? M2 kort - sony eric.
Fra : NG

Dato : 08-09-07 13:23

Har lige købt en Sony Eric. med et M2 kort - findes der en adapter så man
kan sætte de i en kortlæser - eller hvordan gør man lige det ?

Per Krabbe,

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 08-09-07 13:25

"NG" <hvis_du_vil_maile_til_mig_saa_@spoerg_foerst.com> skrev i meddelelsen
> Har lige købt en Sony Eric. med et M2 kort - findes der en adapter så man
> kan sætte de i en kortlæser - eller hvordan gør man lige det ?

Jeg har lige købt et kort på 1GB til kr. 299,- i Bilka. Der fulgte to typer
adaptere med.

--
MVH Thomas
Mangler du inspiration til en fed gave?

Fra : NG

Dato : 08-09-07 13:54

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalidk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meddelelsen news:46e29436$0$2494$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> Jeg har lige købt et kort på 1GB til kr. 299,- i Bilka. Der fulgte to

mærkeligt at det ikke følger med når man køber tlf. -

Det sync program der er med virker noget knudret....

per

Fra : Lars Raaby

Dato : 09-09-07 07:46

NG skrev:
> ".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalidk> skrev i en meddelelse
> mærkeligt at det ikke følger med når man køber tlf. -
>
> Det sync program der er med virker noget knudret....
>
> per

Så brug MyPhoneExplore i stedet for.
Gratis og på Dansk
www.fjsoft.at/en/

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-07 15:02

> Så brug MyPhoneExplore i stedet for.
> Gratis og på Dansk
> www.fjsoft.at/en/

Øv, det skulle umiddelbart ikke virke til P1i, er der nogen der kender til
om der er et alternativt til SE's synk program til SE P1i?

MVH

Bo

Fra : John

Dato : 09-09-07 15:21

EJSMB skrev:

> Øv, det skulle umiddelbart ikke virke til P1i, er der nogen der kender til
> om der er et alternativt til SE's synk program til SE P1i?

Jeg tvivler på at der findes andre programmer til deres
Symbian-modeller, da de ikke er ret udbredte.

Men hvad fejler/mangler det medfølgende PC Suite program?
Jeg har selv en P1 og der virker det udemærket.

Mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-07 17:18

> Jeg tvivler på at der findes andre programmer til deres Symbian-modeller,
> da de ikke er ret udbredte.
>
> Men hvad fejler/mangler det medfølgende PC Suite program?
> Jeg har selv en P1 og der virker det udemærket.

Jeg syntes det er MEGET langsomt, både på USB men især på BT.

Også mangler der en mulighed for at synkronisere andre mails end dem man har
i indbakke/sendt/out. Jeg har været vandt til at alle subfolders også kunne
synk.

MVH

Bo

Fra : John

Dato : 08-09-07 15:21

NG skrev:
> Har lige købt en Sony Eric. med et M2 kort - findes der en adapter så man
> kan sætte de i en kortlæser - eller hvordan gør man lige det ?

Der fulgte ikke noget med til min S/E P1 heller, men jeg tror det er
meningen det bare skal blive i telefonen og så skal man bruge det
medfølgende PC Suite.

Jeg synes nu egentlig programmet er ret nemt at gå til, men jeg synes
også det går hurtigere hvis man kommer kortet direkte i en kortlæser.

Jeg købte selv et 2 GB M2 kort til omkring 200 kr. - der fulgte der en
adaptor med.

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=309178

Et 512 MB M2 kort kan erhverves for 98 kr. incl. forsendelse.

Der kan sikkert købes en adaptor uden M2 kort også, men spørgsmålet er
om det kan betale sig.

Mvh

John

Fra : Peter

Dato : 10-09-07 09:46

"John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse
> NG skrev:

> Der fulgte ikke noget med til min S/E P1 heller, men jeg tror det er

Hej John
Et side spørgsmål. Hvordan er p1 at surfe med når der ikke er high speed 3g
? Er den hurtig nok, eller skal man vente på f.eks. 850i ?

Mvh Peter

Fra : John

Dato : 10-09-07 22:04

Peter skrev:

> Hej John
> Et side spørgsmål. Hvordan er p1 at surfe med når der ikke er high speed 3g
> ? Er den hurtig nok, eller skal man vente på f.eks. 850i ?

Hej Peter

Umiddelbart synes jeg den er hurtig nok - både til surf (jeg bruger både
standard Opera-browseren og Opera Mini) samt til mail. WLAN fungerer
også ret godt.

Hvis jeg skal knytte et par ekstra kommentarer til telefonen, og
sammenlignede den lidt med den P990 jeg gik fra:

Sony/Ericsson har ret når de siger at P1 ikke er en afløser for P990.

Det positive:
P1 har en forbedret batteritid i forhold til P990.
Skærmen er blevet lettere at læse i solskin.
Den er blevet mindre og langt fra så klodset som P990.
Den er blevet en smule hurtigere - specielt om at starte op.
Forbedret skrivebord med genveje og oversigt over dagens aktiviteter.
Der følger et GPS-modul samt et års gratis Wayfinder med.

