IE status linie
Fra : Jørgen Olesen

Dato : 05-09-07 16:29

Kan det ikke lade sig gøre at fjerne teksten nederst til venstre
i status linien i browseren med noget kode på ens webside.
(Den der fremkommer når man peger peger på et link)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Per Rasmussen

Dato : 05-09-07 16:33

Jørgen Olesen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Kan det ikke lade sig gøre at fjerne teksten nederst til
venstre
> i status linien i browseren med noget kode på ens webside.
> (Den der fremkommer når man peger peger på et link)

Hvorfor det.

Lad folk selv bestemme om de vil have statuslinien på

PerR

Fra : Michael Zedeler

Dato : 05-09-07 16:45

Jørgen Olesen wrote:
> Kan det ikke lade sig gøre at fjerne teksten nederst til venstre
> i status linien i browseren med noget kode på ens webside.
> (Den der fremkommer når man peger peger på et link)

Jeg har aldrig oplevet at det var rart eller brugbart når hjemmesider
har opført sig sådan, men hvis du virkelig vil, så spørg i en html-gruppe.

Mvh. Michael.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 05-09-07 21:21

On Wed, 05 Sep 2007 17:44:58 +0200, Michael Zedeler <michael@zedeler.dk>
wrote:

>Jeg har aldrig oplevet at det var rart eller brugbart når hjemmesider
>har opført sig sådan

Helt 110% enig - det er virkelig irriterende, hvis man ikke kan få
statusmeddelelser i sin browser.

>men hvis du virkelig vil, så spørg i en html-gruppe.

Eller måske snarere i en J(ava)Script-gruppe:
dk.edb.internet.webdesign.clientside

- hvilket også betyder, at man (heldigivs) ikke kan skjule den mere, end
at folk kan slå deres JScript fra.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 05-09-07 16:58

> (Den der fremkommer når man peger peger på et link)

Den skal være der! Basta!
Jeg føler mig ikke tryg ved at klikke på et link, hvis ikke jeg kan se, hvor
det peger hen.

Skal det endelig være, skal du nok spørge i clientside-gruppen
(dk.edb.internet.webdesign.clientside)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-09-07 21:19

Philip Nunnegaard wrote:

> Skal det endelig være, skal du nok spørge i clientside-gruppen
> (dk.edb.internet.webdesign.clientside)

Der må de formodes at have samme holdning som dig til manipulation med
statuslinjen.

I øvrigt kan det slet ikke la'sig gi'sig i FF at ændre på den defaulte
statuslinje-behaviour, hvis browserejeren har afmærket blokeringen i
browserindstillingerne.

Det er et ønske på linje med at ville indfarve scrollbaren, så den matcher
sidens baggrund - også noget snavs.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 05-09-07 23:17

On Wed, 5 Sep 2007 22:19:25 +0200, "Erik Ginnerskov"
<erik@donotspammeplease.invalid> wrote:

>Det er et ønske på linje med at ville indfarve scrollbaren, så den matcher
>sidens baggrund - også noget snavs.

Dette er dog kun æstetisk - ikke funktionelt.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Michael Zedeler

Dato : 05-09-07 23:33

Jørn Andersen wrote:

> Dette er dog kun æstetisk - ikke funktionelt.

Hmmm... det har betydning for hvor brugervenlig min browser er overfor
mig. Hvis scrollbaren pludselig er grønlyseblå med polkaprikker vil der
uvægreligt være brugere som opfatter den som en statisk del af siden.

Mvh. Michael.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 05-09-07 23:39

> Hmmm... det har betydning for hvor brugervenlig min browser er overfor
> mig. Hvis scrollbaren pludselig er grønlyseblå med polkaprikker vil der
> uvægreligt være brugere som opfatter den som en statisk del af siden.

Det har vist aldrig været muligt.
Og omvendt kan man jo sige, det er længe siden, jeg sidst har brugt en
rulleskakt.
Jeg bruger scrollhjulet.

- Som i øvrigt også kan bruges til at åbne links i nyt faneblad i såvel ie7
som FF og Opera.

PS. Jeg er forlængst holdt op med at farvelægge scrollbarer. Er vist mest et
levn fra internettets barndom, hvor man gjorde alt, bare fordi man kunne.

Fra : Michael Zedeler

Dato : 06-09-07 00:01

Philip Nunnegaard wrote:

> Det har vist aldrig været muligt.
> Og omvendt kan man jo sige, det er længe siden, jeg sidst har brugt en
> rulleskakt.
> Jeg bruger scrollhjulet.

Jeg synes altså at have set det for ganske nyligt....

> PS. Jeg er forlængst holdt op med at farvelægge scrollbarer. Er vist
> mest et levn fra internettets barndom, hvor man gjorde alt, bare fordi
> man kunne.

Ja. Det er også noget værre griseri at skulle tørre af sin skærm bagefter.

mvh. Michael.