Antabus- igen
Fra : pia

Dato : 08-09-07 18:47

Hej igen

Jamen hør lige her: Det er altafgørende for mig/os, at vores læge ikke
bliver involveret. Og lige meget hvad, er det jo et skridt i den rigtige
retning plus en hjælp for en selv, hvis man ved at indtage antabus bare ved,
at så er man udelukket fra at indtage alkohol - i hvert fald i den periode.
Altså, der MÅ da være et sted, hvor der kan være hjælp til selvhjælp -
anonym, hvor man kan købe antabus uden at involvere andre end os selv.

Mange hilsener fra Anonymos

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 08-09-07 19:04

On Sat, 8 Sep 2007 19:46:30 +0200, "pia" <piaalm@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>Altså, der MÅ da være et sted, hvor der kan være hjælp til selvhjælp -
>anonym, hvor man kan købe antabus uden at involvere andre end os selv.

Det kan være dødsfarligt i hænderne på ukyndige:
Hvis du tager pillerne, kan du ikke drikke uden at blive syg.
Hvis du drikker først, og tager piller, (eller en anden giver dig
dem) kan det gå helt galt.
mvh Ebbe

Fra : Martin

Dato : 08-09-07 19:23

> Det kan være dødsfarligt i hænderne på ukyndige:
> Hvis du tager pillerne, kan du ikke drikke uden at blive syg.
> Hvis du drikker først, og tager piller, (eller en anden giver dig
> dem) kan det gå helt galt.

Jep der er en grund til at receptpligtig medicin er receptpligtig.

Jeg vil lige uddybe lidt for dig: Hvis du har det aktive stof i kroppe
samtidigt med den mindste smule alkohol vil du få alvorlige og potentielt
livsfarlige symptomer. Hjertebanken, rødmen, opkast, svimmelhed, og sidste
ende riskeres hjertestop / leversvigt. Derfor er der en god grundt til at
antabus ikke bare sådan fås i håndkøb.

Bla derfor vil du opleve at når / hvis du henvender dig til et
alkoholambulatorie / misbrugsrådgivning hvor du måske kan være anonym så vil
du blev bedt om at puste ballon inden du får lov at indtage dem.

Derfor kan du ikke sådan bare lige få dem nogen vejne.

Fra : Holst

Dato : 08-09-07 19:06

pia wrote:

> Jamen hør lige her: Det er altafgørende for mig/os, at vores læge ikke
> bliver involveret.

Måske skulle du så skifte læge, hvis din nuværende læge ikke må blive
> [...]

> Altså, der MÅ da være et sted, hvor der kan være hjælp til selvhjælp -
> anonym, hvor man kan købe antabus uden at involvere andre end os selv.

Du kan sikkert købe det på det sorte marked. Fin en eller anden skummel
bodega og spørg, om de ikke kender nogen, der sælger antabus.

Fra : Martin

Dato : 08-09-07 19:25

> Du kan sikkert købe det på det sorte marked. Fin en eller anden skummel
> bodega og spørg, om de ikke kender nogen, der sælger antabus.

Er du ikke lidt en klaphat at foreslå sådanne metoder?

P.S. "Pia / anonym", hvis du ikke skal være alt for anonym så prøv at maile
mig måske jeg kan finde ud af noget.

Fra : Martin

Dato : 08-09-07 19:18

Hej igen.
Jamen hør lige her: Det er altafgørende for mig/os, at vores læge ikke
> bliver involveret.

Hvorfor? Det kan være en ubehagelig tanke at han ved det, men han er der kun
for at hjælpe og har tavshedpligt, og du er altså ikke den eneste, der
findes ca 500000 danskere med for stort forbrug af alkohol. Hvis det er
fordi du/ i kender lægen personligt eller lign, så er det nemt at skifte
læge.

> [...]
ved,
> at så er man udelukket fra at indtage alkohol - i hvert fald i den

Det er man heller ikke. Nu ved jeg stadig ikke om det er dig selv eller en
anden du mener kunne have gavn af det.

> Altså, der MÅ da være et sted, hvor der kan være hjælp til selvhjælp -
> anonym, hvor man kan købe antabus uden at involvere andre end os selv.

Det er der også masser afsteder. Bare ikke i form af receptpligtig medicin.

Hvis du / i har et alkoholproblem, så nej du kan ikke få antabus uden at
"vise dit ansigt".

Dvs. enten gennem lægen, det vel du jo ikke.
Eller du kan / den som skal have det skal henvende sig på et
alkoholambulatorie / den lokale misbrugsrådgivning, de vel _måske_ give dem
anonymt. Men du får ikke en håndfuld med hjem, det skal være til dig selv og
du indtager dem på stedet.

