MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows XP genstarter af sig selv
Fra : Torben W. Hansen

Dato : 10-09-07 19:23

Hej,

Når jeg starter min PC med Windows XP-pro her til morgen, bliver den ved at
genstarte. Jeg har engang haft en virus (den hed noget med Blaster og blev
fjernet med FixBlast.exe), der opførte sig på næsten samme måde. Forskellen
er at dengang gik der lidt tid efter opstart inden PC'en genstartede,
hvilket ikke er tilfældet nu. Skrivebordet når slet ikke at komme frem inden
der genstartes igen. Hvis jeg boot'er via en CD-rom f.eks. "Windows XP",
"Utimate Boot CD" eller "BART" så starter PC'en op, hvilket tyder på at der
ikke er en decideret hardware fejl. Med BART har jeg faktisk adgang til disk
og filer så hvis der er en virus på spil der kan uskadeliggøres manuelt
kunne jeg måske gøre dette.

Er der nogen der kender til denne situation ?

Med venlig hilsen
Torben W. Hansen

Fra : Bjarne K.

Dato : 10-09-07 19:39

"Torben W. Hansen" <nospam@ins.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> manuelt kunne jeg måske gøre dette.
>
> Er der nogen der kender til denne situation ?

Når pc'en booter kan du trykke på F8 (lige inden XP opstarts billede
kommer), så skulle der komme en menu, hvor du bl.a. kan vælge at starte XP
uden at den booter ved fejl. Kan selvfølgelig ikke huske hvad punktet hedder
nøjagtigt, men prøv at se om du ikke finde noget der ligner.

Herefter burde XP vise en blå skærm, med den fejl, der bevirker reboot. Led
efter fejlen på google, eller skrive eventuelt her igen

Bjarne K.

Fra : Torben W. Hansen

Dato : 10-09-07 20:09

"Bjarne K." <ej@neit.nej> skrev i en meddelelse

>Kan selvfølgelig ikke huske hvad punktet hedder nøjagtigt...
Tak - det er heller ikke mærkeligt, da det hedder:

Deaktiver automatisk genstart ved systemfejl

> Herefter burde XP vise en blå skærm, med den fejl, der bevirker reboot.
Fejlmeddelelsen lyder:

STOP: c000021a {Fatal systemfejl} Systemprocessen Session Manager
Initialization afsluttede uventet med status 0xc000012f (0x00000000
0x00000000). Systemet blev lukket.

> Led efter fejlen på google, eller skrive eventuelt her igen

Har søgt på hele strengen via google - men der var desværre 0 fundne
dokumenter

Med venlig hilsen
Torben W. Hansen

Fra : Bjarne K.

Dato : 10-09-07 20:47

> [...]
> 0x00000000). Systemet blev lukket.

> Har søgt på hele strengen via google - men der var desværre 0 fundne

Prøv at søge med kun "c000021a". Det første link der dukker op, foreslår det
samme som Mads..

Bjarne K.

Fra : Mads

Dato : 10-09-07 19:45

On Mon, 10 Sep 2007 20:23:21 +0200, "Torben W. Hansen"
<nospam@ins.com> wrote:

> [...]
>kunne jeg måske gøre dette.
>
>Er der nogen der kender til denne situation ?

Hej

Jeg ordnede en maskine med de samme symptomer for et par uger siden.
XP havde åbenbart fået smadret en eller flere systemfiler hvilket fik
den til at genstarte hver gang den var midt i at læse XP ind.

Løsningnen var en reparations-installering af XP, altså en
geninstallering af XPs systemfiler, men uden at slette eller ændre de
ting der ellers måtte være i maskinen.

Her er en opskrift på hvordan det gøres :
http://www.dannyboyd.dk/windows_repair.htm

Det tog en lille halv time og bagefter kørte maskinen perfekt igen.

mvh Mads

Fra : Jama

Dato : 11-09-07 07:43

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.dannyboyd.dk/windows_repair.htm
>
> Det tog en lille halv time og bagefter kørte maskinen perfekt igen.

Dette tager bare få minutter!!!
Hvorfor ikke bare fjerne hakket i Genstart Computer.
Kontrolpanel/System/Avanceret/Indstillinger/Start og Genoprettelse. fjern
hak i Genstart.
Mvh.Jama

Fra : Torben W. Hansen

Dato : 11-09-07 09:22

"Jama" <non-paed@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvorfor ikke bare fjerne hakket i Genstart Computer.
> Kontrolpanel/System/Avanceret/Indstillinger/Start og Genoprettelse. fjern

Fordi du må have overset noget i min forklaring

Med venlig hilsen
Torben W. Hansen

Fra : Jama

Dato : 11-09-07 16:16

> [...]
> "Jama" <non-paed@c.dk> skrev i en meddelelse

> Fordi du må have overset noget i min forklaring

Skrev du ikke,
Hvis jeg boot'er via en CD-rom f.eks. "Windows XP",
> "Utimate Boot CD" eller "BART" så starter PC'en op
har jeg faktisk adgang til
> disk og filer........................ "????????"
her kan det gøres, ellers i F8, fejlsikker tilstand.
Ellers har jeg læst det forkert
Mvh.Jama

Fra : Torben W. Hansen

Dato : 11-09-07 20:03

> Skrev du ikke,
> Hvis jeg boot'er via en CD-rom f.eks. "Windows XP",
> har jeg faktisk adgang til

Jeg skal bestemt ikke kloge mig, men at boote fra en CD medfører ikke at det
crashede styresystem starter op, men blot et andet styresystem fra CD'en.
Via dette kan filerne på den harddisk, der indeholder det crashede
styresystem, ses.

Med venlig hilsen
Torben W. Hansen

Fra : Jama

Dato : 11-09-07 22:20

> [...]
> det crashede styresystem starter op, men blot et andet styresystem fra
> CD'en. Via dette kan filerne på den harddisk, der indeholder det crashede

Du har nok ret.
Mvh.Jama

Fra : Torben W. Hansen

Dato : 10-09-07 21:59

Super !

Det hjalp - hulens at jeg ikke spurgte her først - har siddet siden kl. 8.00
i morges )))

Jeg fulgte forklaringen i linket fra Mads. Som du ( Bjarne) også nævnte, var
der flere hits på google når man blot søgte på c000021a.

Tak til jer begge, min maskine er oppe at køre nu

Med venlig hilsen
Torben W. Hansen