E-Mail
webnoob 5265
Hvilken emailclient kan printe headeren ?
Fra : Nikolaj

Dato : 10-09-07 14:39

Hej

En virksomhed vil gemme sine modtagne emails i pdf'er og søger efter en
emailclient som kan printe siderne uden alt muligt crap samt i samme
printfunktion, at printe den fulde emailheader som retslig dokumentation.

Outlook, OE Express, Thunderbird kan IKKE.

Nogen forslag ?

Hilsen Nikolaj

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-09-07 14:47

Nikolaj skrev:
> Thunderbird kan IKKE.

Sørger i for at vise alle headerne inden der printes ?

Fra : Michael Zedeler

Dato : 10-09-07 16:03

Nikolaj wrote:
> En virksomhed vil gemme sine modtagne emails i pdf'er og søger efter en
> emailclient som kan printe siderne uden alt muligt crap samt i samme
> printfunktion, at printe den fulde emailheader som retslig dokumentation.

Er det ikke mest oplagt at lave en automatiseret løsning, så folk ikke
skal bruge deres tid på at skrive emails ud? Det er ikke noget
omfattende projekt at f. eks. at sætte en intern mailadresse adresse op,
som folk kan sende mail til print på.

Mvh. Michael.

Fra : Peter T.

Dato : 10-09-07 18:41

Nikolaj udviste en rettidig omhu og skrev:

> Outlook, OE Express, Thunderbird kan IKKE.

Hæh! Min Thunderbird printer altid headeren med og jeg har aldrig fundet
ud af hvordan jeg slår det fra.

--
Peter T.

Fra : Peter T.

Dato : 10-09-07 18:46

Peter T. udviste en meget lille rettidig omhu og skrev:

> Hæh! Min Thunderbird printer altid headeren med og jeg har aldrig
> fundet ud af hvordan jeg slår det fra.

Fandt ud af det! Gik blot modsatte vej af denne fremgangsmåde.

<http://newman.mcmaster.ca/mt/doas/archives/2006/11/thunderbird_how.html>

--
Peter T.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-09-07 18:51

Peter T. skrev:

> Fandt ud af det!

Du har bare været for nysgerrig og ville se mange headers

Fra : Carl Drud

Dato : 10-09-07 19:00

http://kb.mozillazine.org/Printing_messages_without_full_headers

--
Carl

Fra : Lyrik

Dato : 11-09-07 00:19

On Mon, 10 Sep 2007 15:39:14 +0200, Nikolaj <nikolaj@nikolaj.invalid>
wrote:

> [...]
> printfunktion, at printe den fulde emailheader som retslig dokumentation.
>
> Outlook, OE Express, Thunderbird kan IKKE.

++++++++++++
Opera 9.50 Alpha kan gøre det. Se resultatet her. Jeg skal tilføje at jeg
kører OS X, men den er også til Windows:
http://www.luen.dk/prøve.pdf

--
Hilsen fra
Jens Erik Bech

Fra : Lyrik

Dato : 11-09-07 00:23

--
Hilsen fra
Jens Erik Bech

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 11-09-07 17:08

Lyrik <lyrik@heaven.dk> skrev :

> [...]

Det er jo langt fra den fulde header, det er vist ikke andet end
hvad de fleste mailprogrammer kan klare.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)