Lille, sød historie
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 08-09-07 10:36

Hej

Onsdag aften skulle jeg hjem fra studiet og da jeg kom ud på
parkeringspladsen så jeg en kat ca. 50 meter væk. Miau, sagde den og
løb over til mig, hvor den begyndte at smyge sig rundt om mine ben.
Jeg satte mig ned og nussede den lidt og det var ganske hyggeligt. Jeg
rejste mig op igen og straks stod den op af mit ben, så den kunne
gnide hovedet mod min hånd. Den fik lige et par nus mere, og jeg gik
hen mod bilen.

For hvert andet skridt var jeg ved at falde over den, for den blev ved
med at ville hoppe op og snakkes med. Men jeg nåede da over til bilen
uden at falde.

Mens jeg åbnede bildøren smøg den sig rundt om mig og idet jeg åbnede
døren, sagde det swush, og så sad katten på passagersædet. Mig ind i
bilen for at sætte katten ud igen, men den var hurtig og fik placeret
sig i skødet på mig, hvor han gjorde sig til igen. Den ville altså
meget gerne nusses på maven. Så vi nussede lidt videre.

Når jeg nu alligevel nussede, kunne jeg jo lige så godt tjekke om den
var tatoveret. Det var den ikke og den var også lidt tynd, men flot
pels uden utøj, rene øjne og ører, og den fandt sig fint i at blive
mærket efter om den nu var fertil. Og ja, det var en ganske fertil
hankat. Han spandt gennem hele "undersøgelsen".

Men jeg ville/kunne jo ikke bare tage ham med mig hjem. Dels ville
manden nok ikke synes det var verdens bedste ide, dels ville der jo
være nogen der savnede ham. Så jeg satte ham ud og han satte sig ind
igen hurtigere end jeg kom ind i bilen. Det skete et par gange indtil
jeg satte ham et godt stykke væk. Så satte han sig og vaskede sig og
lod som ingenting, mens jeg kørte væk.

Jeg holdt øje med ham både torsdag og fredag, men der var ingen dejlig
hanmis i nærheden.

Efter sådan en kælepot var det ekstra hårdt at komme hjem til et helt
tomt hus. Manden var i København og hunden var hos svigerforældrene.
Det er første gang i over tre år jeg har været alene hjemme uden
hunden...

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 08-09-07 13:53

> [...]
> tomt hus. Manden var i København og hunden var hos svigerforældrene.
> Det er første gang i over tre år jeg har været alene hjemme uden

GG.. Da jeg læste historien, kunne jeg se et billede af vores egen Harald..
Jeg vil, jeg skal, du skal, vi skal...GGG.. Håber han har et hjem at vende
tilbage til, ellers må du jo få omvendt manden i huset..GG..

Mvh. Marie

Fra : Siri

Dato : 08-09-07 20:15

> [...]

> Jeg vil, jeg skal, du skal, vi skal...GGG.. Håber han har et hjem at vende
> tilbage til, ellers må du jo få omvendt manden i huset..GG..

Nårh, det må ha været hårdt at køre derfra! Sådan en kærlig og stolt
missemand!
Altså, det er før set, at store, barske, katte-vetoende mænner er
smeltet (ik oss' Marie ), når først misser har været der lidt...
En bordherre (jeg var til 50 års fest) fortalte, at han kom ud en
vinterdag og fandt en misse på en lun bilkøler - tog den med op med
ordre til frue og børn om at køre den på kattehjem 'og den må kun blive
her formiddagen over!' sagde han.
Den var der, da han kom hjem - 'Jamen, du sagde jo dagen over', smilede
fruen
Misse er der stadig 10 år efter!
Det var utrolig godt og fornuftigt af dig at tjekke efter øre-tato og
fertilitet! Tak for det - jeg har selv insisteret på øretato for mine
misser, for det kan man se (omend ikke altid læse...).
Hvis han viser sig igen med samme insisteren (og evt - gys -
tyndere...), så synes jeg, at du skal tage ham med til nærmeste dyrlæge
og få tjekket den tato, og så tage den derfra:
- Er katten efterlyst?
- Kan ejeren findes?
- Hvad siger ejeren, når du kontakter ham/hende? Springer
champagnepropperne ad dig, fordi du har fundet og hjembragt husets skat
(jeg ville tude af lykke og finde den fineste rødvin frem, hvis du kom
med en af mine braksnuder - måtte de aldrig blive borte!)!
- Eller er de ligeglade a la 'Nåh ham - ja han render altid ude efter
damer og er væk længe og vi er ligeglade' - for så synes jeg, at du
sige, at du er blevet snotforelsket i katten og tilbyde dem 500,- for
ham - for er de ligeglade, så vil de være gladere for pengene! De skarn!
Så kan du få ham neutraliseret, omregistreret, og din mand vil falde for
hans kærlighed også.
Hvis du er lun på at give en kærlig kat et godt hjem, så så jeg de
fineste misser ude på Inges Kattehjem fornylig: En stoor flot rødstribet
hanmis - og den fineste fersken-fløde hunkat m fl - de er der, og de vil
elske dig - og manden
Go for it....
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 20-09-07 19:00

Hej Trine
Så du nogensinde mere til den søde kat på P-pladsen - den, der ville med
hjem?
Med venlig hilsen
Siri & braksnude-banden
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-09-07 19:13

Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> writes:

> Så du nogensinde mere til den søde kat på P-pladsen - den, der ville med
> hjem?

Nej, og jeg har ellers holdt øje med ham. Så jeg håber han ligger
hjemme og hygger sig i en varm stue. :)

Mvh Trine

Fra : Siri

Dato : 20-09-07 21:10

> Trine Kornum Christiansen... skrev:
> Nej, og jeg har ellers holdt øje med ham. Så jeg håber han ligger
> hjemme og hygger sig i en varm stue. :)
>
> Mvh Trine

OK, det må vi håbe - når han nu ikke er kommet igen for at ville med.
Krydser fingre for ham - og for enhver anden kat, der kommer for at be'
om omsorg - eller bare er en bil-gal drengekat