Spørgsmål om omplacering
Fra : Kate

Dato : 06-09-07 22:06

Ja, jeg ved godt der er muligheder for at sætte en kat på vildkat.
Faktisk har bemeldte kat været der før, men blev hjemme.

Nej, det jeg vil høre jer om er hvordan i tror chancerne for en alt for
tyk, atypisk abysinierpige på 7½ år, er for at få et nyt hjem?

Doughnut er den lille dame der, igen, er tale om. Jeg ved ikke helt
hvordan jeg skal takle den situation, som opstår oftere og oftere.
Kræet er en sød kat, hun er dog ikke så klistret som aby'er normalt er,
men hendes sammenstød med drengene bliver oftere og voldsommere.
Faktisk har hu n tit haft sammenstød med Mowgli, men de ligner
egentligt mere mobning fra hans side og jeg kan generelt stoppe
balladen. Problemerne opstår rigtigt for alvor når hun har sammenstød
med Lante. De fleste dage er hun nærmest forelsket i ham, men
indimellem sker der noget som jeg ikke forstår og så bliver balladen
virkeligt voldsom. Her til aften har jeg skilt dem ad, så hun er her i
stuen med mig og drengene er i resten af huset. Hvergang hun ser en af
dem begynder hun at pibe og hvæse og knurre. Jeg måtte ud og slille dem
ad i haven og siden er hun helt fra den. Jeg ved godt at balladen
mellem hendes og Lante altid opstår i haven, hvor det, når Mowgli er
indvolveret, kan opstå inde som ude.

Jeg synes bare ikke situationen er god for hende, men på den anden side
er jeg jo kommet til at holde så meget af hende at jeg bliver virkeligt
ked af tanken om at skille mig af med hende..... øvvvv. Men hendes
hendes velfærd må jo trods alt gå forud for min.

Så altså, tror i der er en reel chance for at skaffe et godt blivende
hjem til en kat i den alder?

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Sabina H.

Dato : 06-09-07 22:48

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> wrote in message

> Så altså, tror i der er en reel chance for at skaffe et godt blivende
> hjem til en kat i den alder?

jeg svarer ud fra den formodning at du har haft hende ved doktor dyr, og
udelukket infektioner og andre helbredsmæssige problemer der kan skabe
forvirring i hendes hoved....

med det i baghovedet... så ja, jeg tror sagtens du kan finde et godt og
blivende hjem til hende, men jeg tror du først objektivt skal se på hvad du
føler hun har brug for... har hun brug for andre katte? har hun brug for et
menneske med meget tid? har hun brug for meget plads? må der være børn, og
så videre og så videre.... alle disse svære spørgsmål kan godt tage lidt tid
at få besvaret, men jeg tror det er vigtigt for hende at du gør dig nogle
alvorlige overvejelser i henhold til hvor du tror hun vil trives bedst....

men når det er sagt, så er det bare at klø på....
der er masser af gode hjem derude til "specielle" katte*G* har selv en
omplaceret en af slagsen ;)
--
Knus,
Sabina

Fra : Kate

Dato : 07-09-07 19:28

"Sabina H." <sabina@mandezonen.dk> wrote in

> [...]
> dyr, og udelukket infektioner og andre helbredsmæssige problemer
> der kan skabe forvirring i hendes hoved....

Ja, de har alle 3 fået et sundhedstjek for ca 3 uger siden og det
eneste dyrlægen har at bemærke var hendes vægt.

> [...]
> besvaret, men jeg tror det er vigtigt for hende at du gør dig
> nogle alvorlige overvejelser i henhold til hvor du tror hun vil

Ja, du har ret. Der er visse ting jeg er helt overbevist om. Hvis hun
ikke skal bleive her, så skal hun bestemt ikke ud til et hjem med andre
katte. Det er det der er hendes største problem, at forholde sig til
andre katte.

Min helt klare følelse er faktisk at hun ville trives allerbedst hos en
enlig mand uden børn og andre husdyr Det er måske sværere at finde
en en enlig kvinde. Jeg ved reelt ikke hvordan hun ville trives med
børn for det har jeg ikke selv, og det er ikke mange børn der kommer
her.

Så der bliver tænkt mange tanker. Nu har jeg foreløbig besluttet at hun
må blive inde efter mørkets frembrud og ikke være ude når døren er
lukket. Jeg vil i første omgang se om det kan gøre noget. Jeg har jo
naturligvis haft det skidt i nat og i dag på arbejdet over det, for jeg
forstår ikke hvad der tricker det totalt voldsomme udbrud.
Der har hele tiden være "noget" mellem hende og Mowgli, men det
begrænser sig alligevel til hvad jeg vil betegne som mobning, men når
det går galt mellem Doughnut og Lante er det helt anderledes voldsomt
og de kan helt tydeligt ikke stoppe det selv, det går simpelthen
overgevind i de situationer. Samtidig er jeg jo noget forundret, for
til hverdag virker hun nærmest forelsket i ham og kan ofte ikke komme
tæt nok på ham og præsenterer gerne mave for ham, hvilket hun aldrig
gøt for hverken mig eller Mowgli.

