Css drop-down menu
Fra : DV

Dato : 07-09-07 18:19

Ang. drop-down menu defineret i style sheet.
Den vises fint i IE 7, men undermenuerne kommer ikke frem i IE 6.
Hvad kan problemet være? Håber, at der er nogen, der kan hjælpe.
Hjemmesiden er: www.danishvolunteers.com.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 07-09-07 23:04

DV skrev:
> Ang. drop-down menu defineret i style sheet.
> Den vises fint i IE 7, men undermenuerne kommer ikke frem i IE 6.
> Hvad kan problemet være? Håber, at der er nogen, der kan hjælpe.
> Hjemmesiden er: www.danishvolunteers.com.

Det er navigationsbjælken det drejer sig
om. Problemet med den er at undermenuerne
foldes ud via en li:hover. Det vil ikke
virke i IE<7. Remedierne for det kan du
læse om i artiklen

http://webdesign101.dk/www/cssmenu/dropdownmenu.php

Din navbar er et af eksemplerne fra denne
artikel.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : DV

Dato : 08-09-07 09:55

Tak. Hvad er alternativet? Kan jeg nøjes med en simpel ændring i
koden?

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 08-09-07 11:47

DV skrev:
> Tak. Hvad er alternativet? Kan jeg nøjes med en simpel ændring i
> koden?

IE5 og IE6 forstår ikke li:hover, og så vil
den dropdownmenu ikke virke i disse browsere.
Det kan ikke fixes med nogen ændring i HTML-koden.

Dine muligheder er
1) at droppe denne dropdownmenu og anlægge
en egentlig JavaScript-drevet menu som
Suckerfish eller udm4.
2) at fixe denne dropdownmenu så IE5 og
IE6 bringes til at tolke li:hover. Der
er flere metoder til det, alle beskrevet
i min artikel
http://webdesign101.dk/www/cssmenu/dropdownmenu.php

Jeg foretrækker Nederhoffs whatever:hover

Som det sidste element i din sides head-del
indsætter du:

<!--[if lt IE 7]>
body {behavior: url([sti]csshover.htc);}
<![endif]-->

Bemærk [sti] som er stien fra din webside
til den folder på serveren, htc-filen
ligger i.

htc-filen kan downloades fra min ovennævnte
webside eller fra Peter Nederhoffs hjemmeside
http://www.xs4all.nl/~peterned/csshover.html

Jørgen Farum Jensen
..