Css kan ikke centrere mit design! + hjælp ~
Fra : Lars Bo Thomsen

Dato : 11-09-07 12:17

Ja jeg skal så lave en hjemmeside for et firma, jeg er ikke den
bedste til css.

www.gamecups.com/design i FF der sidder det i midten, men i IE
der smutter det ud til venstre.

Her er min kode:

#header {
   background:#0070b8 url('image/background_header.gif') center
no-repeat;
   height:158px;
margin-left: auto;
margin-right: auto;
   width:800px;
}

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Leonard

Dato : 11-09-07 12:34

On 11 Sep 2007 11:17:11 GMT, Lars Bo Thomsen wrote:

> Ja jeg skal så lave en hjemmeside for et firma, jeg er ikke den
> bedste til css.

Begynd med at læse lidt tilbage og lær noget om DOCTYPE, standard og
quirks mode.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Lars Bo Thomsen

Dato : 11-09-07 13:13

Leonard wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Begynd med at læse lidt tilbage og lær noget om DOCTYPE, standard og
> quirks mode.

Læse lidt tilbage? hvor? kan du uddybe det lidt?

Fra : Leonard

Dato : 11-09-07 13:17

On 11 Sep 2007 12:13:18 GMT, Lars Bo Thomsen wrote:

> Læse lidt tilbage? hvor? kan du uddybe det lidt?

Læse de tidligere indlæg i denne nyhedsgruppe, det er diskuteret og
beskrevet så mange gange, at det må være til at finde en forklaring på
hvorfor vi ikke gider hjælpe dig før du har styr på din DOCTYPE og HTML,
der validerer.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 11-09-07 14:44

On 11 Sep 2007 12:13:18 GMT, Lars Bo Thomsen <lt@molleris.dk> wrote:

>Læse lidt tilbage? hvor? kan du uddybe det lidt?

Kig fx her:
<url: http://www.hintzmann.dk/articles/doctype/>

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : jopa

Dato : 11-09-07 21:27

"Lars Bo Thomsen" <lt@molleris.dk> skrev i en meddelelse
> Ja jeg skal så lave en hjemmeside for et firma, jeg er ikke den
> bedste til css.
>
> www.gamecups.com/design i FF der sidder det i midten, men i IE
> der smutter det ud til venstre.

Hej Lars.
Start med at følge de tutorials om CSS og (X)HTML der findes på den side du
skriver fra.
Endvidere kan du besøge :
www.hjemmesideskolen.dk
http://webdesign101.dk/

Som en anden skriver da start rigtigt med doc og contentype

Som jeg ser dit design ville jeg lave en
id="footer">Smid det hele i en omkrendsende <div id="ramme"> som du
centrererBlot et forslag, kan laves på mange forskellige måder.På
http://webdesign101.dk/ er der mange gde designs du blot kan kopiere som kan
inkludere dit designHusk løbende at validere prjektet så undgår du alt for
mange problemerps hvordan kan du umiddelbart påtage dig en sådan opgave uden
at være beredt ?
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 11-09-07 22:04

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse

> Som jeg ser dit design ville jeg lave en
Smid det hele i en omkrandsende

> [...]

> undgår du alt for mange problemer
>ps hvordan kan du umiddelbart påtage
> dig en sådan opgave uden at være beredt ?

Ved ikke hvad der gik galt med tekstombrydningen men regner med at du kan
læse det
--
Mvh. John
www.jp-web.dk