner exe-filen som
blot er en pakket udgave af programmet. Du kan kopiere filerne direkte over
til en folder på harddisken uden at skulle installere den. Ins-tasten
markerer filer enkeltvis og ctrl + a markerer alle filerne på een gang. Der
kan også læses derfra direkte.
F-tasterne forklares i bunden.

Dette program burde være obligatorisk på alle computere (min mening)
Det kan faktisk alt.
http://www.ghisler.com/

Mvh.
Torben

Fra : Pico

Dato : 12-09-07 23:07

Gamle wrote:
> BRSF-DK wrote:
>
> Dette program burde være obligatorisk på alle computere (min mening)
> Det kan faktisk alt.

Jeg giver dig ret i at det burde være på alle Pc'er, men der er en ting det
ikke kan, jeg har i hvertfald ikke fundet det endnu, se skrivebordet
--
MVH
Pico

Fra : Gamle

Dato : 12-09-07 23:21

Pico wrote:

> Jeg giver dig ret i at det burde være på alle Pc'er, men der er en
> ting det ikke kan, jeg har i hvertfald ikke fundet det endnu, se
> skrivebordet

Bare vend det om

Torben

Fra : Gamle

Dato : 12-09-07 23:29

Gamle wrote:

> Bare vend det om

Og hvis det var alvorlig ment, så forklar lige nærmere.
Jeg startede med QDN i 1992, så blev det til Qdos, derefter Wincommander og
nu Totalcommander. Har været med hele vejen.
Mvh.
Torben

Fra : Pico

Dato : 13-09-07 00:05

Gamle wrote:

> Og hvis det var alvorlig ment, så forklar lige nærmere.

Det var det faktisk. I Total Comander kan man se et evt. diskettedrev, de
forskellige HD'er, CD/DVD drev og evt kortlæsere, men selve skrivebordet,
altså det der er på skærmen, har jeg aldrig kunnet finde. Jeg har den vane
at smide ting der skal huskes eller bruges indenfor et par dage på
skrivebordet og dem kan jeg ikke se i Total Comander.

> Jeg startede med QDN i 1992, så blev det til Qdos, derefter
> Wincommander og nu Totalcommander. Har været med hele vejen.

Jeg må indrømme at jeg først kom med da det blev Windows Comander, alle
tiders program.
--
MVH
Pico

Fra : Gamle

Dato : 13-09-07 00:12

Pico wrote:
> [...]
> Total Comander.
>
> Jeg må indrømme at jeg først kom med da det blev Windows Comander,

Ja men prøv at gå i document and setting/ditnavn. Her ligger mappen
skrivebord. Den trækker du ned i startknappen og vupti kan du let komme til
denne mappe.

Mvh.
Torben

Fra : Pico

Dato : 13-09-07 13:03

Gamle wrote:

> Ja men prøv at gå i document and setting/ditnavn. Her ligger mappen
> skrivebord. Den trækker du ned i startknappen og vupti kan du let
> komme til denne mappe.

Det har jeg ikke været klar over i alle de år, tak for det.
Nu vil jeg prøve at være vanskelig, kender du en metode til at få
skrivebordet til at ligge som en knap, f. eks. i stedet for diskettedrevet
som mange af os jo ikke har mere ?
--
MVH
Pico

Fra : emj

Dato : 13-09-07 13:41

Pico skrev:

>en metode til at få
>skrivebordet til at ligge som en knap,

Winduestast + D
Så sparer du pladsen til et andet ikon

Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : Pico

Dato : 13-09-07 14:00

emj wrote:

> Winduestast + D
> Så sparer du pladsen til et andet ikon

Øh, øvelsen gik fra min side ud på at få vist Skrivebordet i en af ruderne i
Total Comander så det er muligt at arbejde inde fra Total Comander, og det
vil jeg gerne have liggende som en KNAP over ruderne i Total Comander.
--
MVH
Pico

Fra : Mikael

Dato : 13-09-07 15:02

Kender du CTRL+D i Total Commander?
Her kan du lave din egen liste over genveje til mapper, så du super nemt kan
hoppe mellem dem.
Hvis du laver listen så navnesammenfald er minimalt, kan du med CTRL+D
bringe listen op og så trykke e.g. d for at gå til din Desktop mappe (hvis
det er den eneste mappe på listen som starter med d).

