Hempel prisaftaler
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 02-09-07 15:16

Ifølge Cat a log har Hempel lavet pris aftaler

http://www.nauticat.dk/cat_a_log/August%202007.pdf

Hempel accepterer bøde for at have aftalt faste priser med grossister

Lystsejlerne kan måske se frem billigere produkter fra Hempel, efter at
virksomheden af Konkurrencestyrelsen er blevet idømt en bøde på 2 mill. kr.

for at have aftalt faste udsalgspriser med en række grossister, der leverer
skibsfarver til bådbranchen i Danmark. Det er en overtrædelse af den danske

konkurrencelovgivning. Hempel erkender overtrædelsen og siger, at sagen er
kommet som en komplet overraskelse for ledelsen. Det er ikke i
overensstemmelse

med virksomhedens politik, og man vil gøre alt for at undgå det i fremtiden,
lyder det fra Hempel. Hermed skulle banen være åben for konkurrence,

så det bliver spændende at se, hvem der tør lægge ud med lavere priser i
denne sæson.

mvh

JR

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Carl Dragert

Dato : 02-09-07 15:57

On 2 Sep., 16:16, "Jan Rasmussen" <jr@***FJERN***vejen-net.dk> wrote:

> [...]
>
> så det bliver spændende at se, hvem der tør lægge ud med lavere priser i

Hele lystbådsbranchen er da gennemsyret af "vejledende" priser. Tag et
af de store kataloger og sammenlign priserne, hvis grossisterne fører
de samme produkter, er deres priser ofte identiske. Tag et af
katalogerne og sammenlign priserne med en stor del af forretningernes
priser.

F.eks. Rutgerson enkeltblok 35mm:
128,00 kr. Watski katalog.
128,00 kr. Nautisk udstyr katalog
128,00 kr. Masnedø Marinecenter
128,00 kr. Tempo bådudstyr Internethandel
128,00 kr. Nordjysk Marineservice
128,00 kr. Fåborg Marinecenter

Faktisk lykkedes det mig at finde en afvigelse
124,95 kr. Netbaad.com

Prøv selv med langt dyrere udstyr, som Raymarine, Simrad. o.lign. -
fantastisk så ens alle forretningernes priskalkulationer er. Nå men
det er jo nok fordi det er så hård en branche at alle simpelthen har
skåret helt ind til benet.

/Carl

Fra : Madsen58

Dato : 02-09-07 16:09

Carl Dragert wrote:

> [...]
> fantastisk så ens alle forretningernes priskalkulationer er. Nå men
> det er jo nok fordi det er så hård en branche at alle simpelthen har

Det er vel ikke så sært da flere af dem du nævner har et samarbejde og
fælles katalog.
NAUTISK UDSTYR ApSNAUTISK UDSTYR ApS - et samarbejde mellem de førende
danske bådudstyrsforretninger.
nautiskudstyr.scannet.dk/

http://nautiskudstyr.scannet.dk/

--
Hilsen Madsen

Fra : Ole Vandborg

Dato : 04-09-07 19:57

Madsen58 wrote:

> [...]
> fælles katalog.
> NAUTISK UDSTYR ApSNAUTISK UDSTYR ApS - et samarbejde mellem de førende

Men det ændrer vel ikke på at der er samme pris for alle importører for
den samme vare? Det svarer vel lidt til at 1 liter mælk koster det samme
i Bilka, uanset om det er Bilka i Odense eller Bilka i Aalborg, men at
den ikke behøver koste det samme på den lokale tankstation!!

Så i mine øjne er der stadig tale om prisaftaler. Man må jo håbe at
sagen om Hempel får dem til at tænke sig lidt om før de laver næste års
prisaftaler?

/Ole

Fra : Carl Dragert

Dato : 02-09-07 19:40

On 2 Sep., 17:09, "Madsen58" <madse...@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> http://nautiskudstyr.scannet.dk/
>
> --
> Hilsen Madsen- Skjul tekst i anførselstegn -

Det har jeg ikke vidst før nu - det forklarer en del.
Men....

/Carl