MS Windows
briani 27239
XP kan ikke gå i fejlsikret tilstand ...
Fra : SuSanne

Dato : 05-09-07 17:55

XP Home går i bios ved tryk på F8 under opstart og ikke i
fejlsikret tilstand - hvorfor?

Alle indstillinger i bios er indstillet til default.

Problemet er, at jeg får sort skærm, når XP-opstarts-proceduren
er kørt igennem - og derfor vil starte op i fejlsikret tilstand
for at fejlfinde.

Eneste ændring fra i går til i dag er at jeg installerede
programmet "logmein" (anbefalet for 2 dage siden i
dk.edb.andre-emner) til fjernstyring for at hjælpe en ven.
Afstallerede programmet igen kort efter, da det så for svært ud
at bruge for min ven - på 77 år ....

Kan dette program være problemet? Hvis ikke, hvad kan det så
være?

Alt er opdateret - ingen virus med garanti - ingen spyware ell.
lign. - alt blev tjekket i går!

/Susanne

Fra : Henning

Dato : 05-09-07 21:16

On Wed, 5 Sep 2007 18:55:18 +0200, "SuSanne" <sus@nne.vindinggaard.dk>
wrote:

>XP Home går i bios ved tryk på F8 under opstart og ikke i
>fejlsikret tilstand - hvorfor?

Fordi du trykker for tidligt, og din pc åbenbart aktiverer setup med
F8 Prøv igen, og væbn dig med lidt tålmodighed...

Fra : SuSanne

Dato : 06-09-07 16:22

> [...]
>
> Fordi du trykker for tidligt, og din pc åbenbart aktiverer
> setup med
> F8 Prøv igen, og væbn dig med lidt tålmodighed...

***

Tak for svaret. Jeg forsøgte igen - lidt langsommere - uden
held de første mange gange. Satte så bios til at boote på CD -
lagde XP-CD'en i og valgte genoprettelse af Windows, som
installerede en masse filer, men hindrede mig i at komme videre,
da den bad om administrator-password, som jeg aldrig har brugt
(må være butikken, der har lagt det ind, da jeg ikke bruger
password for at logge på) ... Men efter genstart lykkedes det
endelig at komme i fejlsikret tilstand med F8 og sætte PC'en 3
dage tilbage.
- Og nu ser det ud til at køre igen - om det så skyldes det ene
eller andet ved jeg så ikke ... Men glad er jeg

/Susanne

Fra : Pico

Dato : 06-09-07 21:11

SuSanne wrote:
> [...]
> installerede en masse filer, men hindrede mig i at komme videre,
> da den bad om administrator-password, som jeg aldrig har brugt

Det er godt du har fået det til at kørere, men den fejl du sansynligvis gør
er at du skal ikke vælge reperere første gang det kommer, men vælge
installation og så får du muligheden for at reperere igen lidt senere og her
forlanges ikke noget pasword.
Håber du kan bruge det for en anden gangs skyld.
--
MVH
Pico

Fra : SuSanne

Dato : 08-09-07 07:10

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> at reperere igen lidt senere og her forlanges ikke noget
> pasword.
> Håber du kan bruge det for en anden gangs skyld.

Ok - det var rart at vide. Jeg "turde" ikke begynde en
installation, da jeg var bange for at miste filer m.m.

M.v.h.
Susanne