Med venlig hilsen
Mikael

Fra : Gamle

Dato : 13-09-07 14:31

> [...]
> Nu vil jeg prøve at være vanskelig, kender du en metode til at få
> skrivebordet til at ligge som en knap, f. eks. i stedet for diskettedrevet

Træk skrivebordsikonet op i linjen med de små ikoner. Min har lagt sig
skjult til højre for den lodrette streg. Men kører jeg musepilen derhen kan
du åbne skrivebordsmappen i TC.

Mvh.
Torben

Fra : Pico

Dato : 13-09-07 21:13

Gamle wrote:
> [...]
> skjult til højre for den lodrette streg. Men kører jeg musepilen
> derhen kan du åbne skrivebordsmappen i TC.

Så var den der. Jeg tænkte på "drevknapperne" og der kunne jeg ikke få det
til at virke, den skal selvfølgelig bare op mellem ikonerne.
Tak for hjælpen, det er rart at kunne få skrivebordet frem i TC.
Også tak til forslag fra de andre.
--
MVH
Pico

Fra : Gamle

Dato : 13-09-07 21:41

Pico wrote:

> [...]
> få det til at virke, den skal selvfølgelig bare op mellem ikonerne.
> Tak for hjælpen, det er rart at kunne få skrivebordet frem i TC.

Velbekomme.
Bruger du FTP'en i TC. Den er kanon.

Mvh.
Torben

Fra : Pico

Dato : 14-09-07 23:50

Gamle wrote:

> Velbekomme.
> Bruger du FTP'en i TC. Den er kanon.

Ja det er den eneste FTP jeg har brugt i mange år
--
MVH
Pico

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-09-07 01:14

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev

> Jeg giver dig ret i at det burde være på alle Pc'er, men der er en ting
> det ikke kan, jeg har i hvertfald ikke fundet det endnu, se skrivebordet

Opret en ny knap i knappanelet, brug evt et icon fra moreicons.dll og sæt
denne kommande ind, som passer tiol dit system:

"C:\Documents and Settings\Claus Tersgov\Application Data\Microsoft\Internet
Explorer\Quick Launch\Vis skrivebord.scf"

Så har du en genvej til skrivebordet.

Claus

Fra : BRSF-DK

Dato : 13-09-07 06:09

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Der kan også læses derfra direkte.
> F-tasterne forklares i bunden.
>
> Dette program burde være obligatorisk på alle computere (min mening)

Godmorgen Torben

Nu har jeg brugt TC siden det var Norton Commander, men den lille genvej
kendte jeg ikke og JA, den løste problemet, men desværre fandt jeg intet jeg
kunne bruge, så jeg venter på svar fra Nikon

Tak for det "fif"

Bjarne

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 13-09-07 08:31

BRSF-DK wrote:
> Nu har jeg brugt TC siden det var Norton Commander, men den lille genvej

Norton Commander og Total Commander er ikke og har aldrig været det samme.

Jesper Poulsen

Fra : preben nielsen

Dato : 12-09-07 21:30

"BRSF-DK" <bjafa@dbmail.dk> skrev i en meddelelse
> Se emne!

En .exe fil indeholder normalt ikke nogen filer - det er et
program.

Og da du har prøvet zip, så er det nok kun det ... en .exe fil

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Gamle

Dato : 12-09-07 21:41

preben nielsen wrote:
> "BRSF-DK" <bjafa@dbmail.dk> skrev i en meddelelse
>
> En .exe fil indeholder normalt ikke nogen filer - det er et
> program.

Læs mit indlæg kl.22.27 og bliv klogere.
Exe fil kan også være en selvudpakker som indeholder programmets filer.
Ligesom en zipfil.
Du kan ikke unzippe en selvudpakker.

