Affalds kat igen igen....
Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 09-09-07 11:21

Hej gruppe

Ja ,så sidder jeg igen med en " affaldskat " som bliver hentet af Katten
Værn i næste uge...Det er en hunkat og hun er syg og tilmed drægtig...hun er
kommet nogle aftener når jeg har fodret "mine " vilde katte, og hun har ædt
og ædt , hun har åbenlyst ikke fåer mad længe. Og kælen er hun det lille
myr, iaftes tog jeg hende så med hjem. Hun har spist, og sovet i en hule
med en fed dyne i hele natten.Hendes øjne har jeg badet med lidt kamille-te
og hun er så taknemmelig ingen modstand fra hende. Der er ikks så meget at
sige om det hele,jeg har prøvet det så mange gange, men jeg bliver så ked og
rasende...tænk at det bliver ved og ved...Håber hun ikke fejler noget
alvorligt og kan få et nyt hjem.

Hilsen Majbritt

NB. Ingen øremærkning.....

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 09-09-07 12:46

"Majbritt Hågensen" <maajer@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og
> rasende...tænk at det bliver ved og ved...Håber hun ikke fejler noget

Hej Majbritt

hvor er det dejligt, at der findes mennesker som dig, der handler, når de
ser et dyr i nød.
Hatten af for det.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Siri

Dato : 12-09-07 10:22

> A. S. Nielsen skrev:

--- Så er det, at man bliver så harm! Godt, at du giver hende mad

> [...]
>
> Hej Majbritt
> hvor er det dejligt, at der findes mennesker som dig, der handler, når de

Absolut og totalt enig, Anelise. Tak, Majbritt - og giv os lige en
update, ikke - nu går man jo og bekymrer sig for sådan en dejlig kat,
der bare fortjener et kærligt hjem.... Krydser fingre!

Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 12-09-07 17:35

Hej Gruppe

Ja så er katten afhentet af Hanne fra Kattens Værn....Hun ringer når
dyrlægen har kikket på katten for at fortælle hvordan det ser ud..

-jeg håber bare på det bedste, det er en meget dejlig kat..

Hilsen Majbritt

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 20-09-07 17:55

Hej

Inge fra Kattens Værn har ringet : Katten er aflivet ( den var testet
posetiv for FeLV....øv-øv og snøft...

Men jeg er jo glad for, at jeg fik fanget den, så den ikke skulle gå
vinteren imøde og være dødsyg....men alligevel...

Hilsen Majbritt

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-09-07 18:15

Majbritt Hågensen wrote:
> [...]
>
> Men jeg er jo glad for, at jeg fik fanget den, så den ikke skulle
> gå vinteren imøde og være dødsyg....men alligevel...

Hej Majbritt.

Gudskelov - trods alt - at du fandt den. Den var jo ellers gået en
grum skæbne i møde, og leukæmi kan som regel ikke helbredes hos en
kat, udsigterne er meget i ringe i hvert fald. Kan godt forstå at du
er ked af, at en sådan dejlig kat er borte.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Siri

Dato : 20-09-07 18:24

> [...]
>
> Men jeg er jo glad for, at jeg fik fanget den, så den ikke skulle gå
> vinteren imøde og være dødsyg....men alligevel...

Årh nej!
Kæmpe trøstekram til dig, Majbritt, og et stort bravo for at du hjalp
den søde misse. Du reddede den trods alt fra en barsk død alene, af
sygdom og lidelser. Nu fik den en smertefri og værdig afsked, i kærlige
hænder.
Bløde, bløde potedask fra begge braksnuder

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 21-09-07 19:54

Majbritt Hågensen <maajer@oncable.dk> wrote:

> [...]
>
> Men jeg er jo glad for, at jeg fik fanget den, så den ikke skulle gå
> vinteren imøde og være dødsyg....men alligevel...

Hvor i landet? Vi havde en herreløs kat i Slagelse der testede positiv
(FIV og FeLV) i slutningen af juni.

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 22-09-07 14:08

Hej

Det er i Køge katten blev fanget.....

hilsen Majbritt

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-09-07 13:01

"Majbritt Hågensen" <maajer@oncable.dk> wrote:
>Hej
>
>Det er i Køge katten blev fanget.....

Hvis du har andre katte, bør du ha' dem undersøgt. FeLV smitter gennem
madskåle og kattebakker. Den pågældende virus kan dog ikke overleve i
længere tid, som f.eks kattesyge virus der kan overleve i op til et år.