Include i IE7
Fra : Ukendt

Dato : 10-09-07 08:31

Hej gruppe.

Jeg kom lige forbi min hjemmeside, og så at min topmenu ikke længere vises.
Jeg tror det er efter jeg har fået IE 7, men jeg har ikke lige andre
versioner at teste med.
Koden er som følger:

<!--#include file="menu.inc"-->

Virker dette ikke i IE 7, og hvad er alternativet ???

Fluffi
http://fluffi.diaper.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-09-07 09:35

Fluffi skrev:

> Jeg kom lige forbi min hjemmeside, og så at min topmenu ikke
> længere vises. Jeg tror det er efter jeg har fået IE 7,

SSI-inkludering er ikke afhængig af browseren.

> jeg har ikke lige andre versioner at teste med.

> Koden er som følger:

> <!--#include file="menu.inc"-->

Hvilken fil ligger den i? Den skal normalt have en filtype der
parses på serveren - .asp, .aspx, .shtml eller .php (i sidstnævnte
tilfælde inkluderes der på en anden måde, men det kan stadig gøres
- tjek i php-gruppen).

> Fluffi
> http://fluffi.diaper.dk

Er det den side der fejler? Jeg kan hverken se topmenu eller den
nævnte kode i mine browsere.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 10-09-07 16:53

Fejlen kan ses på fx http://fluffi.diaper.dk/om_fluffi.shtml.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Birger

Dato : 10-09-07 19:23

> SSI-inkludering er ikke afhængig af browseren.

Koden er i filen og bliver sendt videre, selv om extensionen er .shtml.

For mig ser det ud somom din host ikke understøtter SSI..

Birger

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-07 20:08

OK. Det mente jeg også nok, men var ikke 100% sikker.

> Koden er i filen og bliver sendt videre, selv om extensionen er .shtml.
>
> For mig ser det ud somom din host ikke understøtter SSI..

Ahh ja. Der er noget med at han har skiftet styresystem på sin server for
nyligt, så jeg fejlsøger videre der. Tak for hjælpen til jer alle!

Fluffi

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-09-07 09:39

Den 10-09-07 09.31 skrev Fluffi følgende:

> <!--#include file="menu.inc"-->
>
> Virker dette ikke i IE 7, og hvad er alternativet ???

Include har ikke noget med browseren at gøre, det behandles udelukkende
på serveren. Hvis der er forskel i forskellige browsere, så må årsagen
altså ligge i indholdet i menu.inc.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at bruge Google som lommeregner.