Beskrivelsen af en moderne europæisk terro~
Fra : Thomas H.

Dato : 05-09-07 05:44

http://politiken.dk/indland/article373928.ece

- "Selvfølgelig er gruppen af muslimer og dermed ekstremister mindre"
Logik, men nok ikke for alle?

- "De unge mennesker føler at verden er i krig mod Islam"
Undskyld mig, men er vi egentlig ikke også det? Hvis et Nato-land blev
bombet af fly fra et fremmet land, ville Nato-landene vel straks slutte sig
sammen og evt. erklære krig, hvorfor er det så meget anderledes når det er
en fremmet religion der bomber os?

-"Han vurderer, at de to 21-årige terrormistænkte, som i nat blev anholdt,
og i dag varetægtsfængslet, passer på beskrivelsen af en moderne europæisk
terrorist."
Altså almindelige velintegrerede muslimer med job som elektrikere og
taxichauffører? Flot Danmark, du har gravet din egen grav.

....er der i øvrigt nogle der har læst hvor i Albertslund de anholdte, kan
ikke finde det nogle steder.

Fra : Konrad

Dato : 05-09-07 10:45

Thomas H. wrote:

(...)
> ...er der i øvrigt nogle der har læst hvor i Albertslund de anholdte,
> kan ikke finde det nogle steder.

Hvorfor er det væsentligt?

Fra : Thomas H.

Dato : 05-09-07 15:43

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor er det væsentligt?

Fordi jeg har boet der - undskyld

Fra : Konrad

Dato : 05-09-07 16:13

Thomas H. wrote:
> "Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Fordi jeg har boet der - undskyld

Jeg *bor* der .-) Albertslund er dog, hvad mange glemmer, kæmpestor. Jeg
hånede da også de lokale indvandrere som det første

Men ingen herude tror på sagen, de store avisoverskrifter. Hvis du husker
f.eks Osman og hans far og dette miljø - ingen tror på det.

Fra : Konrad

Dato : 05-09-07 16:14

Konrad wrote:

> Men ingen herude tror på sagen, de store avisoverskrifter. Hvis du
> husker f.eks Osman og hans far og dette miljø - ingen tror på det.

Skylder til den undrende omverden lige at sige, at det er en bestemt kiosk
alle i Albertslund kender.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 05-09-07 11:05

> [...]
> sig sammen og evt. erklære krig, hvorfor er det så meget anderledes når
> det er en fremmet religion der bomber os?

Fordi en religion ikke kan bombe noget som helst. Og vi kan ikke bombe en
religion.
Hvis to svenskere bragte en bombe til sprængning i fx USA, ville USA næppe
give sig til at bombe Sverige. Hvis en nordmand, danske og islænding gjorde
det i forening, og påstod at de var asa-troende villle USA stadig næppe
bombe disse lande, eller give sig til at udrydde samtlige asa-troende i
verden.

> [...]
> Altså almindelige velintegrerede muslimer med job som elektrikere og
> taxichauffører? Flot Danmark, du har gravet din egen grav.

Næppe velintegrerede. Det ville udelukke terrorisme.

Jan

Fra : Thomas H.

Dato : 05-09-07 15:43

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gjorde det i forening, og påstod at de var asa-troende villle USA stadig
> næppe bombe disse lande, eller give sig til at udrydde samtlige

Nej du har ret, men det er da en unfair krig, at folk der erklærer os krig,
er en del af vores egen befolkning. På den måde er krigen jo en envejskrig.

> Næppe velintegrerede. Det ville udelukke terrorisme.

De har trods alt et job, hvad mere forlanger du? Så vidt jeg kan læse er det
i moskeerne de pludselig bliver hjernevasket, derfor kan selv de venligste
muslimer være tikkende bomber så længe de er stærkt troende.

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-09-07 16:33

Jan Kronsell wrote:

> Næppe velintegrerede. Det ville udelukke terrorisme.

Så var folk fra Rote Armee Fraktion heller ikke velintegrerede i Tyskland?

Selvfølgelig kan man være "velintegreret" og terrorist.

Men det er jo mest et definitionsspørgsmål.