Checke om fil allerede findes.
Fra : Michael Tillgaard

Dato : 05-09-07 18:40

Jeg har en access database med filnavn og filbeskrivelse.
Jeg uploader fil med aspSmartUpload.
På side1.asp er følgende:
<FORM METHOD="POST" ENCTYPE="multipart/form-data"
ACTION="side2.asp?FotoalbumID=<%=(fotoalbum.Fields.Item("Fotoalbu
mID").Value)%>">
Skriv en passende kommentar til det billede du v&aelig;lger:<br
/>
<INPUT NAME="TEXT1" TYPE=text size="50">
<BR>
V&aelig;lg det billede der skal sendes:<br />
<INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE1" SIZE="50"><BR>
   <INPUT TYPE="SUBMIT" VALUE="Send billedet til fotoalbummet">
</FORM>
På side2.asp er følgende:
<%
' Variables
' *********
Dim mySmartUpload
Dim intCount

' Object creation
' ***************
Set mySmartUpload =
Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")
mySmartUpload.AllowedFilesList = "png,jpg,gif"
' Upload
' ******
mySmartUpload.CodePage = "utf-8"
mySmartUpload.Upload

Response.Write "File : "
Response.Write mySmartUpload.Files("FILE1").Filename & "<br>"
intCount = mySmartUpload.Save("/foto")
%>
Alt fungere sådan set fint nok. Jeg vil dog gerne sikre at filer
med samme navn ikke uploades. Hvordan gør jeg lige det?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael Tillgaard

Dato : 05-09-07 19:40

Michael Tillgaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Jeg har en access database med filnavn og filbeskrivelse.
> Jeg uploader fil med aspSmartUpload.
Klip

Fandt et andet smartupload script der checker fil navn, som virker.
Bla. med følgende:
Response.Write("Nombre de Archivo (objFile.FileName) = " &
objFile.FileName & "<br />")

Hvordan får jeg objFile.FileName ind i en form og i en value?

Fra : Jørn Andersen

Dato : 05-09-07 21:26

On 05 Sep 2007 18:39:35 GMT, Michael Tillgaard <post@bogkassen.dk>
wrote:

> [...]
>objFile.FileName & "<br />")
>
>Hvordan får jeg objFile.FileName ind i en form og i en value?

Det gør du ikke. Når folk uploader en fil, skal du checke serverside, om
der allerede eksisterer en fil med samme navn. Hvis der gør skal du lave
en fejlrutine, der håndterer den situation - fx omdøber filen og giver
bruger besked om nyt filnavn - eller beder bruger angive et andet navn.

Du kan ikke sammenligne clientside, medmindre du da sender hele listen
over filer med til klienten - og det ønsker du sikkert ikke

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Michael Tillgaard

Dato : 07-09-07 16:09

Klip

Måtte alligevel vende tilbage til udgangspunktet.
Bruger multipart/form-data form til at sende FILE1 til min upload.asp.
Vil så gerne checke om filen allerede findes.
<%
' Variables
' *********
Dim mySmartUpload
Dim intCount

' Object creation
' ***************
Set mySmartUpload = Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")
mySmartUpload.AllowedFilesList = "png,jpg"
' Check if file exisits
' ******
If (mysmartUpload.FileExists(Server.MapPath("/foto" &
mySmartUpload.Files("FILE1").Filename & ""))) then
Response.Write("Filen findes allerede")
Else

' Upload
' ******