MS Windows
briani 27239
Reparere XP med recovery CD
Fra : Wolle

Dato : 10-09-07 19:08

Hej gruppe.

Jeg kører med en XP home sp2.
Efterhånden er der opstået nogle fejl i maskinen - måske pga. for hårdhændet
oprydning grundet ukendskab til brug af antispy programmer o.l. - måske fejl
i nogle sysstemfiler o.l. - jeg ved det ikke.
Imidlertid sagde en bekendt, at jeg bare kunne køre min recovery CD som
"repair" oven i XP - det skulle rette fejlene uden at slette mine data og
mine opsætninger.
Er det korrekt og er der i bekræftende fald nogle ting, jeg skal tage mig i
agt for?

Mvh. Ole

Fra : Bjarne K.

Dato : 10-09-07 19:34

"Wolle" <lemoSLET@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mine opsætninger.
> Er det korrekt og er der i bekræftende fald nogle ting, jeg skal tage mig

Hvis det er en egentlig recovery CD, findes der _måske_ ingen repair
funktion (dem jeg kender til har ikke haft, men jeg har ikke set mange). De
plejer bare at ligge en ny version af XP + programmer ind på ny. (og
overskriver den gamle partition). Der findes en repaire funktion på
egentlige XP install CD'er + man får mulighed for at starte en recovery
console, hvorfra man kan udføre forskellige kommandoer.

Du kunne også prøve at køre >> sfc / scannow
Fra Start > Kør

Men det kræver også en XP cd, hvis der findes fejl.

Bjarne K.

Fra : Wolle

Dato : 10-09-07 20:24

"Bjarne K." <ej@neit.nej> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Du kunne også prøve at køre >> sfc / scannow
> Fra Start > Kør
>
> Men det kræver også en XP cd, hvis der findes fejl.

Kan jeg se en evt. "repair" på recovery cd'en?
Kan jeg lave ulykker ved at køre nævnte sfc/scannow uden at have en XP cd i
tilfælde af fejl.?

Mvh. Ole>

Fra : Bjarne K.

Dato : 10-09-07 20:44

> Kan jeg se en evt. "repair" på recovery cd'en?

Aner det ikke, men måske hvis du skriver hvad det er for en PC du har, kan
nogen måske hjælpe.

> Kan jeg lave ulykker ved at køre nævnte sfc/scannow uden at have en XP cd
> i tilfælde af fejl.?

Tror det næppe. Der burde være en mulighed for at annulere overskrivningen
af en systemfil, men når det er sagt, så har jeg faktisk aldrig kørt en sfc
hvor den har fundet nogen fejl, så igen måske andre kan hjælpe her.

Bjarne K.

Fra : Wolle

Dato : 12-09-07 17:59

> [...]
> af en systemfil, men når det er sagt, så har jeg faktisk aldrig kørt en
> sfc hvor den har fundet nogen fejl, så igen måske andre kan hjælpe her.

Det er en Medion PC fra Aldi med Intel 3,0 - er i tvivl, om det er disse
oplysninger, du mener.

Mvh. Ole

Fra : Bjarne K.

Dato : 12-09-07 19:25

> [...]
>
> "Bjarne K." <ej@neit.nej> skrev i en meddelelse

> Det er en Medion PC fra Aldi med Intel 3,0 - er i tvivl, om det er disse

Jo. Plejer de ikke at hedde noget ala MD8800 eller sådan noget. Måske nogle
af de kloge hoveder ved om der normalt ligger en repair option på recovery
cd'er. Tror det dog ikke. Ellers har du ikke mulighed for at låne en normal
XP install CD.

Bjarne K.

Fra : Wolle

Dato : 12-09-07 19:51

> [...]
> recovery cd'er. Tror det dog ikke. Ellers har du ikke mulighed for at låne

Jo - det har du da ret i -
Så vidt, jeg kan se, er det en Titanium MD8083 XL.
Kan jeg bruge en lånt XP install cd uden at få problemer med product key.

Mvh. Ole

Fra : Bjarne K.

Dato : 12-09-07 22:06

> [...]
> Så vidt, jeg kan se, er det en Titanium MD8083 XL.
> Kan jeg bruge en lånt XP install cd uden at få problemer med product key.

Uden problemer. Ved faktisk ikke om repair funktionen er på XP home, eller
kun på XP pro. Men det kan andre måske svare på.

Bjarne K.

Fra : Wolle

Dato : 13-09-07 16:00

> Uden problemer. Ved faktisk ikke om repair funktionen er på XP home, eller
> kun på XP pro. Men det kan andre måske svare på.

> [...]

OK -
kan jeg reparere XP Home med en XP Pro cd?

Mvh. Ole

Fra : Bjarne K.

Dato : 13-09-07 20:07

"Wolle" <lemoSLET@pc.dk> skrev i en meddelelse

> "Bjarne K." <ej@neit.nej> skrev i en meddelelse

> OK -
> kan jeg reparere XP Home med en XP Pro cd?
>
> Mvh. Ole

Ja

Fra : Wolle

Dato : 14-09-07 13:41

> Ja

Jeg vil prøve at få fat i/låne en XP cd.
Tak for dine svar.

Mvh. Ole