Det negative:
Skærmen er blevet mindre - og selv om det ikke er ret meget synes jeg
faktisk forskellen er ret markant - specielt hvis man bruger fingrene
til at navigere med.
Signalstyrken er dårligere. Det virker som om metalfronten har en
negativ indflydelse. Det gælder også WLAN. Det er dog ikke ret meget der
er tale om.
Der mangler en række genvejsknapper på telefonen - fx til
mediaafspilleren samt en knap beregnet til at låse tastaturet.
Lyden (musikdelen) er ikke supergod og ret lav. Fx irriterer den kliklyd
der kommer når et nummer starter og slutter mig. Jeg ved godt det ikke
er meget, men alligevel træls, da den ikke var der på min P990.
Der følger kun en billader med til GPS-modulet.

Hverken eller:
Tastaturet. Når man har brugt det i nogle dage vænner man sig til det.
Jeg synes dog ikke det er bedre i forhold til det der var på P990.
Stabiliteten er den samme som med den seneste softwareversion til P990.

Mvh

John

Fra : Peter

Dato : 11-09-07 09:40

> [...]
> Jeg synes dog ikke det er bedre i forhold til det der var på P990.
> Stabiliteten er den samme som med den seneste softwareversion til P990.

Tak for svaret. Jeg køber den nok selvom den ikke har highspeed, for med de
nuværende data priser på mobil, kan man ikke surfe så meget.

Prisen er jo også ok (set den til 3.800)

Mvh Peter

Fra : John

Dato : 11-09-07 16:12

Peter skrev:

> Tak for svaret. Jeg køber den nok selvom den ikke har highspeed, for med de
> nuværende data priser på mobil, kan man ikke surfe så meget.

Ja, det er stadig dyrt.

Bibob får dog nogle fornuftige priser på datatrafik.

Mvh

John

Fra : Peter

Dato : 11-09-07 09:46

"John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse

Hej John

Hvor har du købt den ? Tror ikke det er standard der er GPS modul med.

Mvh
Peter

Fra : John

Dato : 11-09-07 16:11

Peter skrev:

> Hej John
>
> Hvor har du købt den ? Tror ikke det er standard der er GPS modul med.

Hej Peter

Det skulle være standard med GPS-modulet i de nordiske lande.
Men i Tyskland fx er det ikke med.

Jeg købte min til 3.595 kr. hos CBB.

http://www.cbbdistribution.dk/shop/readmore.aspx?i=0&vnr=01009003070

Mvh

John

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 08-09-07 21:40

"NG" <hvis_du_vil_maile_til_mig_saa_@spoerg_foerst.com> skrev i en
meddelelse news:46e29436$0$2494$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Har lige købt en Sony Eric. med et M2 kort - findes der en adapter så man
> kan sætte de i en kortlæser - eller hvordan gør man lige det ?
Har en ekstra adapter liggende i ballerup, hvis du er i nærheden

Lars

Fra : NG

Dato : 09-09-07 08:43

"Lars Jørgensen" <nyhedsgrumail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Har en ekstra adapter liggende i ballerup, hvis du er i nærheden
>
> Lars

Desværre sidder jeg i Kerteminde - er der mon nogen der vil bytte et sandisk
1 gb microSD (fx. Samsung) incl adapter med et 1 gb M2 incl adapter ?

Per

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 09-09-07 08:54

send mig lige en mail

Lars
"NG" <hvis_du_vil_maile_til_mig_saa_@spoerg_foerst.com> skrev i en
meddelelse news:46e3a40c$0$2683$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : NG

Dato : 09-09-07 14:53

"Lars Jørgensen" <nyhedsgruppe@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> send mig lige en mail

Har forsøgt men din mail melder fejl - skriv til mig på pkc snabel A
scanboat punktum com

per

Fra : bv

Dato : 30-10-07 12:26

Jeg er glad for min p1i, som er klart bedre end dengang jeg havde
P900

MEN jeg har et stort problem - jeg kan ikke gå på nettet på den.

Har skrevet til Telia og S/E og får bare ikke svar.

Er der nogen der har haft det samme problem ?

PS.
Har forsøgt med at få tilsendt SMS opsætning m.m.

bv

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 30-10-07 13:51

Kan regne ud at du bruger Telia som udbyder, hvad så med at vedlægge den
lokale Telia butik et besøg, og få dem til at sætte den op...

Fra : John

Dato : 31-10-07 12:19

bv skrev:
> [...]
>
> Har skrevet til Telia og S/E og får bare ikke svar.
>
> Er der nogen der har haft det samme problem ?

Jeg oplever til tider problemet med Sonofon net også, men det er
periodisk og ofte løser en ganstart problemet. Det skal dog siges at jeg
pt. bruger Tele 2(G) og de har ikke 3G.
Jeg kan dog ikke komme på nettet med Opera Mini fx, uden at jeg har
aktiveret netadgangen via standard-browseren først.

Men ja, P1i er på mange punkter en vellykket telefon. Jeg synes dog ikke
helt den er i samme klasse som den P990i jeg havde før. Alt i alt dog en
vellykket sammensmeltning af M600 og P990i.
Den ser dog ikke ud til at være blevet nogen succes her til lands. Ingen
af de store selskaber har den på programmet.
Det ser kun ud til at det er TDC's erhvevsabonnementer der har den - dog
uden den store rabat.

Mvh

John