form post/get af textarea
Fra : Brian Johansen

Dato : 12-09-07 16:19

Hej !

Nogen der ved om det kan lade sig gøre at få linebreaks fra et textarea
overført via en form (ved enten get/post) ?

Umiddelbart mister jeg alle "\n".

Mvh.

Brian

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 12-09-07 16:28

> Nogen der ved om det kan lade sig gøre at få linebreaks fra et textarea
> overført via en form (ved enten get/post) ?
>
> Umiddelbart mister jeg alle "\n".

vbCrlf (= Visual Basic Carriage Return - Line Feed)

Jeg går ud fra, at du har gemt post-dataene i en database og så mister
linieskiftene, når du vil vise det på skærmen.

Løsningen er at indsætte en replace-sætning, der erstatter linieskiftene med
html-linieskift:
tekst = request.post("tekst")
tekst = replace(tekst,vbCrlf,"<br />" & vbCrlf)

Det sidste "& vbCrlf kan udelades. Det er noget, jeg bare bruger normalt for
også at få linieskiftet med i dén html-kode, der genereres fra serveren)

vbCrlf svarer til det, der i php skrives "\n" - dog skal vbCrlf sættes
udenfor anførselstegn i strengen, som hvis det havde været en regulær
variabel.

Fra : Brian Johansen

Dato : 13-09-07 06:50

> Jeg går ud fra, at du har gemt post-dataene i en database og så mister
> linieskiftene, når du vil vise det på skærmen.

Nej, når jeg submitter formen og derefter læser data er "\n" forsvundet !
dvs. før jeg når at gemme i databasen

Fra : Martin Jensen

Dato : 13-09-07 10:24

Brian Johansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Nej, når jeg submitter formen og derefter læser data er "\n" forsvundet !
> dvs. før jeg når at gemme i databasen

replace(request.form("FormNavn"),vbCrlf,"<br />")

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne