Databasestyret menusystem
Fra : Michael Tillgaard

Dato : 11-09-07 22:16

MOT.
Jeg arbejder med DreamWeaver og har lavet et primitivt
databasestyret menusystem.
www.bogkassen.dk/menu
Koden og databasen findes i en zip-fil.
Jeg savner lidt ideer til hvordan det kan komme til at se bedre
ud og måske mere funktionelt.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 12-09-07 08:29

"Michael Tillgaard" <post@bogkassen.dk> wrote in message
> [...]
> www.bogkassen.dk/menu
> Koden og databasen findes i en zip-fil.
> Jeg savner lidt ideer til hvordan det kan komme til at se bedre

Den virker ikke hos mig. Performer den meget dårligt?

Fra : Per Rasmussen

Dato : 12-09-07 09:56

Christian R. Larsen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> "Michael Tillgaard" <post@bogkassen.dk> wrote in message
>
> Den virker ikke hos mig. Performer den meget dårligt?

Virker udmærket, måske kunne du lave den sådan at de andre
hovedmenupunkter hele tiden var fremme på siden, fremfor at man skal
klikke på det hovedmenupunkt man er gået ind i igen, for at få
resten af hovedmenuen.

PerR

Fra : Michael Tillgaard

Dato : 12-09-07 10:38

Per Rasmussen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
Klip
> [...]
> hovedmenupunkter hele tiden var fremme på siden, fremfor at man skal
> klikke på det hovedmenupunkt man er gået ind i igen, for at få

Ville jeg meget gerne, men ved ikke lige hvordan ;)
Lidt (meget) hjælp?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 12-09-07 12:26

> Per Rasmussen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Klip
>
> Ville jeg meget gerne, men ved ikke lige hvordan ;)
> Lidt (meget) hjælp?

Hvordan er din datastruktur i den tabel eller de tabeller, som indeholder
menuen?

Fra : Michael Tillgaard

Dato : 12-09-07 12:46

> [...]
> "Michael Tillgaard" <post@bogkassen.dk> wrote in message

> Hvordan er din datastruktur i den tabel eller de tabeller, som indeholder

To tabeller
1. Mainmenu indeholder MainmenuID og Mainmenutitle
2. Submenu indeholder SubmenuID, MainmenuID, Submenutitle og Link

Måske skal det hele i én tabel?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 12-09-07 12:58

> To tabeller
> 1. Mainmenu indeholder MainmenuID og Mainmenutitle
> 2. Submenu indeholder SubmenuID, MainmenuID, Submenutitle og Link
>
> Måske skal det hele i én tabel?

Det er fint nok sådan her.

Du bør lave et recordset, der selecter alle hovedmenupunkter og et andet
recordset, der henter alle undermenupunkter for det valgte hovedmenupunkt.

Dernæst er det bare at lave et loop efter følgende skabelon:

For cnt1 = 1 to AntalHovedMenuPunkter

response.write recset("Mainmenutitle")
(+ noget styling og selvfølgelig skal den være klikbar)

if cnt1= SelectedMainMenu then

for cnt2 = 1 to AntalUnderMenuPunkter
response.write recset("Submenutitle")
(+ noget andet styling og et <A>-tag igen)

next cnt2

end if

Next cnt1

Fra : Michael Tillgaard

Dato : 12-09-07 14:53

> [...]
>
> for cnt2 = 1 to AntalUnderMenuPunkter
> response.write recset("Submenutitle")
> (+ noget andet styling og et <A>-tag igen)

Tak for dit svar. Jeg er desværre ikke så skrap til asp, men dit svar bragte
mig på sporet af en Dreamweaver extension som fik tingene til at glide lidt.
www.bogkassen.dk/menu koden er på siden.
Men lige hvordan jeg så får det til at svinge lidt med smartere layout og
funktion, skal jeg lige finde ud af. Gode ideer og løsninger modtages gerne.

Fra : Michael Tillgaard

Dato : 13-09-07 16:42

> www.bogkassen.dk/menu koden er på siden.
> Men lige hvordan jeg så får det til at svinge lidt med smartere layout og
> funktion, skal jeg lige finde ud af. Gode ideer og løsninger modtages gerne.

Fundet css som passer mig. Menuen kan ses i vertical og horizontal udgave.
Fandt tingene her:
http://solardreamstudios.com/learn/css/cssmenus/

Fra : Michael Weber

Dato : 12-09-07 11:43

"Michael Tillgaard" <post@bogkassen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> www.bogkassen.dk/menu
> Koden og databasen findes i en zip-fil.
> Jeg savner lidt ideer til hvordan det kan komme til at se bedre

Lige et off-topic spørgsmål....
hvad betyder MOT ?

Med venlig hilsen
Michael Weber