html og css editors
Fra : Jarl nimgaard

Dato : 11-09-07 12:14

Hej, jeg ville bare høre om der var nogle der kunne abefale en
eller flere html og css editor :)
Lige nu bruger jeg Stones Webwriter men, syntes den er lidt
gammel efterhånden. Har mange problemer med at få valideret mine
html sider pga forkert doctype og underlige meta tags.

Jeg har kigget lidt rundt på google men, har ikke fundet noget
iøjnefaldende.
Jeg leder efter en editor med samme funktioner som stones
webwriter, hvor den hjælper en ved at hente koden når man fx har
skrevet <font> kommer der dropbar med face, size osv :)
Håber der er nogle der kan hjælpe mig

Mvh Jarl Nimgaard

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 11-09-07 12:54

Jarl nimgaard skrev:

> [...]
> webwriter, hvor den hjælper en ved at hente koden når man fx har
> skrevet <font> kommer der dropbar med face, size osv :)

TSW Webcoder, HomeSite 5.5. Men du finder ikke nogen
font-markør endsige en dropdown-boks med valgmuligheder
i nogen nyere HTML-teksteditor. font-markøren har
ligget på historiens mødding i 10 år, siden HTML 4 og
CSS blev offentliggjort som standarder.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-09-07 13:21

Jarl nimgaard skrev:

> Jeg leder efter en editor med samme funktioner som stones
> webwriter

Så behold den.

Du kan selv redigere skabelonerne så du får den rigtige doctype i
en ny fil.

<!DOCTYPE HTML PUBLIC '-//W3C//DTD HTML 4.01//EN' ''>http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd'>

Hvor kommer de underlige metatags fra?

--
Bertel

Fra : Peter Vesth

Dato : 11-09-07 14:01

Jarl nimgaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

Hej Jarl

Selv validerer jeg efter W3C 1 strict, xhtml. De fleste editorer
kan du bare ændre doctype i. Kik lige på http://www.w3.org/ og
find den standard du vil bruge.

Du må gerne kikke på min side www.jesser.dk, højreklik og vis
kilde, copy/paste, og måske får du så en ide.

Mvh.

Peter

Fra : Jørn Andersen

Dato : 11-09-07 14:38

On 11 Sep 2007 11:14:16 GMT, Jarl nimgaard <Jarlnimgaard@hotmail.com>
wrote:

>Lige nu bruger jeg Stones Webwriter men, syntes den er lidt
>gammel efterhånden. Har mange problemer med at få valideret mine
>html sider pga forkert doctype og underlige meta tags.

Klik "Ny fil", så kan du vælge at slette eller redigere dine skabeloner
eller oprette nye.

Så lad ikke *dette* være grunden til at skifte - om der er andre grunde
er op til dig.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Casper Christiansen

Dato : 11-09-07 16:09

Jarl nimgaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hej, jeg ville bare høre om der var nogle der kunne abefale en
> eller flere html og css editor :)
Jeg bruger EditPlus 2 til både HTML og CSS. Det synes jeg fungere
fint.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 11-09-07 16:39

> Lige nu bruger jeg Stones Webwriter men, syntes den er lidt
> gammel efterhånden.

Ifølge deres side er den nyeste version fra oktober 2004, så det burde i
princippet være nyt nok.
Men det sender så et forkert signal om en html-editor, at deres hjemmeside
bruger frames.
Derfor kan jeg ikke give et direkte link, men bare henvise til
www.webwriter.dk - klik på "Download" og derefter "Se detaljer i
versionsoversigten".

Men efter deres eget udsagn skulle version 4.0.8 være xhtml-venlig.

Fra : Jarl nimgaard

Dato : 11-09-07 21:02

tak for alle svarende, det var super nice :)

mht meta tag fejlen, opdagede jeg lige det var mig selv der havde
lavet en fejl hehe, det kan jo ske :)

mht drop down box, brugte jeg bare font som et eksemple :)

Har prøvet TSW WebCoder, og det er super lækkert syntes jeg.
Tror helt klart jeg vil investere i det.
Er nok mest af alt blevet lidt træt af stones webwriter men, har
dog haft mange problemer med validering af mine html filer :)

Jeg vil også straks gå igang med at læse noget mere om doctypes,
så jeg for et bedre indblik, kan jo være det er det der mangler.
:)