Fortelt rens?
Fra : Vittrup

Dato : 06-09-07 09:06

Vores fortelt trænger til lidt plet-vask efter det har stået under nogle
træer. Hvad bruger man?

Søren

Fra : Sten Bo

Dato : 06-09-07 10:59

"Vittrup" <FJERNvittrup@audio-link.dk> skrev i en meddelelse
> Vores fortelt trænger til lidt plet-vask efter det har stået under nogle
> træer. Hvad bruger man?
>
> Søren

Hej Søren.

Varmt vand haveslangen og en børste.

Plet vask = skjolder?

Skal du mere, sæbe osv. skal der måske imprægneres efterfølgende.

Men kik lidt på
http://www.isabella.net/dk/service/raadogvejledning/isabella-servicz.html

Fra : Sten Bo

Dato : 06-09-07 11:09

> [...]
>
> Varmt vand haveslangen og en børste.
>
> Plet vask = skjolder?
>
> Skal du mere, sæbe osv. skal der måske imprægneres efterfølgende.

Bortset fra det. Det er vel ikke Pinje harpiks?

I følge osv. næsten umuligt at fjerne helt. So vidt jeg ved er der ikke
anvisninger på Isabellas sider. hvilket vel fortæller en del. Jeg ringede
engang og spurgte om 123 ku ta stadset, hvilket blev benægtet. Blev udnævnt
til en prof. opgave.

F.eks http://www.teltvask.dk/ der siger, at der sommetider alligevel blir en
skygge tilbage.

Fra : Vittrup

Dato : 06-09-07 16:10

> [...]
> anvisninger på Isabellas sider. hvilket vel fortæller en del. Jeg ringede
> engang og spurgte om 123 ku ta stadset, hvilket blev benægtet. Blev

Teltet står under et egetræ og der er bare nogle steder det er blevet lidt
beskidt. Hvis man renser det med sæbe, skal man så altid imprægnere
bagefter - og hvad bruger man?

Fra : Sten Bo

Dato : 07-09-07 21:33

> Teltet står under et egetræ og der er bare nogle steder det er blevet lidt
> beskidt. Hvis man renser det med sæbe, skal man så altid imprægnere
> bagefter - og hvad bruger man?

Jeg har på clubvegne hvad gør vi, måttet "botanisere" lidt på området.

Ja det er nok bedst. Forhandlerne har noget egnet. = Silikone terpentin
baseret ! Følg anvisningerne på dunken. Vådt i vådt. Man siger indefra
fordi man går ud fra at taget udvendigt er mest beskidt og man ellers binder
skidtet i imprægneringen.

Det er nok smart at tjekke priserne.

Isabellas er selvfølgelig helt udmærket. Og ellers er der et lige så
udmærket produkt der hedder Fabsil fra Grangers der vistnok er Engelsk og
fås hos andre forhandlere. Også estimeret af dem der bruger det. Bl.a.
Teltvask på linket oppe.

Et gammelt rygte vil vide at http://www.dansoll.dk/dk/impraegnering.htm er
identisk med Isabellas, er underleverandør. Jeg har ingen ide om det fås
billigere under eget navn, men kender et sted hvor man engang selv kom med
emballagen og købte den fra tønden. Kunne dengang i altfald. Alternativet
var der da på spray. Men som jeg husker det var det ikke til ren
foræringspris! Bare bekvemt. http://www.mogensclausenogco.dk/ Både ham og
ham fra Teltvask er meget erfarne. Mange gode tips. Bla det her.

Altså en fidus fra teltvask. Man kan polere det terpentinbaserede middel op
på vinduerne hvis de er meget matte og skal ha en shine. Læg teltet på et
tæppe på et bord og gå i gang med bløde klude, en smule imprægnering og
meget knofedt. Sagt om Fabsil. Men da det andet også er terpentinbaseret,
formentlig samme sag.

God arbejdslyst - uanset om i bare skal ha en stor eller lille tur. Folk
"graduerer jo skidt og møg meget forskelligt.

Og så er det jo det at når man først har fået det rent et sted stikker det
andet så grimt i øjnene.

Tjek lige din timeløn og priserne på det der skal til og sammenlign med prof
prisen.

Omvend har godt selvgjort sin egen helt unikke tilfredsstillelse.

Bortset fra det. Husk vi taler vask. Ikke til kem rensning der kan være
meget hårdt ved teltet. Jeg må hellere komme med et firma mere så i ikke
tror jeg er forlovet med teltvask.
Hedder morsomt http://teltrens.dk/ men de vuggevasker i store flade kar.
Også estimeret, bruges af vores lokale forhandler - og venner med et
skadesfirma. Er helt ok. Anbefales da også engang som brugt af dem på
forespørgsel til Clausen helt ovre fra det det der land.

Ikke til ære for dig men måske er der andre der tænker på at det skal ha en
tur.

Mvh Sten

Fra : Vittrup

Dato : 08-09-07 15:07

Mange tak for din grundige hjælp, Sten!!

Søren
www.audiocompagniet.dk