MS Windows
briani 27239
Installationsbøvl på Amitech computer
Fra : Hans Henrik Pedersen

Dato : 09-09-07 21:56

Hvordan skriver man et "Ø" ved installation af Windows XP?

Spørgsmålet kommer af, at jeg i aftes prøve at reinstallation af en
Amitech computer med det medfølgende sæt cd-skiver.

Som noget af det første skulle jeg skrive et kodeord, som står på
maskinen.

Dette kodeord indeholder et "Ø" - og dette var da også skrevet ind i
installationsdisk nummer ét - næsten. Der stod nemlig "O" - og herved
kunne jeg ikke komme længere.

Jeg prøvede så med en anden Windows at installere, og det gik også
fint - indtil vi skulle skrive en længere smøre, som står et andet
sted på computeren - Microsofts ægthedsbevis.

Her nægtede maskinen at acceptere sin egen ægte kode, men accepterede
dog en fra en anden maskine, så nu kører Amitech'en - men jo altså med
en teoretisk "forkert" kode. Og jeg har en licens og et
installationssæt, jeg ikke kan bruge.

Hvad skulle jeg have gjort?

Hvordan skriver man "Ø" før man overhovedet er kommet i gang med
Windows installationen?

Mvh. Henrik.

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-07 22:26

"Hans Henrik Pedersen" <dkw@forum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> installationssæt, jeg ikke kan bruge.
>
> Hvad skulle jeg have gjort?
>
> Hvordan skriver man "Ø" før man overhovedet er kommet i gang med

Jeg gætter på at det istedet er et 0, altså (nul). Skrives tit som et Ø i
det store udland

mvh Ebbe

Fra : Hans Henrik Pedersen

Dato : 09-09-07 22:56

On Sun, 9 Sep 2007 23:26:00 +0200, "Ebbe \(7000\)"
<es44(snabela)pc[punktum]dk> wrote:

>Jeg gætter på at det istedet er et 0, altså (nul). Skrives tit som et Ø i
>det store udland
>
>mvh Ebbe

Jeg var hele tastaturet igennem og kunne ikke ændre dette 0 eller O
til noget for installationen acceptabelt.

Jeg prøvede også diverse fagter med Alt Gr involveret, men et Ø kom
der sgutte ud af besværgelserne, og Amitech har godt nok et "support"
sted, man kan skrive til, men dén slags har det jo med ikke at svare,
når man har mest brug for det - fx natten mellem lørdag og søndag,
hvor der er tid til at reparere på trætte Windows installationer.

Men ellers tak for buddet.

Mvh. Henrik.

Fra : Bjarne Chr

Dato : 09-09-07 23:22

> [...]
> når man har mest brug for det - fx natten mellem lørdag og søndag,
> hvor der er tid til at reparere på trætte Windows installationer.

Ø= hold tasten ALT og tast 157 på nummeric keybord.

venlig hilsen
Bc

Fra : Hans Henrik Pedersen

Dato : 10-09-07 18:31

On Mon, 10 Sep 2007 00:21:39 +0200, "Bjarne Chr" <No@> wrote:

>"Hans Henrik Pedersen" <dkw@forum.dk> skrev i en meddelelse

>Ø= hold tasten ALT og tast 157 på nummeric keybord.

> [...]
Ja, jeg kan i hvert fald se, at det virker i en dos-prompt. Amitechs
support har foreslået at taste nul men skrev intet om, at det skulle
være på det numeriske tastatur.

Og Amitech svarede slet ikke på, hvorfor man leverer en forud-udfyldt
cd-rom med forkert kodeord uden at skrive, hvordan man retter det.

Amitech skriver, at jeg nu skal reinstallere maskinen igen, men jeg
har jo betalt for licenser til alle de maskiner, vi bruger.
Amitech-sættet ligger nu bare ubrugt, mens to maskiner er installeret
med samme skive.

Jeg orker ikke at skulle på den igen en nat for at ordne en sådan
teknikalitet. Er der reelt nogen problemer i at gøre sådan?

Mvh. Henrik.

Fra : Hans Henrik Pedersen

Dato : 11-09-07 18:24

> [...]

>"Hans Henrik Pedersen" <dkw@forum.dk> skrev i en meddelelse

>Ø= hold tasten ALT og tast 157 på nummeric keybord.

Amitech Support har nu skrevet, at det slet ikke er et Ø men et 0 i
koden. Men installationen gik jo altså i stå straks, fordi det
forud-indskrevne kodeord med det ø-lignende 0 ikke virkede, så nu er
jeg lige vidt....

Men tak for hjælpen - og ØV til Amitechs medfølgende software.

Mvh. Henrik.

Fra : Lona

Dato : 11-09-07 19:30

On Tue, 11 Sep 2007 17:24:24 GMT, dkw@forum.dk (Hans Henrik Pedersen)
wrote:

> [...]
>jeg lige vidt....
>
>Men tak for hjælpen - og ØV til Amitechs medfølgende software.

Det samme sker for mig, men du skal bare selv skrive hele koden.
altså slette det forud indskrevne kodeord, og så skrive det samme
igen.

Med venlig hilsen
Lone

Fra : Lund

Dato : 11-09-07 19:35

Man bruger en lille streg inde i nullet for at vise at det er tallet nul og
ikke bogstavet O.

Mvh. Torben

Fra : Hans Henrik Pedersen

Dato : 13-09-07 08:56

On Tue, 11 Sep 2007 20:34:47 +0200, "Lund" <tNOSPAM@lund.mail.dk>
wrote:

>Man bruger en lille streg inde i nullet for at vise at det er tallet nul og
>ikke bogstavet O.
>
>Mvh. Torben

Det er jeg så blevet klar over.

Men installationssætter virkede hverken med det forudindskrevne
kodeord - jeg blev afvist med en meddelelse om ugyldigt kodeord -
eller efter at jeg selv havde prøvet at rette i feltet.

Derfor måtte jeg - natten mellem lørdag og søndag - installere fra et
andet Windows-sæt. De manglende drivere måtte jeg så lægge på
efterfølgende, så bl.a. USB og skærmkort virkede, som det skal.

Mvh.