> men når det er sagt, så er det bare at klø på....
> der er masser af gode hjem derude til "specielle" katte*G* har
> selv en omplaceret en af slagsen ;)

Jeg ville jo heller ikke selv være bange for at tage en voksen kat ind,
hvilket både Lante og Doughnut jo er beviser på. De var hhv 2 og 3 år
gamle da jeg fik dem, men ofte hører jeg folk sige at hvis de skal have
et dyr må det da ikke være over 1 år og helst skal de være heæt små.

Nå, jeg slår lige lidt koldt vand i blodet mht omplacering, men det
ligger mig ikke så fjernt, selvom jeg jo var temmeligt oprevet i går
over al det ballade. Essensen er jo stadig at Doughnuts velfærd går
forud for min.

Fra : Sabina H.

Dato : 07-09-07 21:57

> "Sabina H." <sabina@mandezonen.dk> wrote in

> Ja, de har alle 3 fået et sundhedstjek for ca 3 uger siden og det
> eneste dyrlægen har at bemærke var hendes vægt.

tilgiv mig hvis jeg spørger dumt, men gik du specifikt ind og snakkede med
dyrlægen om hendes problemer? eller var det bare et generelt sundhedstjek...
der kan jo sagtens være helbredsmæssige problemer som opstår under tumlen
feks, eller hormonelle problemer også.....

> [...]
> en en enlig kvinde. Jeg ved reelt ikke hvordan hun ville trives med
> børn for det har jeg ikke selv, og det er ikke mange børn der kommer

hvorfor tror du det er sværere at finde en enlig kvinde??
min erfaring siger mig nemlig at enlige kvinder er mere tilbøjelige til at
ville have kæledyr, end enlige mænd*G*

> [...]
> til hverdag virker hun nærmest forelsket i ham og kan ofte ikke komme
> tæt nok på ham og præsenterer gerne mave for ham, hvilket hun aldrig

lige præcis det du beskriver her, får mig til at tænke på
helbredsproblemer.... feks smerter opstået ved forkerte bevægelser, som hun
så forbinder med de andre eller noget...

> [...]
> gamle da jeg fik dem, men ofte hører jeg folk sige at hvis de skal have
> et dyr må det da ikke være over 1 år og helst skal de være heæt små.

jeg tror på at de rette mennesker er derude... også dem der gerne vil hjælpe
en moden sjæl ;)
da jeg var yngere og havde en mere naiv tilgang til katte, hørte jeg også
ofte det du beskriver her (dermed ikke sagt at du er yngere eller naiv,
misforstå endelig ikke*G*) men jeg tror det er lidt sådan at man afspejler
det man tror... hvis du tror på at de fleste vil have unge dyr, så vil det
også være din oplevelse...
tro på at der også findes mennesker som dig der gerne tager en omplaceret
kat til sig...

klart!

--
Knus,
Sabina

Fra : Kate

Dato : 08-09-07 09:34

> [...]
> generelt sundhedstjek... der kan jo sagtens være helbredsmæssige
> problemer som opstår under tumlen feks, eller hormonelle problemer

Indrømmetdet var generelt sundhedstjek, mn jeg mener nu heller ikke hun
går rundt og har det dårligt på den måde.
Faktisk talte jeg længe med min mor, hvorfra Doughnut jo kommer, om at
en af hendes aby'er også fik større og større problemer med de andre
katte. Her opstod problemerne når der var andre katte i syne. Så nu
tænker jeg på om det er hvis der går en fremmed kat udenfor hegnet at
deres komflikter opstår. Derfor kommer hun nu ikke ud om aftenen mere,
så ser vi om der sker noget.
Hormonelle ting burde der vel ikke være, jeg mener hun blev
steriliseret før jeg fik hende, så det er vel ca 5 år siden nu, jeg har
haft hende i 4 år.

> hvorfor tror du det er sværere at finde en enlig kvinde??
> min erfaring siger mig nemlig at enlige kvinder er mere
> tilbøjelige til at ville have kæledyr, end enlige mænd*G*

Ja, der faldt et d ud under transmissionen, for det var lige det jeg
mente, at det ville være nemmere at finde en enlig kvinde, som ønskede
en kat end en enlig mand.

> lige præcis det du beskriver her, får mig til at tænke på
> helbredsproblemer.... feks smerter opstået ved forkerte
> bevægelser, som hun så forbinder med de andre eller noget...

Nej, det tror jeg så slet ikke på, men den jeg vendte med min mor
omkring fremmede katte, der får dem til at gå amok, tror jeg på. Mowgli
og Lante kan også tage nogle ture, specielt om aftenen, men de bliver
bare aldrig så voldsomme som dem Doughnut bliver blandet ind i.

> [...]
> fleste vil have unge dyr, så vil det også være din oplevelse...
> tro på at der også findes mennesker som dig der gerne tager en

Det kan godt være du har ret. Indrømmet, vildkat har jo bevist sit værd
adskillige gange, og det er da også der jeg vil annoncere hende igen,
hvis det bliver beslutningen. Hun kommer ikke på internat, som en af
mine kolleger foreslog. Ikke på vilkår! Hun bliver her til enten hun
dør eller jeg kan finde hende et godt hjem.

> klart!

Ja, for selv om jeg nu prøver den taktik med at holde hende inde efter
mørkets frembrud, så er jeg jo stadig lidt i tvivl om hun skal blive
her. Puha, det er svært når man nu holder så meget af kræet