Jeg ved det ikke men du lyder i ny i alkoholproblematik, og det lyder også
som om det ikke er dig men din samlever/ægtefælle eller lign. du mener skal
have det.

Jeg har selv haft problematikken tæt på og kan derfor fortælle dig:

Antabus er kun i meget begrænset omfang en "hjælp til selvhjælp". Personen
som du påtænker skal have det skal være 100% indstillet på det. Det nytter
ikke noget at fx en kone "tvinger" det ned og manden eller omvendt. Fx sige
Hvis du ikke tager det så går jeg...! osv... For du så være ligeså 100%
sikker på at hvis han / hun ikke er 100% med på at droppe alkohol så vil han
enten starte igen efter antabussen, kaste den op, benytte medicin som
ophæver virkningen., eller på anden vis "snyde" med det nu vil jeg ikke
fortælle her hvorledes det kan lade sig gøre)

Jeg er desværre dog ret sikker på at du ikke kan få udleveret receptpligtig
medicin (herunder antabus, evt medicin til at afhjælpe abstinenser) uden
alligevel at opgive dit cpr-nr. Du kan evt ringe til alkolinien eller lign
de ved det nok 100%

Hvis du har yderligere spørgsmål omkring alkohol vil jeg opfordre dig til at
besøge siden www.hope.dk hvor du både kan snakke med andre i samme situation
og finde ud af hvor i dit nærområde du kan få hjælp, og det hele ganske
anonymt.

Du kan også E-maile mig hvis du lyster.

Fra : Frøken Jensen

Dato : 09-09-07 12:39

On 08/09/07 19:46, in article
46e2dfec$0$57014$edfadb0f@dread11.news.tele.dk, "pia" <piaalm@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
> Altså, der MÅ da være et sted, hvor der kan være hjælp til selvhjælp -
> anonym, hvor man kan købe antabus uden at involvere andre end os selv.

Ghar du prøvet at ringe til AA og spurgt dem til råds ? De må kende de
eksisterende muligheder ?

Held og lykke med det og tillykke med erkendelsen og skridtet i en bedre
retning...

Fra : Martin

Dato : 09-09-07 14:44

> Ghar du prøvet at ringe til AA og spurgt dem til råds ? De må kende de
> eksisterende muligheder ?

AA udleverer ikke medicin. De er en salgs støttegruppe til folk som ER
stoppet. Og så er de temmelig religiøse. Om folk vil blande gud ind i det er
så deres egen beslutning...

Fra : Frøken Jensen

Dato : 10-09-07 08:25

On 09/09/07 15:44, in article
46e3f895$0$18386$edfadb0f@dread11.news.tele.dk, "Martin"
<jadahva@hotmail.com> wrote:

> AA udleverer ikke medicin. De er en salgs støttegruppe til folk som ER
> stoppet. Og så er de temmelig religiøse. Om folk vil blande gud ind i det er
> så deres egen beslutning...

Jeg skrev ikke, at man kunne gå til AA og få medicin. Jeg skrev, at AA
sandsynligvis kender til de muligheder for at få antabus der eksisterer.
Man kan godt henvende sig til AA selvom man ikke er stoppet endnu og ønsker
hjælp til dette.

Fra : Martin

Dato : 13-09-07 09:24

> [...]
> sandsynligvis kender til de muligheder for at få antabus der eksisterer.
> Man kan godt henvende sig til AA selvom man ikke er stoppet endnu og

Nå ja ok det er rigtigt. Men det ved lægen også og jeg også og alkolinien
også osv... men nevermind.

Fra : Frøken Jensen

Dato : 14-09-07 08:14

On 13/09/07 10:24, in article
46e8f3a5$0$57877$edfadb0f@dread14.news.tele.dk, "Martin"
<jadahva@hotmail.com> wrote:

> ønsker
>
> Nå ja ok det er rigtigt. Men det ved lægen også og jeg også og alkolinien
> også osv... men nevermind.

Det hjælper ikke at lægen ved det, når spørgeren ikke ønsker at tale med
lægen om problemet.

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-07 18:49

pia wrote:
> Mange hilsener fra Anonymos

Hvis du for alvor vil være anonym, bør du ikke bruge din rigtige mail-adr.

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Fra : Martin

Dato : 09-09-07 18:57

> Hvis du for alvor vil være anonym, bør du ikke bruge din rigtige mail-adr.

Tjahh... kan du udelede navn og adresse af det?

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-07 19:30

Martin wrote:

> Tjahh... kan du udelede navn og adresse af det?

Næhh, men man kan slå det op.

Fra : Martin

Dato : 09-09-07 19:42

> Næhh, men man kan slå det op.

Slå hvad op? kan du identificere en person udfra en mail? Hvem er det her
så?

