Hvilken printer til kontorbrug?
Fra : Jørn Andersen

Dato : 06-09-07 02:28

Hej,

Vi har en ældre HP4000 på kontoret til en mindre forening, som muligvis
er ved at nærme sig udskiftningstid.

Den har kørt stabilt og er nogenlunde billig i toner. Men den er hverken
voldsomt hurtig og opløsningen er vel også under dagens standard, så
fremfor at ofre service på den overvejer vi at udskifte.

Jeg har ligget lidt på efterfølgerne i samme serie, fx HP LaserJet
4250n.
<url: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=381681>

Så et par spørgsmål:
Hvis forbruget er 2-4.000 sider om måneden (i perioder mere) er det så
et fornuftigt køb - eller er det overkill?
Holder den samme driftssikkerhed som de gamle 4000 (vi har haft dem
stående på mit tidligere arbejde i årevis uden større problemer)?
Hvorfor er toneren betydeligt dyrere?
Hvad betyder det, når der står "Storbritannien" efter typenavn på den
pågældende side?

Er der nogen der har erfaringer med 2400-serien i f.t.
driftsikkerhed/økonomi - eller skal man over i noget andet end HP?

Ja, det er lidt spørgsmål ud i det blå, men vi har ikke købt printer i
mange år, så ...

På forhånd tak for input.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 06-09-07 19:18

Hej!

Jørn Andersen wrote:
> Er der nogen der har erfaringer med 2400-serien i f.t.
> driftsikkerhed/økonomi - eller skal man over i noget andet end HP?

På arbejdet har vi kun Brother laserprintere (i 2-4 kkr. klassen) og vi er
_rigtig_ tilfredse med dem. Tonerne er billige og der er generelt aldrig
problemer med dem (såsom papirfejl).

Jeg ville købe en Brother laserprinter hvis jeg var dig. HPs storhedstid i
printerverden er ovre :)

Vælg en Brother laserprinter som kan klare de "store" 7000 siders tonere og ikke
de små t. 3500 sider. Økonomien pr. side er bedre...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 06-09-07 19:24

Hej!

Kan da lige nævne en HL-5270 som eksempel. Vi valgte den med
ethernet-tilslutning og den kører rigtig godt.

Vi har dog ikke købt nogen i nyere tid, så der er måske nok noget smartere og
billigere fra Brother idag :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader