Hvad er ACHI-mode (harddisk)
Fra : Sven

Dato : 07-09-07 23:34

Hej.jeg sidder her og er ved at skulle installere Windows XP Pro på min nye
PC. I BIOS kan jeg vælge "standard", "RAID", og "ACHI". Jeg ved godt hvad
RAID er, men hvad er ACHI? Er det noget, som det kan betale sig at købe et
floppy drev for? Der skal åbenbart indlæses en driver under Windowsinstall,
for at den kan se harddisken under installation, og jeg ejer ikke et
floppy-drev. Hvis det er i småtingafdelingen performancemæssigt set,
installerer jeg den bare almindeligt, men er det noget med kød på, så vil
jeg da investere i et floppydrev.

Sven

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 07-09-07 23:40

http://en.wikipedia.org/wiki/Advanced_Host_Controller_Interface

--
Bjarke Andersen

Fra : penta@panto.com

Dato : 08-09-07 07:31

"Sven" <nogen@med.ca> skrev i en meddelelse

> Der skal åbenbart indlæses en driver under Windowsinstall, for at den kan
> se harddisken under installation, og jeg ejer ikke et floppy-drev.

Hvis driveren til din SATA controller ikke er kendt af din XP-installations
CD, så skal du bruge en driver på en diskette.
Det er den oldnordiske måde. Man kan ikke have driveren på CD og heller ikke
på USB-nøgle. Det skal være floppy. (Tak Microsoft!!)
Hvis motherboard er ASUS plejer XP dog at lade sig installere uden videre.

Køb eller lån et usb-floppydrev. Så er du igang.

/tomov

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 08-09-07 10:28

> [...]

> floppy-drev. Hvis det er i småtingafdelingen performancemæssigt set,
> installerer jeg den bare almindeligt, men er det noget med kød på, så

Slipstream driveren ind på en ny installations CD.

--
Bjarke Andersen

Fra : penta@panto.com

Dato : 08-09-07 12:14

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Sven" <nogen@med.ca> crashed Echelon writing
>
> Slipstream driveren ind på en ny installations CD.

Jeg tror ikke at man er klar til at slipstreame, hvis man lige har spurgt
som spørgeren gør.
Det er ikke helt enkelt vel?

;-p
tomov

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 08-09-07 12:25

<penta@panto.com> crashed Echelon writing

> Jeg tror ikke at man er klar til at slipstreame, hvis man lige har
> spurgt som spørgeren gør.
> Det er ikke helt enkelt vel?

Der findes programmer som gør det enkelt, men det kræver man sætter sig ind
i programmerne, men nu hvor spørger har svaret kan han jo så væbne sig med
en bedre teknisk vidende ven og bede ham om at lave slipstreamingen for
ham.

--
Bjarke Andersen

Fra : ai

Dato : 08-09-07 10:38

køb et floppydrev til USB,
for eks: Sony 2x speed floppy disk drive, MPF88E-UA
ca Kr. 200
//ani

Fra : Per Nielsen

Dato : 08-09-07 11:13

Hvis du har en genbrugsplads i nærheden (og alligevel kommer forbi), kan man
ofte finde ældre PC'er, hvor floppydrevet ikke fejler noget.

Fra : Sven

Dato : 08-09-07 23:26

> Hvis du har en genbrugsplads i nærheden (og alligevel kommer forbi), kan
> man ofte finde ældre PC'er, hvor floppydrevet ikke fejler noget.

Hehe, god ide. jeg "købte" et floppy-drev i dag for en Carlsberg Og det
virker!

Sven

Fra : Per Nielsen

Dato : 09-09-07 07:37

Sven wrote:
> Hehe, god ide. jeg "købte" et floppy-drev i dag for en Carlsberg
> Og det virker!

Sådan!