MS Windows
briani 27239
Vista maskinen kan ikek komme ud af starte~
Fra : Søren Blom

Dato : 11-09-07 17:42

hej

Har fået kastede en Acer Aspire 3104 WLMi med Vista Basic, da denne maskine
ikke kan starte op.
Der er sket det, at efter en opdatering skulle maskinen genstarte, men
bliver lukkede ned i stedet og siden har den ikke fungerede.Når man tænder
maskinen, så kommer den til den menu hvor man kan vælge om maskinen skal
starte i Fejlsikret tilstand osv. uanset hvad man vælger så forsøger Windows
at starte op, men ender efter få sekunder tilbage i samme menu, det uanset
hvilket punkt man vælger.

Der bliver så forslået at man indsætter installations cd'en og køre
reparation af Windows, problemet er bare at der ikke er nogen installations
CD da Vista var præ installeret på maskinen og ejeren ikke har fået lavet en
CD inden nedbruddet sker og jeg har ikke en tilsvarende Vista i huset, så nu
er gode råd dyre, har prøvet at tage kontakt til Acer med efter at have
brugt 45 minutter i telefonen med at vente på at komme igemmen havde jeg
ikke mere tid til det.

Er der en her som kender problem stillingen og ved hvordan jeg får maskinen
på rette spor igen?

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Henning

Dato : 11-09-07 18:09

On Tue, 11 Sep 2007 18:41:43 +0200, "Søren Blom" <soren@blom.dk>
wrote:

> [...]
>CD inden nedbruddet sker og jeg har ikke en tilsvarende Vista i huset, så nu

Du kan bruge en vilkårlig Vista til at reparere med - du ødelægger
ikke noget. Alternativet er at køre en restore fra
gendannelsespartitionen.

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 11-09-07 22:22

On Tue, 11 Sep 2007 18:41:43 +0200, Søren Blom wrote in
dk.edb.system.ms-windows <46e6c542$0$90268$14726298@news.sunsite.dk>:

>Er der en her som kender problem stillingen og ved hvordan jeg får maskinen
>på rette spor igen?

Du kan restore den til ny tilstand ved at tænde den og trykke nogle
gange på ALT+F10. Det vil gendanne den fra restore partitionen men du
mister alle data på maskinen.
--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Søren Blom

Dato : 12-09-07 01:24

"Svend Erik Jensen" <adressen@er.invalid> skrev

> Du kan restore den til ny tilstand ved at tænde den og trykke nogle
> gange på ALT+F10. Det vil gendanne den fra restore partitionen men du
> mister alle data på maskinen.

Så er alle jeres svar efterprøvet igen og igen, men uden det ønskede
resultat, ikke engang Alt + F10 har hjulpet noget, jeg har efterhåndne ikke
en tide til hvad jeg nu kan gøre.
Håber bare ikke det ender med at jeg skal ringe til Acer, da det kan tage en
mindre is tid med ventemusik før man kommer igennem.
--
Venlig Hilsen

Fra : Lyrik

Dato : 12-09-07 11:16

On Wed, 12 Sep 2007 02:24:23 +0200, Søren Blom <soren@blom.dk> wrote:

> [...]
> HÃ¥ber bare ikke det ender med at jeg skal ringe til Acer, da det kan
> tage en mindre is tid med ventemusik før man kommer igennem.
++++++++++
Så kan du jo kun gøre ét.
Du må forklare din ven at du må reinstallere systemet og han/hun må få fat
i en installations-cd. Skal I bruge det samme serienummer, så skulle jeg
kende microsoft dårligt om ikke det skal være en installations-cd af
OEM-typen. Ellers må der skaffes en fuldversion med nyt serienummer.
Men overvej om det er smart at installere et system på den Acer som
opfører sig på en måde, så det efter almindelig opdatering bryder sammen?

Du har ikke et sådant system i huset siger du. Men så har du måske en
Windows XP der er brugbar?

Ellers må I gå den tunge vej tilbage til forretningen, eller til ACER og
forelægge dem problemet.

Hilsen
Jens

Fra : Søren Blom

Dato : 12-09-07 21:01

"Lyrik @heaven.dk>" <"lyrik<fjern> skrev
> [...]
> Windows XP der er brugbar?
>
> Ellers må I gå den tunge vej tilbage til forretningen, eller til ACER og

Hej

Det er også min tanke om at jeg vil /må henvende mig til Acer for at få en
genoprettelses CD når man nu ikke selv har fået dne lavet før problemet
opstår.

Men jeg har nu fundet ud af, at hele missæeren ikke skyldes en alm. Windows
up-date. Makinen som volder mig problemer er med Vista Basic, der følger en
CD med, så man kan opgradere Vista til en af de andre versioner og det er
der filmen er knækkede og ikke som jeg først have fået oplyst.

jeg syndes efterhånden at jeg har prøvet alle muligheder selv Alt + F10 i
opstart, men intet hjælper, så der er nu nok ikke så meget andet at gøre end
at se om det er muligt at få noget hjælp fra Acer

Fra : Thunder (4920 Sølle~

Dato : 14-09-07 13:20

"Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> opstart, men intet hjælper, så der er nu nok ikke så meget andet at gøre
> end at se om det er muligt at få noget hjælp fra Acer

Gå ned til foretningen hvor den er købt og få dem til at ringe til aCer da
de har et firma nummer de hvor de kommer hutiger igennem end du gør. Eller
få dem til at lave dig en CD ud fra en af de maskiner som de har stående.
Er den købt over nettet kontakter du bare forhandleren der, fungerer på
samme måde.

Jan

Fra : Søren Blom

Dato : 14-09-07 22:25

"Thunder (4920 Søllested)" <thunderFJERN@pc.dk> skrev

> [...]
> få dem til at lave dig en CD ud fra en af de maskiner som de har stående.
> Er den købt over nettet kontakter du bare forhandleren der, fungerer på

Tak for dit forslag, men jeg er så heldig at have en bekendt der kunne klare
det for mig, så nu køre maskinen igen som den skal.