Når tjek boksen makeres skal formularen væ~
Fra : Charlotte L

Dato : 10-09-07 13:31

Jeg er ved at lave en formular i Adobe Designer. Når man har
udfyldt formularen skal man markere en tjek boks som så låser
alle de aktive felter, så man ikke længere kan rette i teksten.

Er der nogen der ligger inde med et stykke kode til dette??

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Ploug

Dato : 11-09-07 09:46

Charlotte L <cl@it-mark.dk> skrev:
> [...]
>
>--
>Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?

Hej Charlotte

Ved søgning på Google med javascript disable field
fandt jeg bl.a. http://www.math.aau.dk/~caspert/misc/js.disable-
form-field.html, som dog fungerer med radiobuttons.

Der må sklulle laves en if-sætning, der tjekker, om check-boksen
er afkrydset.

Mvh. Martin

Fra : Charlotte L

Dato : 11-09-07 12:56

Martin Ploug (slet 5DUG6) wrote in
dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> form-field.html, som dog fungerer med radiobuttons.
>
> Der må sklulle laves en if-sætning, der tjekker, om

Hej Martin

Dit link virker desværre ikke, men må se om jeg kan finde det
alligevel

Charlotte

Fra : Martin Ploug

Dato : 11-09-07 13:56

> [...]
>check-boksen

>Hej Martin
>
>Dit link virker desværre ikke, men må se om jeg kan finde det

Hej igen

Du skal have hele adressen med:

http://www.math.aau.dk/~caspert/misc/js.disable-form-field.html

Jeg har bygget videre på scriptet, så det fungerer med
checkboxes. Jeg poster det, når jeg kommer hjem i dag,
hvis jeg husker det.

7martin

Fra : Martin Ploug

Dato : 12-09-07 14:32

Martin Ploug (slet HWU9Z) skrev:

> [...]
>
> Jeg har bygget videre på scriptet, så det fungerer med
> checkboxes. Jeg poster det, når jeg kommer hjem i dag,

Hej Charlotte

På baggrund af det script der findes til den side jeg henviste til, har
jeg nu
videreudviklet et script, der ser ud til at fungere med checkboxe.

- se http://www.detour.dk/javascript/disable-form-field.htm

Det "låser" dog ikke, hvis man har sat flueben og derefter opdaterer siden.
Jeg ved ikke, om der findes et script, der bevarer "låsningen " ved
refresh.

Alternativt kan man tilføje checked="checked" og value="checked" i tag'et
med checkboxen, men det gør så at brugeren er nødt til at "låse op" inden
han / hun kan skrive noget i formularen...altså selvom vedkommende ikke har
været på formularen før.

/Martin

Fra : Martin

Dato : 13-09-07 18:07

Martin Ploug wrote:
> - se http://www.detour.dk/javascript/disable-form-field.htm

Åbner siden i firefox

formular is not defined
http://www.detour.dk/javascript/disable-form-field.htm
Line 1

Trykker på deaktiver knappen
formular is not defined
http://www.detour.dk/javascript/disable-form-field.htm
Line 14

sødt :)

Anyway kan laves til at virke med
http://aarhof.eu/newsgroup/clientside/disable_onclick.html

Har lavet lidt om i din toggle funktion, så det er meget nemmere at
indsætte/fjerne felter, desuden så kører det også alt sammen på ID'er :)

Fra : Martin Ploug

Dato : 18-09-07 06:56

Martin <maaNO@SPAMscandesigns.dk> skrev:

>Åbner siden i firefox

> [...]

Ups ok, ja det havde jeg ikke lige fået tjekket.
Tak for din anvisning til en bedre kode.

Mvh. Martin