Problemer med Logitech mus
Fra : Mette & Steinar

Dato : 10-07-01 10:14

Jeg har 2 computere, og på den ene bruger jeg en Logitech Cordless Mouseman
Wheel. På den anden bruger jeg en Logitech Cordless Wheel Mouse. Lige
pludselig er de begyndt at "forstyrre" hinanden, så når den ene mus bliver
brugt, "fryser" den anden.

Er det muligt at skifte kanal på den ene af dem ? Jeg har forsøgt at trykke
på "tilslut" under fanebladet "trådløs" i kontrolcenteret version 9.28, men
den skriver bare "tryk på knappen kanal/tilslut". Kan man ikke vælge en
anden kanal ?

På forhånd tak for svar/hjælp

Fra : Jacob Rasmussen

Dato : 10-07-01 11:19

Mette & Steinar wrote:

> [...]
> Wheel. På den anden bruger jeg en Logitech Cordless Wheel Mouse. Lige
> pludselig er de begyndt at "forstyrre" hinanden, så når den ene mus bliver

Jeg har haft samme problem og fandt løsningen beskrevet på Logitechs
hjemmeside. I korte træk går det ud på følgende:

-Luk den ene PC ned.
-Hold "connect" knappen nede på den tændte PC's modtagerbox i ca. 15
sekunder og lad den køre i en time, uden at den anden startes.
-Luk ned, og gør det samme med den anden PC.

På denne måde bliver forbindelsen kalibreret eller noget lignende. Husk
også at lade modtager stå tæt på musen, og uden for mange ting imellem.

MVH Jacob

Fra : peter-nt

Dato : 10-07-01 17:29

Min kollega og jeg havde samme problem, og logitech´s "løsning" hjalp ikke,
det gjorde det derimod, da jeg flyttede min "modtagerdel" tæt på min mus, og
imellem kollegaens mus/modtager og min egen mus
mvh peter-nt