Peberdrue?
Fra : iSteen

Dato : 05-09-07 20:59

Hej
Fik i kantinen på jobbet, som sædvanligt en fremragende salat i dag.
Masser at vælge imellem, blandt andet noget jeg ikke havde smagt før.
Jeg stak hovedet ud i køkkenet, og spurgte hvad de røde tingester var
for noget: De var på størrelse med et jordbær, men skåret midt over.
De var både lidt søde, og lidt stærke - lidt som jalapenos - men langt
fra samme styrke.
En flink dame mente de hed peberdrue eller peberdrew(?).
De var syltede...

Nogen der kender dem - for dem må jeg da prøve at få fat i?

Har ikke kunnet finde syltede jalapenos i butikkerne, nogen der ved
hvor jeg skal kigge?

Fra : Kim Schulz

Dato : 05-09-07 21:17

On Wed, 05 Sep 2007 12:59:16 -0700
iSteen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Nogen der kender dem - for dem må jeg da prøve at få fat i?
>
> Har ikke kunnet finde syltede jalapenos i butikkerne, nogen der ved

Gætter på at det er PEPPADEW (http://www.peppadew.com/) der tænkes på.
De smager ganske fortræffeligt og er en syltet mild chili fra syd
afrika. Dette er et meget branded mærke, men den findes også i mindre
kendte og billigere udgaver. F.eks. sælger netto nogle gange et
lignende produkt som hedder Cherry-pepper.

--
Kim Schulz | Blog: http://www.schulz.dk/
Email: Kim@schulz.dk | Work: http://www.devteam.dk/

Fra : morten.b.johansen@gm~

Dato : 06-09-07 13:38

On Sep 5, 10:17 pm, Kim Schulz <k...@schulz.dk> wrote:

> [...]
> kendte og billigere udgaver. F.eks. sælger netto nogle gange et
> lignende produkt som hedder Cherry-pepper.

og peppadew fåes i Irma! og ja de smager super lækkert! :)

Mvh
Morten

Fra : Kim Schulz

Dato : 06-09-07 17:23

On Thu, 06 Sep 2007 05:38:19 -0700
"morten.b.johansen@gmail.com" <morten.b.johansen@gmail.com> wrote:

> og peppadew fåes i Irma! og ja de smager super lækkert! :)
>
> Mvh
> Morten

Super Spar har dem også ofte.