Andet multimedie
bentjuul 3670
CR2 Canon har gjort det igen
Fra : CanonBonke

Dato : 07-09-07 17:35

Med eos 40d har Canon opfundet endnu et CR2-format, som
rawbehandleren i CS3 ikke kan læse. Jeg har seneste opdatering og
kan ikke finde hverken plug in eller andet der nytter. Nogen
forslag?
mvh Knud

Fra : Asboe

Dato : 08-09-07 03:53

CanonBonke skrev i <46e17dc1$0$93827$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

>Med eos 40d har Canon opfundet endnu et CR2-format, som
>rawbehandleren i CS3 ikke kan læse. Jeg har seneste opdatering og
>kan ikke finde hverken plug in eller andet der nytter. Nogen
>forslag?

Venter på at Adobe opdatere deres Camera RAW! Når du bruger deres
software, skal du klantre dem for ikke at være hurtigere.
Her ser du hvilke kameraer, der på nuværende tidspunkt er
understøttet:
http://www.adobe.com/products/photoshop/cameraraw.html

--
Hilsen Asboe
Navnet i e-mail adressen er spejlvendt!

Fra : CanonBonke

Dato : 08-09-07 16:55

> [...]
| software, skal du klantre dem for ikke at være hurtigere.
| Her ser du hvilke kameraer, der på nuværende tidspunkt er

Ja, man må væbne sig med tålmodighed, måske skulle man helt gå
over til en anden raw-fremkalder.
Tak for link, der kigger jeg jævnligt.
mvh Knud

Fra : Anders Houmark

Dato : 08-09-07 20:47

"CanonBonke" <knud@wedebo.dk> skrev i meddelelsen

> deres
> |

> Ja, man må væbne sig med tålmodighed, måske skulle man helt gå
> over til en anden raw-fremkalder.
> Tak for link, der kigger jeg jævnligt.
> mvh Knud

Canon DPP kan anbefales.

Mvh Anders

Fra : CanonBonke

Dato : 09-09-07 06:57

| Canon DPP kan anbefales.
|
| Mvh Anders

Ja, jeg er ved at studere den, fik den godt nok sammen med eos
40d. Men jeg synes det er så smart med "Recovery" funktionen i
CS3. Og samtidig har jeg 70000 billeder fra eos 300d og eos 350d
i ordnede mapper, som er behandlet via Photoshop, og der kommer
stadig flere. Det er en lille smule forvirrende.
mvh Knud

Fra : Asboe

Dato : 14-09-07 16:45

CanonBonke skrev i <46e17dc1$0$93827$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

6 dage skulle du vente .... Camera Raw 4.2 update:

http://www.adobe.com/downloads/updates/

Fra : CanonBonke

Dato : 15-09-07 07:54

| 6 dage skulle du vente .... Camera Raw 4.2 update:
|
| http://www.adobe.com/downloads/updates/
|

| --
| Hilsen Asboe

Ja, tak Asboe. Min hentede den automatisk her til morgen, dejligt
igen kun at bruge et program
mvh Knud

Fra : CanonBonke

Dato : 23-09-07 04:47

"Asboe" <bo@eobsa.net> skrev i en meddelelse
| CanonBonke skrev i
<46e17dc1$0$93827$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

| 6 dage skulle du vente .... Camera Raw 4.2 update:

> [...]

For at blive i tråden: I går tog jeg 400 billeder af nogle jævnt
uinteressante heste, og det syntes jeg var en god anledning til
at afprøve sRAW-formatet, som ifølge manualen er RAW i mindre
format.
Den klarer CS3 altså bare ikke endnu, så der må altså være en
forskel udover størrelsen
Bare til orientering
mvh Knud