Sådan skaber man tandlægeskræk
Fra : Carsten Overgaard

Dato : 07-09-07 11:52

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article335129.ece

Det kommer til at koste lidt at få junior til at besøge tandlægen igen.
Tandlægehøjskolen har vist stadig kurser.

Carsten Overgaard
http://www.secretprisonsforteens.dk (hemmelige fængsler for børn)
http://www.retsreformnu.dk (Nytænkning for landets skyld)
http://blog.myspace.com/covergaard3650

Fra : Iben Holst

Dato : 07-09-07 12:02

> Det kommer til at koste lidt at få junior til at besøge tandlægen igen.
> Tandlægehøjskolen har vist stadig kurser.

Du godeste *S* Ja jeg kan desværre ikke lade være med at trække på
smilebåndet, for det virker bare så langt ude at hun virkelig gav ham en
endefuld?!

Politi ligefrem - hm... den vej ville jeg nok ikke have gået, men masser af
ballade
ville jeg da i hvert fald have lavet for dén tandlæge. Men jeg tror nu
heller ikke at
jeg selv ville have siddet i venteværelset imens fremfor at sidde inde hos
barnet og
i hvert fald ville jeg have reageret promte da jeg hørte råb og skrig.

Iben

Fra : Jan Hvillum

Dato : 07-09-07 15:12

Iben Holst skrev:

> [...]
> barnet og
> i hvert fald ville jeg have reageret promte da jeg hørte råb og skrig.

Tjah, hvorfor ikke være hos poden, mens det hele foregår?

--
Jan Hvillum

Fra : bæ9

Dato : 07-09-07 18:46

Jan Hvillum wrote:

> Tjah, hvorfor ikke være hos poden, mens det hele foregår?

Ku der ikke ha gået en pædagog med fra brønehaven. det er pissedyrt at
ha ungerne i børnehave og lidt må man sku da ku forlange for de penge!!

Fra : H@nsen

Dato : 08-09-07 11:37

og det får du ikke nu syens du????

Fra : bæ9

Dato : 08-09-07 12:29

H@nsen wrote:
> "bæ9" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> og det får du ikke nu syens du????

de passer sku da bare ungerne og ikke en pind mere

Fra : H@nsen

Dato : 08-09-07 20:07

> de passer sku da bare ungerne og ikke en pind mere

ahh mon ikke de laver lidt mere end "bare" at passe ungerne

Fra : bæ9

Dato : 08-09-07 20:55

H@nsen wrote:
> "bæ9" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> ahh mon ikke de laver lidt mere end "bare" at passe ungerne

holder møder.....

drikker kaffe.....

står og hænger på legepladsen.....

fortsæt selv

Fra : Per Vadmand

Dato : 08-09-07 21:42

bæ9 wrote:

> holder møder.....
>
> drikker kaffe.....
>
> står og hænger på legepladsen.....
>
> fortsæt selv

Hvad "bare" er der ved at passe en flok børn?

Per V

--
Nu har den sure, gamle mand sørme skrevet en roman til! Læs om den her:
http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm

Fra : H@nsen

Dato : 08-09-07 23:00

> holder møder.....
>
> drikker kaffe.....
>
> står og hænger på legepladsen.....
>
> fortsæt selv

udarbejder og opfylder læreplaner, udarbejder og opfylder kontraktmål,
udarbejder og opfylder årsplaner, skriver indstillinger, taler med forældre,
tværfagligt samarbejde med sundhesplejersker, psykologer og talepædagoger,
opdaterer institutionens hjemmeside, udformer personalepolitik, apv,
børnemiljøvurderinger, lønsumstyring, budgetstyring regnskab, vagtplan,
ansætter personale, dokumentation i lange baner, mælkeregnskab, bestilling
af materialer, leder efter lånetøj til børn der ikke har udstyret i orden,
leder efter bortkomne sutsko, vanter, strømper, går på kurser og til
foredrag for at holde os opdateret osv. osv osv.

Fra : bæ9

Dato : 08-09-07 23:13

H@nsen wrote:

> [...]
> leder efter bortkomne sutsko, vanter, strømper, går på kurser og til
> foredrag for at holde os opdateret osv. osv osv.

ja - der ka du selv se - de er aldrig sammen med ungerne.....

tror faen de ikke ka ta med til tandlæge

Fra : H@nsen

Dato : 09-09-07 09:27

> ja - der ka du selv se - de er aldrig sammen med ungerne.....
>
> tror faen de ikke ka ta med til tandlæge

nemlig

Fra : Per Vadmand

Dato : 09-09-07 09:34

bæ9 wrote:

> ja - der ka du selv se - de er aldrig sammen med ungerne.....
>
> tror faen de ikke ka ta med til tandlæge

Måske skulle du passe dine unger selv, hvis du tror, det er så nemt. Din
platte nedgøring af en af de mest betroede og ansvarsfulde - og dårligst
lønnede - faggrupper i Danmark er ærligt talt pinlig. Det er holdninger som
din, der gør, at der er færre og færre, der vil være pædagoger, fordi det
bl.a. indebærer at blive pisset på af bedrevidende ignoranter.

Og hvad vil I egentlig stille op, alle I, der arbejder for meget til at have
tid til jeres børn, fordi der skal være råd til firehjulstrækker nummer to?
Hvad vil I gøre, når de lukker institutioinerne, fordi ingen gider passe
jeres børn og få utak og dårlig løn oven i købet?

