levetid
Fra : majbrit nielsen

Dato : 05-09-07 17:25

jeg her snakket med gusens læge i dag..
og han siger at katte med sukkersyge for det meste kun lever få år.
total nedtur troede lige vi skulle blive gamle samme..snøft snøft
er det nogen af jer der kender til andet..?
ellers har han det fint, han er da begyndt at sove hos mig igen,og lege
med sin lillesøster...
med vi slogs stadig med hans blodsukker..

Med venlig hilsen
majbrit nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-09-07 18:18

majbrit nielsen wrote:
> [...]
> ellers har han det fint, han er da begyndt at sove hos mig
> igen,og lege med sin lillesøster...
> med vi slogs stadig med hans blodsukker..

Kære Majbrit.

Lad mig sige det på den måde, at nu ved jeg jo ikke hvor gammel
Gusen er, for diabetes 1 rammer sædvanligvis katte over 7 år. Derfor
tror jeg, at du skal gemme bekymringerne væk, og i stedet glæde dig
over hver eneste dag du har ham. Jeg tror ikke, at man kan sætte
forventet levetid på katte med insulinkrævende diabetes. Jeg mistede
jo, som du ved min Mivser sidste år på grund af den sygdom, men har
var 10 år og ifølge dyrlægen for gammel til at påbegynde
insulinbehandling, da han var meget syg.

At blive gamle sammen med vores dyr vil vi jo gerne allesammen, også
jeg, men den dag man køber et kæledyr, køber man jo samtidig sorg
fordi deres levetid er meget begrænset i forhold til menneskets
levetid.

Jeg tror at du skal nyde hver dag sammen med ham, og ikke tage
sorgen på forskud. Det kan jo være, at han er så stærk at han kan
blive her meget længe endnu - hvem ved ?

Jeg ønsker alt godt for både dig og ham.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : majbrit nielsen

Dato : 05-09-07 19:20

> [...]
> blive her meget længe endnu - hvem ved ?
>
> Jeg ønsker alt godt for både dig og ham.

hej tove..
mange tak for dit svar.
gusen er kun lige blevet 4 år...
med han sage at insulinen gør skade og derfor kan han ikke leve længe
men det er rigtigt.. man skal nyde hvert minut og det gør vi også..

Fra : Hanne L

Dato : 05-09-07 21:34

Hej Majbrit,

> [...]
> total nedtur troede lige vi skulle blive gamle samme..snøft snøft
> er det nogen af jer der kender til andet..?

Vores Daisy levede 5 år efter at have fået konstateret sukkersyge. Hun
var 15 år, da hun måtte herfra i foråret.

Held og lykke med Gusen
Hanne
- Tøm kattebakken ved privat svar