spærring af emailadresse hos TDC
Fra : Tom Lund

Dato : 08-09-07 09:31

Jeg ønsker at flytte en eksisterende emailadresse fra TDC til Dansk
Kabel TV.
Det kan ikke umiddelbart lade sig gøre selv om det er samme koncern.
Hvis jeg sletter mailadressen ved tdc, hvor længe vil den så være
spærret inden jeg kan genoprette den igen hos Dansk Kabel TV.
vh
Tom

Fra : Holst

Dato : 08-09-07 09:47

Tom Lund wrote:

> [...]
> Hvis jeg sletter mailadressen ved tdc, hvor længe vil den så være
> spærret inden jeg kan genoprette den igen hos Dansk Kabel TV.

Det er jo nok noget, du må spørge TDC om.

Men hvorfor ikke bare beholde den hos TDC?

Fra : Bjarne Chr

Dato : 08-09-07 11:41

"Tom Lund" <tomlund@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis jeg sletter mailadressen ved tdc, hvor længe vil den så være
> spærret inden jeg kan genoprette den igen hos Dansk Kabel TV.

Hvis du sletter din mailadresse hos TDC så ser du den aldrig mere, lige
meget hvor længe du venter. Dansk Kabel TV A/S er et selvstændigt
aktieselskab under TDC Kabel TV og for at forvirringen skal være total så er
TDC Kabel TV også blevet et selvstændigt selskab i TDC. Forvirret? følg med
i næste episode af skum!
--
venlig hilsen
Bc

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 08-09-07 12:22

On 08 Sep 2007 08:31:10 GMT, Tom Lund <tomlund@mail.dk> wrote:

> [...]
>Hvis jeg sletter mailadressen ved tdc, hvor længe vil den så være
>spærret inden jeg kan genoprette den igen hos Dansk Kabel TV.

Hvorfor vil du slette den?

Du kan blot forsætte med at brude den.
Jeg bruger stadig min fra dengang jeg havde internet via telefonen,
selv om det er ca 5 år siden jeg skiftede til webspeed, og har ikke
haft problemer med dette.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Tom Lund

Dato : 08-09-07 12:30

Poul Erik Lindaa <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev:

> [...]
>Jeg bruger stadig min fra dengang jeg havde internet via telefonen,
>selv om det er ca 5 år siden jeg skiftede til webspeed, og har ikke

Tak for jeres svar:
Årsagen til at jeg ønsker at flytte min mail fra TDC er at jeg der har
et netbasisabonnement. Og der kan man kun have 10
mb mails liggende.
Derimod har Dansk Kabel TV 250 mb på deres abonnement.
Men jeg vil gerne beholde min mailadresse.

Fra : J.K.Arning

Dato : 08-09-07 13:22

On 08 Sep 2007 11:29:43 GMT, Tom Lund <tomlund@mail.dk> wrote:

> [...]
>mb mails liggende.
>Derimod har Dansk Kabel TV 250 mb på deres abonnement.
>Men jeg vil gerne beholde min mailadresse.

Det kan du ikke.

Din TDC mail er oprettet under et domæne som tilhører TDC og pejer ind
på TDC`s mailserver, derfor kan du ikke bare skifte udbyder og så få
oprettet den samme adresse der. En mailadresse er ikke noget man bare
flytter rundt på medmindre man ejer domænet.

Gør det at du oprettet dig en mailadresse et sted der er uafhængigt af
din internet udbyder, f.eks. hos gmail eller køb dit eget domæne så er
du en gang for alle uafhængig og kan skifte internet udbyder som du
vil.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-09-07 22:44

"J.K.Arning" <spam@arning.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> oprettet den samme adresse der. En mailadresse er ikke noget man bare
> flytter rundt på medmindre man ejer domænet.

Lige i det her tilfælde er det dog således, at Dansk Kabel Tv bruger
nøjagtig den samme server/domæne, da de ejes af TDC, så der er ikke noget
problem med at komme ind på mailserveren.

Enig!

Kurt

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-09-07 22:43

> [...]
> mb mails liggende.
> Derimod har Dansk Kabel TV 250 mb på deres abonnement.
> Men jeg vil gerne beholde min mailadresse.

Hvis du er bredbåndskunde hos tdc har du også 250 mb hos dem.
http://tdconline.dk/publish.php?id=10672

Hos Dansk kabel Tv får du i øvrigt:
1 netbasis abb. hos TDC!!
Så det er samme vilkår. Det ved jeg tilfældigvis fordi jeg selv er kunde hos
Dansk kabel TV.

Dengang da rude konge var knægt, talte jeg med tdc om muligheden for at
flytte en mailadresse. Det er helt og aldeles umuligt. Jeg kender mange som
efterfølgende har prøvet det, også ved netop at skifte fra TDC til Dansk
kabel TV. Nej, nej og atter nej.
Dengang sagde man også, at hvis man opsagde sit abb. ville mailadressen
normalt forsvinde efter ca. 6 mdr uden trafik, hvorefter man kunne være
heldig at man så kunne registrere sig igen.
Det er aldrig lykkedes for nogen af dem jeg kender. Noget tyder på, at de
ikke frigiver/sletter så den kan genbruges.
4 år efter at jeg havde en emailadresse hos telia, kunne jeg stadig hente
mails fra den!
Som andre påpeger, kan du formentlig fortsætte med din gamle adresse uden
problemer. Det er vel et gratis abb. du har, og da du nu vil koble op via
Dansk kabel tv, er du så heldig, at det er nøjagtig den samme server der
bruges, så du indtaster bare dine gamle oplysninger om kodeord osv. og så
vil det formentlig virke i lang tid fremover. Du bør dog registrere dig med
en ny email via det registreringsbevis, som du får hos dansk kabel tv, så du
er sikker på altid at have en virkende mail adresse. Dernæst kan jeg også
anbefale, at du oprettet f.eks. en gmail adresse, som du vil kunne beholde i
al evighed, uanset hvilken udbyder du har. Den kan også videresende til
f.eks. din mailadresse hos Dansk kabel TV.

Kurt

Fra : Bjarne Chr

Dato : 08-09-07 12:31

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg bruger stadig min fra dengang jeg havde internet via telefonen,
> selv om det er ca 5 år siden jeg skiftede til webspeed, og har ikke

Heller ikke her, jeg har "bare" sat min æld gamle TDC mail til at
videresende al mail til min webspeed. adresse.
--
venlig hilsen
Bc