Per V

Fra : ben9

Dato : 09-09-07 20:00

Per Vadmand wrote:

> Måske skulle du passe dine unger selv, hvis du tror, det er så nemt.

nånå - kommer du så og gir mig en check så jeg ka få samtalekøkken,
udekøkken, udebadeværelse og 4-hjulstrækker?

og hvem sku så lave alt de ting og hente dem i byggemarkedet. det er sku
da ikke alle håndværkere der gider arbejde sort i weekenden når der
render unger rundt

Din
> platte nedgøring af en af de mest betroede og ansvarsfulde - og dårligst
> lønnede - faggrupper i Danmark er ærligt talt pinlig.

rolig nu - de får da mere i løn end sosu-erne, ikk'?

Det er holdninger som
> din, der gør, at der er færre og færre, der vil være pædagoger, fordi det
> bl.a. indebærer at blive pisset på af bedrevidende ignoranter.

jeg pisser sku da ikke på dem, det ka jeg ikke for de er der jo aldrig

> Og hvad vil I egentlig stille op, alle I, der arbejder for meget til at have
> tid til jeres børn, fordi der skal være råd til firehjulstrækker nummer to?

hovhov - konen ka nøjes med en belingo eller andet til ungerne (kommunen
henter dem jo ikke om morgenen, vel?)

> Hvad vil I gøre, når de lukker institutioinerne, fordi ingen gider passe
> jeres børn og få utak og dårlig løn oven i købet?

årh - der er sku nok nogen der gider - og passe børn ka enhver sku da
finde ud af

Fra : ben9

Dato : 09-09-07 21:24

ben9 wrote:

> [...]
> henter dem jo ikke om morgenen, vel?)

> årh - der er sku nok nogen der gider - og passe børn ka enhver sku da

hmmm - der er gået 1,5 time - gu ve om han ga op allerede.......

--
---

Bæ9

Killfiltre er for tøsedrenge

Fra : Per Vadmand

Dato : 09-09-07 21:25

ben9 wrote:

> [...]
> (kommunen henter dem jo ikke om morgenen, vel?)

> årh - der er sku nok nogen der gider - og passe børn ka enhver sku da

Du er simpelthen for dum til, at jeg gider diskutere det emne med sig
yderligere.

Fra : ben9

Dato : 09-09-07 21:52

Per Vadmand wrote:
> ben9 wrote:

> Du er simpelthen for dum til, at jeg gider diskutere det emne med sig
> yderligere.

hehe

--
---

Fra : Brian K

Dato : 10-09-07 00:53

> [...]
> som din, der gør, at der er færre og færre, der vil være pædagoger, fordi
> det bl.a. indebærer at blive pisset på af bedrevidende ignoranter.

Der er ganske rigtigt nogle børnehaver, osv - der tager deres arbejde
seriøst - men personligt, så har jeg flyttet mine børn op til flere gange
fordi at jeg netop genkendte billedet med pædagoer der aldrig var på
legepladsen og hvis de enelig var, så var det med en smøg og en kop kaffe i
hånden (hvis man kom inden kl. 15.00).

Jeg gør det at jeg i barnets første par uger, kommer droppende forbi på
usedvanlige tidspunkter - og underligt nok så har jeg oplevet flere gange at
det billede jeg så når jeg kom kl. 16.00 - bestemt ikke var det samme
billede som jeg så hvis jeg kom kl. 11.00 eller kl 13.00.

Så.... jo.. der findes sikker masser af den som bæ9 beskriver og sikkert
også dem som tager deres arbejde alvorligt......

> [...]
> nummer to? Hvad vil I gøre, når de lukker institutioinerne, fordi ingen
> gider passe jeres børn og få utak og dårlig løn oven i købet?

Så det er altså kun dem som skal have en ny 4 hjuls trækker der sender deres
børn i instution?

Hvad med dem som sparer op til feks deres børns uddannelse, osv?

Eller mig som feks sender mine børn i insution i 5 timer om dagen (halv tids
arbejde) - jeg skal altså have råd til at i det mindste at betale huslejen,
osv - eller?

Mvh
Brian

Fra : Per Vadmand

Dato : 10-09-07 08:54

Brian K wrote:
> [...]
>
> Eller mig som feks sender mine børn i insution i 5 timer om dagen
> (halv tids arbejde) - jeg skal altså have råd til at i det mindste at

Hvis du havde læsr, hvad jeg skrev, i stedet for staks at gå i
forsvarsposition, så ville du se, at jeg argumenterer for, at man tager
pædagogernes arbejde lige så alvorligt, som man tager sit eget, og at
samfundet faktisk har BRUG for, at nogle mennesker lader sig uddanne og for
en i forhold til ansvaret ussel løn passer vores børn.

Hvad dine "observationer" angår, vil jeg blot sige, at man tit ser, hvad man
VIL se - og du og Bæ9 er tydeligt nok præget af mange års nedgørende
propaganda mod pædagoger, så I kun ser det, der bekræfter jeres fordomme.
Jewg har to børn og fem børnebørn og har også (ganske vist for 3o år
siden - og dengang var personalenormeringerne langt bedre end nu) selv
arbejdet i børneinstitutioner. Og jeg kan af de nok op imod 100
børneinstitutioner, jeg gennem hårene har haft med at gøre, kun delvis
genkende din beskrivelse fra to. Gad vide, hvor mange andre faggrupper, der
kan prale af en slendrianfrekvens på 2%?

Per v.