Mvh.
Torben

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-09-07 01:18

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev

> Du kan ikke unzippe en selvudpakker.

Jo, det kan man godt!

www.tersgov.dk/setup.exe den kan sagtens omdøbes til zip og så bliver åbnet
normalt.

Claus

Fra : Gamle

Dato : 14-09-07 13:44

Claus Tersgov wrote:
> "Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev

> Jo, det kan man godt!
>
> www.tersgov.dk/setup.exe den kan sagtens omdøbes til zip og så
> bliver åbnet normalt.

Ja men det var ikke det jeg mente.
Hvis du vil unzippe en selvudpakker med Alt +F6 (exe-filen) vil den kopiere
filerne til anden mappe. CTRL + pagedown åbner selvudpakkeren uden at lægge
dem fysisk i en anden mappe. Og du kan læse, kopiere slette m.m.

Mvh
Torben

Fra : Hagar

Dato : 12-09-07 21:32

Se emne

Hagar

Fra : Henning

Dato : 12-09-07 21:49

On Wed, 12 Sep 2007 22:32:29 +0200, "Hagar" <nogo31@hotmail.com>
wrote:

>Se emne

Prøvet hvad?

Fra : Gamle

Dato : 12-09-07 22:03

Henning wrote:

> Prøvet hvad?

Skal vi ikke ophæve forbudet mod at kigge bare lidt tilbage i trådene for at
se nogle svar, forslag og forklaringer?
Men selvfølgelig, det kræver nok for meget af visse personer.

Torben

Fra : Lars Christensen

Dato : 13-09-07 00:36

On Wed, 12 Sep 2007 23:02:33 +0200, "Gamle"
<cfs4808a@post.cybercity.dk> wrote:

>Skal vi ikke ophæve forbudet mod at kigge bare lidt tilbage i trådene for at
>se nogle svar, forslag og forklaringer?
>Men selvfølgelig, det kræver nok for meget af visse personer.

Det kræver så også, at der ikke bliver startet en helt ny tråd når der
svares (og en ny overskrift).

Fra : Gamle

Dato : 13-09-07 00:53

Lars Christensen wrote:
> Det kræver så også, at der ikke bliver startet en helt ny tråd når der
> svares (og en ny overskrift).

Det er nok lettere sagt end gjort.
Nu svarer jeg f.eks. dig på noget der slet ikke har noget med denne tråd at
gøre.
Dit er repost til et svar til et svar.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 13-09-07 08:32

Lars Christensen wrote:

> Det kræver så også, at der ikke bliver startet en helt ny tråd når der
> svares (og en ny overskrift).

Det giver ingen problemer for en ordenlig news-client.

Jesper Poulsen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-09-07 10:35

Lars Christensen skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Det kræver så også, at der ikke bliver startet en helt ny tråd
> når der svares (og en ny overskrift).

Det kræver i det hele taget at folk kan finde ud af at holde
diskussionen i selve indlægget og ikke skriver spørgsmålet i
subject som det oprindelige indlæg var - det er noget snavs.....

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Hagar

Dato : 15-09-07 11:09

> [...]
> Med venlig hilsen Jan Vestergaard
> Web: www.jve.dk - email kan sendes via hjemmesiden
> - men indlæg på Usenet bør normalt besvares i gruppen

Det var netop det der fik mig til at provokere med mit svar.

Hagar

Fra : Lars Christensen

Dato : 12-09-07 23:56

On Wed, 12 Sep 2007 22:49:05 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

>Prøvet hvad?

Det der er for frækt til at spørge om

Fra : jda

Dato : 14-09-07 18:18

Wed, 12 Sep 2007 20:39:14 +0200 hamrede BRSF-DK i tastaturet og der stod i
dk.edb.system.ms-windows:

> Se emne!

prøv at køre den fra en kommandoprompt med '/?' efter. Det er muligt at den
har funktioner til kun at pakke ud, lave administrative installationer etc.
--
Jakob