php og mysql, hent alle feltnavne og -værd~
Fra : Brian Bendtsen

Dato : 10-09-07 08:54

Hej

Jeg er rimelig ny inden for php og mysql

Jeg har styr på at oprette en forbindelse til databasen og lave min sql.

Det jeg har brug for at hente felt navn og værdi ud fra en database
tabel, noget i stil med:

while($row = sql_fetch_assoc($dbResult)) {
$mail_text .= $row.name." : ".$row.value;
}

Hvordan gøres dette rigtigt?

/Brian

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 10-09-07 09:35

Brian Bendtsen wrote:
> [...]
> tabel, noget i stil med:
>
> while($row = sql_fetch_assoc($dbResult)) {
> $mail_text .= $row.name." : ".$row.value;

Måske er det noget ala

$sql = "SELECT * FROM foo";
$res = mysql_query($sql);
while($r = mysql_fetch_assoc($res)) {