Fra : -= JF =-

Dato : 09-09-07 19:52

Martin skrev:

> Slå hvad op? kan du identificere en person udfra en mail? Hvem er det her
> så?

Hvis hun, hvad mailadressen tyder på, har en mailadresse som hedder
fornavnefternavn@noget.xx - så burde det ikke være overvældende svært at
finde hende.

--
Mvh. John

Fra : lh

Dato : 09-09-07 20:02

"Martin" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Slå hvad op? kan du identificere en person udfra en mail? Hvem er det her
> så?

Ja, man kan faktisk godt identificere personer ude fra mailadresser m.m de
har "hemmelige" adresser. Bla i mailkataloger ved at søge på mailadresser!

lh

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-07 20:08

Martin wrote:
> Slå hvad op? kan du identificere en person udfra en mail? Hvem er det
> her så?

Når man ud fra mail-adr. kan slå navn og adresse op, er det ikke ret
anonymt.

Det var bare et godt råd til pia...

Fra : Holst

Dato : 09-09-07 21:09

Nogle mailadresser kan du slå op på http://www.epost.dk

Fra : ben9

Dato : 09-09-07 21:26

Holst wrote:

> Nogle mailadresser kan du slå op på http://www.epost.dk

npår snakken er om antabus er det rigtigt at det er dumt at smide sin
mail-adresse på usenet

--
---

Bæ9

Killfiltre er for tøsedrenge

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 10-09-07 18:55

> [...]
> retning plus en hjælp for en selv, hvis man ved at indtage antabus bare
> ved, at så er man udelukket fra at indtage alkohol - i hvert fald i den

Der er to problemer i din argumentation. Den ene er at der kan være grunde
til at man ikke bare lige skal på antabus, f.eks. at misbruget er så massivt
at der skal afvending til for at personen overhovedet overlever. Den anden
er at antabus ikke hjælper en tødel medmindre man VIL hjælpes. F.eks. får
man ikke antabus på afvendingsklinikkerne mere, netop fordi det jo ikke
handler om at tvinge til et fravalg af alkohol men at ville vælge det fra.
Desuden findes der håndkøbsmedicin, der ophæver virkningen af antabus.
Enhver alkoholiker kender det.

> Altså, der MÅ da være et sted, hvor der kan være hjælp til selvhjælp -
> anonym, hvor man kan købe antabus uden at involvere andre end os selv.

"Os" læser jeg som andre end dig selv, og der er du på farlig grund. Det er
ikke dit valg om din partner/mor/bror vælger at drikke. Du vælger om du vil
være med/være til stede eller om du går. Du kan ikke vælge for andre.

Mvh Maria

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-07 18:37

"pia" <piaalm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

klip
> Altså, der MÅ da være et sted, hvor der kan være hjælp til selvhjælp -
> anonym, hvor man kan købe antabus uden at involvere andre end os selv.

Hej Pia.
Hvis man som alkoholiker har behov for hjælp til at komme ud af sit misbrug,
kan dette gøres anonymt, og det eneste det kræver er, at du retter
henvendelse til dit lokalt misbrugscenter/rådgivningscenter eller hvad det
hedder der hvor du bor.
Du kommer ikke udenom en sådan instans. Ej heller en læge, men typisk vil
centeres læge ordinere antabus, så du går udenom din egen.

Hvis du derimod skal behandles for stof-afhængighed/problemer kan det ikke
gøres anonymt.

Jeg arbejder selv indenfor misbrugsområdet, og jeg vil lige tilføje, at det
nemmeste på lang sigt, er at være ærlig fra start og dermed undgå
hemmelighedskræmmeri, der ofte er en fin balancegang ml. sandhed og løgn.

/Mette

Fra : Casper Hornstrup

Dato : 14-10-07 18:18

Pia,
der er noget der gør dig deprimeret i hverdagen og det forsøger du at opveje
ved at indtage alkohol. Alkoholen gør det hele lidt nemmere at holde ud
(omend kortvarig), ikke? Nu vil du så tage antabus og denne vil udelukke
alkohol som en mulighed for at du kan blive lidt glædere. Hvad tror du så at
din hjerne vil finde på at gøre for at gøre dig glad i stedet for? Det kunne
blive noget meget værre. Derfor vil jeg foreslå at du fjerner det der gør
dig deprimeret så du slet ikke behøver alkohol eller lign. for at være glad.
Se hvordan på min hjemmeside og hvis du beslutter dig for at give det en
chance, så vil jeg være i vores forum for at hjælpe dig. Det kan være så
anonymt som du vil have det skal være og det er gratis.

Casper
http://www.1stlife.dk
Forbedre dit liv - fjern et problem!