ny kat
Fra : mona langvold

Dato : 05-09-07 15:25

Vi har en syv år gammel steriliseret skovkat som vi er meget glade for
og har nu fået en ny kat, en kastreret hellig burma som er 4 mnd.
gammel.Vi har haft den i 1 1/2 måned.
Den er meget legesyg og vil lege med skovkatten som hvæser og knurrer og
går sin vej.
Jeg er meget i tvivl om vi skal beholde den nye kat, eller om vi kan
gøre noget for at den gamle vil acceptere den nye.
Jeg har sprøjtet med feliway spray og kæler og snakker meget med den
gamle kat, de to katte sover hver for sig om natten, men den ver blevet
sur og lidt stresset
har du et godt råd?

Venlig hilsen Mona

Med venlig hilsen
mona
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-09-07 15:43

mona langvold wrote:
> [...]
> Jeg har sprøjtet med feliway spray og kæler og snakker meget med
> den gamle kat, de to katte sover hver for sig om natten, men den

Hej Mona.

Mit bedste bud er "giv tid giv tid". Vi havde det samme med vores
kastrerede hankat, da vi fik Mini som killing. Han hvæsede også ad
hende til at begynde med, men efterhånden akcepterede han at hun
også skulle være her.

Nu skal dertil siges at den lille var i "forsvarspositur" når han
nærmede sig, så han gav hende vel bare et hvæs på mistanke

Jeg er overbevist om, at han vil falde lidt mere til ro som tiden
går, og hvis han ikke ligefrem overfalder den lille, er der ingen
grund til bekymring. Han mener det sikkert ikke så slemt som det
lyder, men om de nogensinde kommer til at sove samme sted, er en
helt anden sag. Det gjorde vores ikke selv om de lærte at tolerere
hinanden 100%, men Mini gik rastløst rundt og ledte efter ham, da
han 10 år gammel måtte aflives på grund af sygdom, så noget indtryk
må han da have gjort på hende.

P.S. Jeg har dog oplevet nogle enkelte gange at de begge sov i
fodenden af vores seng, et lille stykke fra hinanden, så helt galt
var det da ikke.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats